Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hej.
Jag är ny här, men har följt tråden till och från den senaste tiden. Är inne på mitt andra IVF försök. Det första gjorde jag i maj på St:Göran (privat eftersom jag är 42) och det fick avbrytas eftersom det bara blev en äggblåsa. Mitt AMH var då 0,54. Nu försöker jag en gång till via Oktaviakliniken som samarbetar med Uppsala. En helt fantastiskt trevlig läkare på Oktavia gav mig hoppet tillbaka, trots att mitt AMH nu är 0,44 och FSH är 14. Hon tycker att AMH inte säger så mycket. Hon är mycket engagerad och jag har till och med fått hennes mobilnr om det skulle vara något. På St:Göran var läkarna opsykologiska och jag kände mig sjukligt infertil. Nu känner jag mig lite mer avspänd vilket (oavsett resultat) iallafall får mig att må bättre.
Nu ska jag köra Menopur istället för Fostimon och sluta spreja när jag börjar ta sprutorna. Här även ätit tabletter med gulkroppshormon (Provera) innan jag började spreja (började 6/9).
Läste det ni skrev innan om immunförsvaret. Jag har också haft en autoimmun sjukdom (Graves det är en slags hyperthyreos). Mina värden är nu "normala", men jag har hört att autoimmunitet ofta hänger ihop med födoämnesöverkänslighet så jag har varit hos en slags dietist som gav mig rådet att sluta äta vete och minska på allt gluten. Dessutom ska jag äta mycket Omega 3, zink, b-vitaminer. Hoppas det hjälper.... Om man är överkänslig behöver det inte alltid ge några stora symtom enligt den dietisten, annat än att man har en inflammation i kroppen i princip hela tiden, och det är ju inte bra. Det är många som inte tål vete enl henne iallafall.
Vi får se om det blir någon skillnad. Innan förra gången hade jag 4 folliklar totalt, nu kunde dom se 11 stycken på ultraljudet.
/ Maria