• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Nube skrev 2017-09-15 06:21:11 följande:

Tack för svaret! Lycka till du med :)

Lycka till idag Nube! Låt oss veta hur det gick med dina 2 ägg som fortsatt utveckla sig. Sätter du in båda?
  • Frazze
    Nube skrev 2017-09-15 09:43:09 följande:

Tack! Jag tror de sätter in bara ett men det kanske beror på hur embryon ser ut.. om några timmar får jag veta!

Åh vad spännande! Jag var så "gammal" när jag gjorde ivf att de satte in 2 varje gång. Jag fick 2 bra ägg som utvecklade sig alla 3 gångerna. Första ggn fick jag ut 4 st andra gången 3 st och sista gången 7 st. Ändå blev det bara 2 varje gång. 1a gången blev jag ju gravid tills hon dog i magen. De andra gångerna tog det sig inte alls.

Hoppas nu att det lyckas så att du får en liten snart.

Jag har bokat en rid hos Sverker på Hormonelle nu. Vi får se om han bär tur med sig ytterligare en gång
  • Frazze
    Nube skrev 2017-09-15 14:46:55 följande:

Nu är jag ruvare igen av ett fint 3 dagars embryo. Tyvärr hade det andra ägget avstannat så det blir inget till frysen men det hadr jag inte förväntat mig heller. Nu hoppas bara att det här lilla klarar sig! Tack för stödet tjejer <3

Grattis! Nu håller vi alla tummar och tår som vi har för att det blir en bulle i ugnen Kram
  • Frazze

Gissa om jag är glad idag? Fick utslag på äl-stickorna en blinkande glad gubbe åh lycka! Det finns fortfarande liv i dessa äggstockar!

Sen så blir jag så ledsen och besviken på ett sätt då jag precis fått ett jobb som är ett mammavikariat. Blir jag gravid nu så höjer jag inte min mammapenning och vi har det tufft som det är Men samtidigt så vet vi att det inte finns någon tid att vänta alls Suck! Tack och lov så är min underbara man med på noterna ändå. Det är bara att kämpa!

• Frazze

Gissa om jag är glad idag? Fick utslag på äl-stickorna en blinkande glad gubbe åh lycka! Det finns fortfarande liv i dessa äggstockar!

Sen så blir jag så ledsen och besviken på ett sätt då jag precis fått ett jobb som är ett mammavikariat. Blir jag gravid nu så höjer jag inte min mammapenning och vi har det tufft som det är Men samtidigt så vet vi att det inte finns någon tid att vänta alls Suck! Tack och lov så är min underbara man med på noterna ändå. Det är bara att kämpa!

• Frazze
    Jessa01 skrev 2017-09-16 10:02:46 följande:

Fem fina ägg! Återföring på måndag.

FIck väldigt ont av plocket och min begynnande förkylning blommade upp riktigt igår. Så denna helgen tycker jag otroligt synd om mig själv! :/

Hur mår du?

Alltså, det är enligt mig positivt med en förkyldnig när man ska bli gravid. Då har immunförsvaret annat att tänka på än att stöta bort eventuella ägg. Jag var förkyld när jag blev gravid med donen ochäven min första graviditet Lycka till nu
  • Frazze
    Jessa01 skrev 2017-09-20 09:53:30 följande:

UPPDATERING- Det gick åt skogen. Ingen av äggen blev till blastocyster. Detta var sista chansen- läkarna dömde ut oss förra gången men vi var envisa och försökte ändå. Livet är så sjukt orättvist och jag är förbannad på hela världen just nu. 

Åh Jessa, jag beklagar verkligen! Det är förjävligt att man ska behöva betala för sån smärta! Det är inte rättvist att en del bara ska kunna spotta ut barn till höger och vänster och vissa ska behöva betala fyra pengar för att få det vi alla har "rätt till" varför ska detta hända just oss? Vart är forskningen som hittar vad som gör att det blir så här för oss som är i klimakteriet långt innan vi borde vara där? Vart är forskningen som visar varför ägg el sperma är av dålig kvalité? Jag vill veta! Jag hoppas dock att du kan bearbeta detta och gå vidare med äggdonation. För det viktigaste är ju dock att man får ett barn, inte vems gener det har!

Jag var hos Sverker Hubbinette nu igår och ja jag behöver få balans i min kropp och lugn och ro. HAHAHAHA Med en 1 åring? Jag ska ha semester nu när jag börjar jobba. Sen ska jag köpa Vitaminer och grejer för runt 5000kr (Tillåt mig lyfta på ögonbrynen några cm och himla med ögonen rätt så kraftigt) Tur att jag SKA börja jobba då! Pust! Gör detta som ett sista försök innan vi taggar ner och kör med äggdonation.
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-24 20:09:31 följande:

Tack! Det blir ET på tisdag:)

Åh lycka till! Hoppas nu det blir plus och bebis direkt! Kram
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-25 06:57:34 följande:

Tack så mycket:)

Kram!

Hur har du fått förbereda dig? När jag körde äd så dick jag ta en procrenspruta och sen käka progynon i flera veckor innan ET. Nästa gång hade jag velat gör i min naturliga cykel då slemhinnan måste vara i precis rätt tid för att det ska fästa, men jag tror tyvärr att min mens kommer försvinna snart Vad kommer du få ta för grejer?
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH