• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Sjuttiosjuan skrev 2017-09-25 08:51:42 följande:

Precis, kör samma nedregleringsspruta. Sen progynon och Estradotplåster och börja med Crinone samma dag som donatorns äggplock. Tar även Klexaneinjektioner som är blodförtunnande. Lite att komma ihåg men man är ju rätt härdad efter alla ivfer.

Sen folsyra, magnesium och d vitamin!

Ja och C-vitamin stark sådan! Cricone är det progesteron el är det cortison?
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-25 10:08:14 följande:

Progestron!

Får du kortison oxå?
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-25 13:45:54 följande:

Nope!

Oj vad konstigt! Fast bra! Jag vet ju att det är till för något, men gillar inte iden att trycka i mig det oxå.
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-25 15:15:31 följande:

Jag vet inte om jag kommer äta det efter ET, det är nåt jag ska ta som jag inte riktigt vet vad det är:) Jag tror vissa kliniker kör kortison för att vara på den säkra sidan.

Jag fick ta prednisolon hette mitt kortison
  • Frazze
    Nube skrev 2017-09-29 08:19:09 följande:

Godmorgon! Igår kväll fick jag en liten brun flytning i lutinus och kunde ana lite rosa på pappret när jag gick på toa. Så jag var tvungen att testa idag och det kom två streck! Teststrecket är dock inte lika stark som kontrollstrecket men det är ändå rött och helt synligt och tydligt. Är nu bara så orolig att det blir missfall eller är kemisk graviditet pga gårkvällens rosa.. usch! Det trycker i magen men gör inte ont. Antar att jag bara kan vänta och se hur det utvecklas...

Åh GRATTIS! Jag hade blödningar on and off med min son oxå. Lutinusen gör sitt så slemhinnorna kan vara ömtåliga och det kan skava så att det blöder lite. Jag fick en rätt så stor blödning, men det var bara överbliven slemhinna som kom ut påstod min gyn. Håller tummarna nu att allt går vägen. Kram
  • Frazze
    Nube skrev 2017-09-29 09:02:57 följande:

Tack så mycket!! Ja, många verkar ha haft flytningar men man blir livrädd ändå. Jag testar på nytt på tisdag när jag har min officiella TD, hoppas att allt går bra tills dess. Vilken tur att det gick bra för dig trots flytningar. Kram

Ja visst blir man! Det enda råd jag kan ge dig är att fortsätta med progesteron och sen ta stark dos c-vitamin 1000mg ett tag. Det rådet fick jag när jag körde äd så det borde ju gälla ivf oxå.

Själv är jag inne i en deppig period. Det är mycket som händer här. Jag har insett att jag faktiskt är i klimakteriet och att det inte kommer att bli något mer barn naturlig väg. Det är väl ok på så sätt, men just att inte ens vara 40 år och vara over the hill redan. Sen så börjar jag jobba nästa vecka vilket är positivt, men då måste jag lämna min lille kille som jag spenderat 24 timmar om dygnet med det senaste året. Känns helt fruktansvärt att inte ha kontrollen över honom mer. Har beställt grejer för närmare 5000kr som jag nu kommer att fortsätta med i 1 år tills det är dags för äd i Riga. Hoppas då att jag ska vara piggare i kroppen och må bra så att jag kan bli gravid igen Men att behöva vänta 1 år känns tungt! Men men! Nu är det nya jobbet som får gälla först. Depp depp depp! Jag vill vara gravid!
  • Frazze

Alltså jag tycker att det är så konstigt. Ena dagen så kommer det rosa flytning på väg att börja blöda nästan och så tar man en progesteron Lutinus och då är där inget blod alls, men imorgon el tisdag så väntar jag mens. Ska kämpa nu för att gå ner i vikt lite så att vi kan köra äd till hösten.

• Frazze
    Flisan41 skrev 2017-10-04 19:17:04 följande:

Hej! Vad är det som gör att du tror att du redan är i klimakteriet? Jag trodde det också för ett tag sedan då jag fått oregelbunden cykel, värre pms, torra slemhinnor, mindre sexlust mm. Men jag tog en massa tester av hormonnivåerna och det var inte så. Jag är 42 och vi har försökt naturligt i 2 år. Jag ägglossar på egen hand varje månad, trots detta blir det inget. Jag har ett barn sedan innan hon är 10, blev gravid på första försöket. Har testat Letrozol enkel och dubbeldos, har inte funkat. Det är nog bara äggkvaliteten som blivit sämre och möjligtvis tunn slemhinna (har mkt sparsam mens). Gör nu ett sista försök med melatonin, dhea, rosenrot och d-vitamin. Blir det inte innan jag fyllt 43 ger jag upp. Jag är jätteglad att jag har ett barn men hade gärna haft fler. Ångrar att jag inte kom på det tidigare bara... Men efter 40 är det ju svårt enligt statistiken att bli gravid naturligt.

Ja enligt Sverker Hubbinette så tror han mest på att det är Östrogenbrist så att jag ska ta starkare dos med östrogenplåster. Jag har nu börjat med alla de vitaminer som han förespråkar och jag ska sluta med socker för att gå ner lite i vikt. Denna månaden så ska jag strunta i letrozol och bara vara helt naturlig och då kolla om jag har äl. Annars så kör jag letrozol igen månaden efter. Jag tror att jag är i klimakteriet för att jag har haft det så här länge ända sen jag slutade med p piller vid 30-31 års ålder. Då började vallningar och allt möjligt konstigt som jag inte kan utesluta är förklimakterie. Har ett amh som är lägre än 0.1 så det är bara att acceptera antar jag. Sen så har jag 11 st blastocyster i Riga som vi ska använda nästa höst! Då hoppas jag att min kropp ska må bra och att jag blir gravid direkt.
  • Frazze
    emhu skrev 2017-10-04 23:59:27 följande:

alltså 6 månaders kötid kvar till ÄD här i Sverige.

Jag vet hur du känner dig! Jag har provat allt och sen vips blev jag gravid på egen hand. Eh WHAT? Men nu så kommer vi oxå att köra äggdonation för nummer 2 och jag kan knappt vänta! Jag ska försöka utnyttja tiden med att få kroppen att må så bra som möjligt och försöka gå ner dessa envisa kilon som jag lagt på mig genom åren med på tok för lite östrogen i kroppen. Försök att hitta något att koncentrera dig på. Läs vad som är bra för dig om du ska bli gravid tex! Det är din tur snart!

Sjuttiosjuan! Lycka till idag!
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-10-06 13:56:18 följande:

Gissa vem som fick ett starkt plus idag:) Nu får vi hoppas det håller hela vägen!!

Meeeen ååååh GRATTIS! Håller tummarna för att det stannar där det ska tills det är dags att komma ut. Stor kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH