• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Nube skrev 2017-07-18 22:20:46 följande:

Vi var tvugna att avbryta då jag utvecklade en kysta och inta svarade på medicinerna som jag skulle, troligen pga kystan. Jag hade då endast 2 blåsor som växte, andra gången hade jag 5-6 men fick bara ut två ägg. Men blev gravid ändå. Menopur sägs vara bra för oss med få ägg, men alla reagerar nog olika.

Jag vill redan att det ska vara september så att vi kan prova igen, jobbigt för samtidigt vill jag försöka njuta av sommaren. Hur hanterar ni andra denna långa väntan?

Ja alltså denna fruktansvärda väntan hela tiden. Och nu är jag där igen och inbillar mig en jäkla massa. Nu syns nämligen blodådrorna i mina bröst mycket mer än i vanliga fall, jag har mått lite illa i veckan, och det har molat lite i magen de senaste dagarna. Men nä, jag tror inte på nåt! Funderar på när mensen skulle komma för jag vet ju inte viljen dag jag ägglossade om jag ens gjorde det? Sist kom ju mensen på dag 27 fastän att äl var på dag 15 el 16 typ. Ja ja! Hoppas inte den blir för sen för vi åker på semester nästa vecka och då vill jag ha det avklarat.
  • Frazze
    smurf11 skrev 2017-07-18 23:30:29 följande:

Vi fick valet att avbryta eftersom det bara var ett ägg, så nu ångrar man att man inte avbröt eftersom det inte delade sig. Första gången blev det fyra äggblåsor iaf.

Om nu inte Letrozol fungerar, så vill jag pröva Menopur.

När jag nu får mens så startar jag med Letrozol dubbeldos. Hoppas att jag får ett Vul här hemma. Så får vi ta ställning till om vi provar hemma eller åker till Danmark. Annars åker vi kanske till Danmark i september istället.

Det är jättejobbigt att vänta, man kan inte fokusera på annat den tid man har över. Sedan att man blir äldre för varje cykel, det tycker jag känns värst!

Hoppas att cykeln startar nu när det är tänkt, så att allt fungerar efter IVF försöket.

Vilka dagar ska du ta letrozol? Jag tar dag 3-7 och vid samma tid varje dag.

Jag väntar på mensen! Förra månaden kom det rosa på dag 26 och mensen på dag 27. Idag är dag 27 och inte ens rosa har kommit. Jag känner absolut INGENTING någonstans så jag tippar på att mensen blir sen. Hade väl förmodligen ingen äggblåsa denna gången så nu väntar jag på att slemhinnan ska lossna då. Hatar att inte veta NÄR den kommer.

Vi ska iväg och bada, så jag bad min man att köpa ett test. Jag får i värsta fall bara vada i babypoolen med lillenman. Jag är inte förtjust i tamponger! Roliga är att när jag testat så kommer säkert mensen sen.

Det brukar hända typ 9 av 10 ggr! Har endast fått plus 4 ggr i mitt liv och 1 barn av dem en ängla dotter och två mf. Ett såg vi hjärtat slå på dagen innan det kom ut och en ofostrig graviditet.
  • Frazze
    Nube skrev 2017-07-19 11:40:49 följande:

En fundering som jag har.. jag har ju gjort ett landstingsfinansierat försök nu och har två kvar, andra försöket gör vi efter sommaren. Då har ett kvar. Hur hade ni gjort eller tycker vore bäst att göra.. byta till privatklinik och köpa 3 ivf försök (som kostar typ 70 000 kr) och spara det sista landstingsfinansierat försök till ev. äggdonation? Eller använda alla landstingsfinansierade försök nu och sedan gå direkt till äd (som också kostar typ 70 000 kr) eller om ork finns köra nya privata ivf försök innan äd?

Undrar vad vore bäst... hur tänker ni kring dessa frågor?

Jag gjorde så här att efter mina 3 landstingsfinansierade försök så körde vi på Äd i Riga direkt! Jag orkade inte med stressen och jag orkade heller inte vänta på äd i Sverige som kan ta ÅR! jag gjorde sista försöket i Maj och sen körde äd i september. Har 11 blastocyster att ta till där om det inte tar sig med letrozolen nu. Men när jag släppt stressen med ivf och så så blev jag ju gravid naturliga vägen Jag skiter i om det är äd el egna! Jag bara ska ha ett barn till! Vad gör ett futtigt litet ägg liksom? Hoppas den blir lik pappa, så som min kompis dotter. Hon är mer lik pappa än vad deras helt biologiska dotter är lik någon av dem!
  • Frazze
    Nube skrev 2017-07-19 12:48:20 följande:

Precis, jag börjar också känna att jag kanske vill gå direkt till äd efter våra gratis försök men har inte riktigt bestämt mig ännu.. funderar bara på olika alternativ och det är bra att höra hur andra gjort/tänker. Jag har också hört att det är lång kötid till äd i Sverige.. jag funderar på att göra det i Finland istället, inga kötider (eller väldigt korta), det ät nära och för mig känns det viktig med öppen donation (alltså ej helt anonym) vilket Finland har. Men men, ska försöka vara positiv inför nästa ivf men känns viktigt att kunna planera lite längre fram också.

Ja alla gör som de vill! Jag struntade fullkomligt i allt, bara jag får ett barn.

Kan meddela att det blev ett fett minus denna månaden oxå! Nu inväntar jag mens och sen kör jag fan dubbel dos letrozol!
  • Frazze
    smurf11 skrev 2017-07-20 10:23:08 följande:

Jag tog dag 3-7 enkel dos för ett år sedan när vi fick missfall vecka 6. Nu om jag ska göra ett nytt IVF så ska jag ta dubbel dos från dag 3.

Ja det är så jobbigt när man inte vet när mensen kommer. 

Hur gick det med testet igår?

Jag har haft lätt för att bli gravid förut, jag har tre barn med mitt ex.

Jag antar att det är svårare med åldern nu!

Nä det blev ett fett minus på stickan men ingen mens än. Jag testar igen imorgon om inte mensen kommer.

Jag vet ju att jag är så långt in i övergångsåldern att det kommer bli längre och längre mellan mensen tills den helt upphör. Men jag har ju tagit letrozol, bidrottninggele och östrogen och E-vitamin så det borde bli en mens ändå.

Nu testade ju jag dag 27 vilket jag fick mensen på förra månaden. Jag hade druckit 1 liter vatten och laffe innan jag testade så om det var nåt där så kanske det inget visade för att det var utspätt. Blir det minus igen imorgon och mensen inte dykt upp på måndag ringer jag gyn på sjukhuset så de får kolla mig.
  • Frazze
    smurf11 skrev 2017-07-20 13:11:09 följande:

Tråkigt med minus!!

Hoppas så klart att du är gravid. Men annars hoppas vi att mensen dyker upp snart, så att du får börja om! 

Ja jag känner ju inget så jag tror inte på graviditet och det är konstigt att man längtar så efter mens då När man vet att det är på gång att ta slut för alltid, så blir man rätt desperat efter den tyvärr. Även om jag redan haft mina barn så vill man ju inte att kroppen blir så gammal att det tar slut. Benskörhet, torra slemhinnor, högt kolesterol och högt blodtryck etc. Nåt att se fram emot va?! Nä här ska bli gravid en gång till! Annars så blir det äd för ett barn till SKA jag ha!
  • Frazze

Så där, nu har jag testat mig 2 ggr och det blev lika mycket minus denna gången. Bara att inse att mina äggstockar är slut och att det inga mer barn kommer att bli förmodligen. Deppar ner mig idag för jag ska ändå på begravning, så tar vi nya tag i morgon. Dubbel dos kör jag har jag bestämt. Gyn får ge mig nya piller vilket han vill eller ej. Har bestämt att när jag fyller 40 så lägger jag av med egna försök och kör äd! Då har jag gjort vad jag kunnat. 6 månader till sen så får mina äggstockar gå i pension då

• Frazze

Trodde aldrig att jag skulle bli så glad över att mensen kom. Idag ÄNTLIGEN så dök den upp 4 dagar sent. Får se om det blir nåt ägg denna gången då så att man kan bli gravid. Men det verkar vara slut på dem tyvärr.

• Frazze
    smurf11 skrev 2017-07-24 10:40:49 följande:

Vad roligt! Då är vi bara två dagar ifrån varandra.  

Då kan vi kanske följas!

Tror vi gör ett eget försök denna gång, och vet inte om man vågar fråga efter ett vul ändå?

smurf11 skrev 2017-07-24 10:40:49 följande:

Vad roligt! Då är vi bara två dagar ifrån varandra.  

Då kan vi kanske följas!

Tror vi gör ett eget försök denna gång, och vet inte om man vågar fråga efter ett vul ändå?

Jo då det skulle jag absolut göra (om han inte hade semester) Nu gjorde jag en fuling dock för jag ville ha igång mensen. Jag tog en letrozol igår fastän att mensen inte börjat.Ups! Så denna månaden blev bara enkel dos letrozol ändå. Men det var så här jag blev gravid i mars då gjorde jag samma och körde letrozol den dagen som skulle vart tredje dagen på mensen. Bara att hoppas på det bästa nu då
  • Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-07-24 13:25:27 följande:

Då kan jag meddela att jag fortfarande är GRAVID!! Det var ingen ofostrig graviditet!! Idag fick vi se ett foster med starkt tickande hjärta. Är i CHOCK!! Men SÅ glad.

Var så inställd på att kräva en skrapning den här veckan.. Blev flyttad tre dagar bakåt. V 8 (7+4) enligt vul. V9 (8+0) enligt mina beräkningar. Kommer boka in ytterligare ett ultraljud vid 12 fulla veckor. Ser allt okej ut då blir det inskrivning hos BM.

Håller alla tummar att ni alla som kämpar snart plussar, ge aldrig upp <3

Men Ååååh grattis! Helt underbara nyheter för dig och för oss som fortfarande kämpar.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH