Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Så fantastiskt! Stort grattis och hoppas att allt går bra nu :)
Så fantastiskt! Stort grattis och hoppas att allt går bra nu :)
Hej alla! Längesen jag skrev här. Vårt sjunde embryo satte sig! Har haft amh så lågt som 0,5 (men varierat). Är i vecka 6 bara och har inga symtom så har definitivt inte börjat räkna med att detta kommer fungera än. Livrädd att fostret är dött men lutinus håller kvar det. Hua. Men, vi kan iallafall plussa, alltid en framgång!
Idag haft ultraljudet och tyvärr ser man bara 5 äggblåsor som inte ännu var riktig mogna. Tyvärr har jag redan högsta dosering.
Läkaren tyckte det var mycket låg men tycker vi ska ändå fortsätta... Känns inte så lovande.
Tack! <3 Okej, ja, jag har börjat känna en avgrundslös hunger och är svullen/utspänd om magen iallafall. Man får ta en dag i taget helt enkelt! Vad härligt att du fått se ett hjärta! Önskar dig all lycka!
Skönt med så mycket symtom! När gjorde ni första VUL? Vi ska dit på måndag, är så i vecka 7+1. Livrädd att vi inte ska få se något hjärta :(
Omg jobbigt med olika bud. Vi får välja... Kommer bara göra ett försök så vill ju ta det ?bästa?
Hej Frazze!
Jag läste att du varit hos Sverker på Hormonelle, jag fundera på att åka till honom. Var det länge sedan du var dit? Vad fick du för mediciner eller var det naturpreparat?????
Tack Frazze! Jag funderar på att gå till honom eller till Hercare. Men det sistnämnda är mer än dubbelt så dyrt. Jag tror att jag har österogenöverskott fast ändå för lite, pga förlite progesteron. Fick du ta prover först?
Jag har läst en del dåligt om honom, och sedan mycket bra också! Så jag ska fundera på saken! Tack för ditt svar!
Är det någon som varit med om att mensen inte kommer igång igen efter avbruten ivf? Min avbröts i mitten av juni pga inget moget ägg, fanns ett men inte tillräckligt stort. Trodde mensen skulle komma efter några dagar en inte kommit ännu.
Åh jag blir så tokig på min kropp. Jag har sen 2016 haft mycket mellanblödningar och det har ännu värre sen vi förlorade lillebror i vecka 20 i mars i år. Har ungefär 5-7 blödningsfria dagar.
På grund av alla mellanblödningar har jag rätt svårt att avgöra när min mens börjar.. jag har gissat på 2-4 september denna månad. Har inte tagit äl tester men tror jag hade äl runt 16-18 sep. Denna månad har jag inte haft en enda mellanblödning. Det har bara hänt de två gånger jag blivit gravid. Så jag blev såååå hoppfull att jag var det igen. Om jag utgår från 2 sep är bim idag. Testade solklart negativt och varit såååå besviken. Jag borde vara på äl +11-13 något. Mina tidigare graviditeter testade jag positivt på +12 / bim -4. Mitt hopp är helt borta och jag är så jäkla ledsen. Varför ska kroppen spöka så här? Ge en hopp utan att det är något.
Nu är jag så jäkla rädd att mellanblödningarna är borta för mensen är slut :(
Givetvis har jag det. Mellanblödningarna är pga lågt amh. Jag har progestronbrist och äter sedan länge progesterontabletter (provera) varje cykel. Skulle aldrig ta progesteonkräm då den inte är receptbelagd och därför känns den inte säker. Heller inte lika stark/effektiv som riktigt progesteron man får via läkare. Tyvärr hjälper inte ens tabletter mycket utan jag lär få ha dessa mellanblödningar tills mensen slutar helt. Östrogen kan jag ej ta då jag fått stroke av p-piller.
Frasse och smurf ni skrev tidigare i tråden om två hormonläkare typ. Vad är dess och vart hittar man dem? Finns det någon i Göteborg? Jag skulle vilja få östrogen plåster utskrivna precis som du provat frasse. Tror detta kan passa mig, men där jag gjorde ivf säger att det inte är något för de med lågt Amh alls så där kommer jag inte få det. Vill hitta ett annat ställe, någon som vet? Gärna i Göteborg. Tack på förhand!
Tack frasse, jag har ju samma problem med lågt amh. Pratade med min ivf läkare i Göteborg om just detta plåster och letrozol han sa att nej nej nej det är inget för de med lågt amh då behöver man maxdoser som du fick men det hjälpte inte tyvärr. Men har du något annat problem än lågt amh? Så det var därför du fick detta?
Hur fick du koll på att han var bra då att det var dit du skulle gå? Finns det info om honom i denna eller någon annan tråd?
Hej tjejer! Jag fick tillbaka min mens och har hållt på i 6 dagar nu vanliga fall så har jag i 5 dagar vet nån om de normalt?
Hej alla därute.
Fick i februari veta att jag har AMH 0.1. Förtvivlan. Har nog knappt egentligen fattat mer än att det typ är kört men i vilket fall mkt bråttom. Är mitt i första IVF.en, har spejat, punkterat cysta, sprutat spejat och sprutat..... Chock och överraskning varje gång jag går dit (maken får inte följa med pga Corona) har jättesvårt med det mentala, känner mig helt utelämnad, I morgonbitti är det ultraljud för att kolla om det finns nått att ägglossa. Allt är kaos på insidan. Hittade denna tråd i fredags efter att ha gråtit som ett barn under nästan hela förra besöket. Läst i den på nätterna. Tänkte att det var dags att skriva nått.
Är inte purung heller - 38 - utöver denna nästan obefintliga äggreserv. Nån som kan relatera, ge mig nått tips eller bara berätta sin historia?
Hjäääääälp... är helt förstörd. Fått veta att mitt fsh ligger på 17!! Och inväntar svar om AMH (som kommer vara katastrofalt)x hur fasen går man vidare? Är ju bara 28 år.. :?(
Blev gravida 2 månader efter pillerstopp men fick ma i februari 2020. Sedan dess går det inte alls. Ska till klinik på måndag och måste utifrån covid sitta där helt själv utan min man vilket känns fruktansvärt.
Hade du lågt amh och högt fsh? Jag har regelbunden cykel och haft mens alla år sedan jag fick mens vid 12 års ålder. Hade även mens när jag åt mini piller. Vill du delge lite om din erfarenhet för att lugna en otroligt ledsen och orolig själ.