• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Aylina88 skrev 2017-12-12 18:13:05 följande:

Va glad jag blev av de du skrev <3 Jag har kört på ägglossningtest men de helt blank :( och på tanken att jag blev gravid för ett år sen spontan när vi skulle börja med ivf och nu vill dom jag ska försöka ett år till innan jag får hjälp men är rädd att äggen är slut för ägglossningtesten är blanka :( vet du om jag kan be om hjälp hos en vanlig gyn?

Ja för att få pergotime och för att kolla om du har ägglossning så kan du få hjälp av gyn. Men jag fick östrogenplåster som hjälper till med äl av Sverker Hybbinette på hormonelle i sthlm. Tyvärr är han så dyr men han är bra. Gyn vill inte gärna skriva ut såna plåster tyvärr. Men kämpa på ????
  • Frazze
    Flisan41 skrev 2017-12-12 19:42:37 följande:

Vill bara påminna om att Pergotime inte finns längre. Det är Letrozol nu.

Ok!!!! Finns inte det längre? Varför? Jag har letrozol här om någon vill ha!
  • Frazze
    Flisan41 skrev 2017-12-12 21:27:01 följande:

Pergotime har ersatts med Letrozol och jag tror risken för flerbörd är mindre med Letrozol.

Ok! Så det är därför jag inte hört talas om det då på ett tag. Där ser man Jag trodde det var så att man gav pergotime till "yngre" och letrozol till oss som var äldre. Vet inte varför jag fått för mig det
  • Frazze

Så där! Då har man vart på gyn och kollat upp sig. Inget farligt tack och lov *pust* en äggblåsa på var sida en 11mm på dag 8 i cykeln Kul att vi ska bo hos mamma i jul då Men vi får se till att hitta tillfälle att sexa till det på ändå vore ju lagom med 2 år sen nästan exakt sen jag blev gravid med sonen.

• Frazze

Hej Kattflickan. Det var ju för några år sen som AMH testerna visade helt fel oxå. Du kanske inte låg så lågt då? Jag har för länge sedan känt av allt det där man ska ha för klimakterie etc. Vallningar och håravfall you name it. Var hos läkaren varje vecka och undrade vad felet var. Nu fattar jag ju vad det var!

I alla fall så är det kört för oss den naturliga vägen känner jag. Har redan på dag 20 börjat få en lätt blödning el rosafärgad flytning. Men då så är det bara att kämpa på med de 10 kg jag ska ner innan äd till hösten då.

• Frazze
    emhu skrev 2018-01-03 14:32:52 följande:

Det är bara att fortsätta kämpa på Frazze....trots att det är motigt ibland :( Du har ju i alla fall en väldigt bra morot till att gå ner dom där kilona. Det klarar du! Dra ner på socker och kolhydrater ett tag så ska du se att du snart börjar ta dig neråt på vågen. LCHF är enda sättet för mig att hålla min vikt...annars tar hormonerna överhanden och ALLT sätter sig på mage, rygg, lår och armar....suck! Men om du vill ha lite LCHF-tips så hjälper jag gärna till att svara på frågor.

Jag höll upp med socker, bröd, kakor och chips och sånt i 3 månader och gick upp 2 kg Nu har jag ätit godis och allt möjligt över jul och gått ner 2 kg!? Hmmmm börjar fundera på vad min kropp håller på med egentligen. Nä nu blir det viktväktarna och gymmet. Ska börja med maten först, sen träningen när jag kommit in i att dra ner på maten har jag tänkt.
  • Frazze
    emhu skrev 2018-01-03 14:58:08 följande:

Ja, en sak i taget. Kom ihåg att 80% av viktnedgång handlar om mat, 20% handlar om träning. Skitsvårt dock att ta sig ifrån sockerberoendet...jag har påbörjat en avvänjningsperiod idag och har redan varit i skåpen och rotat minst 5 gånger idag haha! Men jag håller också på nu att förbereda kroppen inför ÄD under 2018.

Ja jag börjar 100% från måndag för vi har gäster från Australien som bor i vår lägenhet nu och vi bor hos min mamma. Jag hoppar godis och kakor just nu, men från måndag så ska jag dra ner på massa annat oxå. Kommer inte helt sluta med pasta, ris och potatis. Men jag ska fra ner på det. Bröd ska jag sluta med och variera keso med mosad banan och havregrynsgröt till frukost.

Men vad "roligt" (när man inte kan få egna då) att du ska köra på äd i år oxå. Var, när, hur? Vi kommer köra till hösten i september el oktober i Riga på ivf riga där vi har våra 11 blastocyster i frysen. Vore så kul att följas åt både med vikt, hälsa och äd. Skriver pm senare! Kram
  • Frazze
    emhu skrev 2018-01-04 19:30:43 följande:

Vi har stått i landstingets kö sedan i början på juni och var på första mötet innan jul. Har fått alla mediciner utskrivna så nu väntar vi på att bli officiellt godkända och sedan bli tilldelade en donator. Jag är ju bara 31 så vi tänker att vi ger landstinget en chans. Om vi inte lyckas där på våra tre försök åker vi nog till Riga.

Men så skönt för er att ni har så många blastisar i frysen! Då blir de väl dessutom helsyskon till er pojk?

Nej det blir bara "halvsyskon" då vår lille kom till den naturliga vägen med hjälp av letrozol och östrogenplåster. Så han är vår egna lilla klimp! Men nästa kommer om det blir nåt oxå att vara vår egna lilla klimp för jag bryr mej inte ett dugg om ett fjuttigt ägg. Det har växt i min mage och jag har fött det. Det är MITT barn. Kommer inte likna mig, men vem bryr sig? Mitt barn! El vårt barn då förstås Hoppas att ni får donator snart. Fast på egosidan så hoppas jag att ni får vänta liiiiiiiiite till så att vi kan följas åt . Vi höra av på pm! Kram
  • Frazze

Hallå hur går det för alla? Sjuttiosjuan och åh jag och namn alltså. Den andra som är gravid!? Hjälp mig! Och ja även för er andra? Här går det skit och pannkaka som ni vet, men nu har jag kommit igång med stenhård diet och det går bra än så länge. Tyvärr sjukskriven på grund av mina bihålor. Är så täppt och jag kan inte sitta med headset på och prata i telefonen när jag har det för det värker i hela fejset. Och jag låter ju hemsk dessutom. Men imorgon så skiter jag i det och jobbar ändå! Orkar inte vara hemma mer.

Men som sagt! Dieten i full gång och jag hoppas gå ner 10 kg till vår resa i April. Helst mer, men det är att ta i! Nu ska jag leva efter denna diet och sen när jag gått ner 10 -15 kg så ska jag köra igång med träning och tighta till mig. Tills dess nöjer jag mig med promenader.

• Frazze
    Nube skrev 2018-01-10 20:44:48 följande:

Du kanske menade mig? :) Jag mår bra, är i v 20 nu och gjorde RUL nyligen där allt såg fint ut! Nu vågar jag berätta för alla, har hittills bara berättat för närmaste släkten, vänner och chefen då.. känns otroligt men så fint! Har även börjat känna av lite rörelser. Är så tacksam!

Lycka till med dieten och äggdonationen sedan! Och lycka till alla andra också med låg amh, vi KAN bli gravida trots det!

Ja det är DU Nube. En del av er har såna 4 boksaviga namn emhu, Nube etc så jag blandar ihop er. Underbart härligt att du börjar känna rörelser! Åh vad jag längtar efter att få bli gravid igen! Det bästa jag gjort någonsin! Vår lille plutt är ju inte så liten längre. Han är 16 månader och har kläder för 2åringar. Han pratar och sjunger och pillar på preciiiiiiiis allt han inte får plus allt det andra oxå. Han är helt underbar <3 Bara en el 2 till som saknas . Nä nu sova för imorgon så jobbar jag igen, sjuk el ej här har vi inte tid att vara hemma. Kram på er.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH