• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Cathy skrev 2017-08-14 07:21:31 följande:

Frazze; jag förstår hur du menar...att det känns nåt smått iaf när det fäst...Testosteron är jättespännande (tyvärr börjar jag bli för gammal för att ens det ska funka) och ökar även antal ägg t ex vid ivf. Alla vi tjejer har testosteron men i mindre mängd förstås. Nja, biverkningar finns med allt, men jag har inte haft några utan mått superbra. Fick tillbaka orken och vaknar utvilad för första gången på många år. När jag började googla om det så visade det sig att många äldre får det utskrivet i USA, så om 10 år så har det väl hunnit till Sverige haha. Men tror att det är nästa steg vid fertilitetsbehandlingar! Du kan fråga din gyn här i Sverige? Vi blev nekade fler ivf i Sverige (pga min ålder), sökte oss till Finland (ivf Dextra) och till min förvåning var kompetensen där mycket högre än i Sverige och fick för första gången ett individuellt ivf protokoll (av Annika).

Ja min gyn är emot precis allt han! Ändå är han i finland ofta och "utbildar" sig. Jag kör ju inte ivf längre utan försöker bara på egen hand sen kommer jag att köra äd i Riga då vi redan har 11 st blastocyster där som väntar. Men jag skulle allt vilja ha en egen till Men men! Blir det inte så, så har jag en klimp här som är min genetiskt och får jag en me äd så kommer jag inte att se annorlunda på den. Åh vad jag skulle vilja lägga vantarna på testosteron nu alltså! :-/
  • Frazze

Googlade presis det där testosteronet och givetvis så har vi här i sverige förbjudit det till kvinnor. Det finns till män, men är bra mycket starkare. En pump till dem var 10 enheter medans en kvinna skulle ha 3-4 enheter tror jag. Så typiskt Sverige att förbjuda sånt som kan hjälpa en. Det är precis som att de verkligen vill jobba emot en. Åh det här är bra för det, ja men då tar vi bort det så får de lägga ut oändliga pengar på äd istället el nåt sånt. Ja ja! Jag börjar ändå acceptera att mina äggstockar är slut! Men ett litet tag till ska jag kämpa i alla fall. Vem vet ett mirakel har ju redan skett, så ett till kan ju ske.

• Frazze
    germany skrev 2017-08-15 06:44:38 följande:

Det går också att testa DHEA, som kan förbättra äggkvaliten. Ofta höjs också testosteronhalten vid intag av detta preparat. 

Läkare kan skriva ut det i Sverige och då heter det Prasteron.

Då får jag ta och skaffa detta på något sätt. Min gyn lär inte skriva ut det till mig.
  • Frazze

Detta blir intressantare och intressantare! Förra månaden mensen 4 dagar sen denna månaden mensen 2 dagar tidig. Ett steg fram och två steg tillbaka. Får se om det kan bli något denna månaden då.

Är inne i en riktig superdepp period! Min lilla älskling ska snart börja dagis och får jag jobbet jag sökt så börjar jag den 1a september. Då ska pappa vara hemma med lillen i 1 månad! Alltså jag pallar inte med detta. Depp depp depp!

• Frazze
    germany skrev 2017-08-18 21:16:06 följande:

Ge inte upp för att mensen ändrar sig lite hit och dit. Skulle börja oroa mig om mensen kommer 1 vecka före eller 1 vecka senare förväntad mens. 

Har glömt hur gammal du är? Men hoppas du orkar försöka någon månad på egen hand först. Du har lyckats bli gravid med din son och du plussade också för inte så länge sen? Upp med hakan och låt dig inte sjunka ner i deppandet så länge i taget, du behöver må bra för att orka se framåt. Grubbla inte, sök istället info om hur du kan boosta din kropp så att den mår så bra som möjligt.

Vill inte låta som en hurtbulle :), men du förstår säkert att det är mkt lättare att hantera längtan om man hela tiden medan man kämpar försöker sträva framåt i stället för att dras ner i barnkampens mörker, för den är ju inte alltid så rolig att vara i....och man måste i och för sig få dyka ner i mörkret ett tag, men lika fort försöka vända tillbaka till kämpandet och omvandla det tunga/jobbiga/sorgliga till att få ännu mer "jävlar anamma i sig" att kämpa ännu mera och försöka stå emot många av de negativa tankar som vill tränga sig på närsom.

Jag tror du kommer att få syskon till din son :)

Snart ny omgång som kan ge dig hopp och förväntan, spännande så säg!

Vi har förresten samma cykel tror jag. Hade BIM i torsdags och mensen kom denna månad på onsdag. Heja oss!

Nej då jag ger inte upp än! Har dock svårt med den hälsosamma banan som jag skulle behöva leva. Försöker hålla den på veckan och sen svävar den ut när helgen kommer. Jag är 39 än så länge, men har varit i övergångsåldern länge. Jag fattade inte att jag var där då jag slutade med p-piller när jag var 31. Det hände så många oförklarliga saker och jag var hos läkaren varje vecka och tog prover etc. Det var väl inte så att man trodde att man var i förklimakteriet när man bara var 30. Jag hoppas verkligen bli gravid igen på egen hand el med hjälp av mannen då förstås Men vi får väl se.

Jag kämpar på med mina bönor och broccoli och andra grönsaker. Men ikväll blev det lite godis och ett glas rödvin och imorgon är det kalas! Nästa helg är det oxå kalas för då fyller vår älskade lilla kille 1 år. Åh vad jag ska kämpa för att han ska bli storebror! Jag ska ringa gyn på måndag och be om att få komma in och kolla med vul denna månaden. Sen be han skriva ut mer letrozol.

Hur går det för dig då Germany? Försöker ni fortfarande?
  • Frazze
    Flisan41 skrev 2017-08-20 19:35:39 följande:

Tack. Lär ju inte få det utskrivet av någon läkare dock...

Nä jag googlade det och den krämen för kvinnor har slutat säljas i Sverige och den för män är för stark för oss. Vi behöver 3-4 enheter medans killar får 10 enheter från sin kräm. Så jäkla typiskt! Kolla Mia Lundin shop.
  • Frazze
    Flisan41 skrev 2017-08-20 22:06:20 följande:

Hittade denna på en australiensk sida

Vet inte om det kan vara något.. Verkar dock inte innehålla något rent testosteron utan dhea. Vienue heter märket.

Hmmm! Ja den ser ut att vara mest DHEA baserad! Kul att det står Cannabis sativa seed oil oxå Nu är det ju säkert inte Cannabis, men bara namnet är ju kul. Funderar på om den amerikanska sidan jag skickade efter ifrån har det. Har även tänkt att ta kontakt med Sverker Hubbinette på Hotmonelle och höra med honom om det finns nåt här. Han kan säkert skriva ut i så fall
  • Frazze
    Flisan41 skrev 2017-08-21 07:24:55 följande:

Det verkar ju finnas massor för män men det passar man ju sig för eftersom dosen måste vara så mycket lägre för kvinnor. Man vill ju inte få skägg och basröst

Jo men då kan vi knäcka extra som jultomte sen
  • Frazze

Åh Zwillinge! Hur är det med din son? Har tänkt så mycket på han och dig! Skriv gärna och berätta lite. Vi jobbar på syskon oxå, men vi får nog gå över till äd vi oxå. Då kan jag tänka mig att vänta lite till i alla fall.

• Frazze
    Zwillinge86 skrev 2017-08-28 21:26:31 följande:

tack Frazze, håller tummarna för er. ÄD är verkligen en fantastisk möjlighet, men medan man fortfarande blir gravid spontant kan steget kännas stort. Jag har ju själv inte gett upp hoppet om det tåget än, även om jag säkert skulle må bättre av att slippa hetsen kring ÄL. Vad gäller sonen så fyllde han två härom veckan och skolas nu in på förskolan. Han är färdigbehandlad sedan april och har uppföljning nästa vecka. Vi håller tummarna även om återfallsrisken är stor. Lycka till!

Usch den där cancern alltså! Jag hoppas och ber att den aldrig kommer tillbaka och att din son får leva ett friskt liv från och med nu. Vår lille kille fyllde ett igår den 27e så här hade vi storkalas. Jösses vad grejer han fick Vi måste skaffa större lägenhet nu! Ja vi blev ju spontangravida med honom efter att vi gjort äd i Riga. Nu så försöker vi och jag tänker som sagt försöka tills jag fyller 40 i jan sen övergår vi nog till våra 11 blastocyster i Riga som väntar på oss. Visst vill jag ha en till genetiskt egen, men längtan efter en liten till stoppas inte av en sån bagatell som ett litet ägg. Här ska bli bebis bara!

Tråkigt att läsa om dig och din kille att ni gick isär, men skönt att ni kunde ordna upp det igen. Jag och min man är väl typ mer el mindre ihopväxta vid höften nu. Har vi klarat av allt vi gått igenom med att förlora ett barn och massa annat, så ska vi nog överleva resten av livet tillsammans oxå. Jag hoppas att ni lyckas antingen med spontangraviditet el med ny äd. Följ Cathys råd och skaffa testosteronkräm. Jag vill lägga vantarna på det! Men vart kan man få tag i det tro? I alla fll så önskar jag dig lycka till med ny bebis och att din son får vara frisk.

På tal om barnmedicin så gav vi alla uppblåsta ballonger från kalaset till barnavdelningen på sjukhuset här. Hoppas att det glädjer några barn. Drt var ju ändå 60 ballonger
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH