• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Ja nu är det kört! Nu har jag gått mot allt och ÄNDÅ köpt ett jä**a test! Köpte ett sånt som kan visa resultat upp till 6 dagar innan bim. Så imorgon när det med 96%säkerhet visar resultat tänker jag testa. Lika bra att få det överstökat så att jag slipper fundera mer på det. Jag blir galen av överanalysering så lika bra att ta -nu än att behöva vänta fler dagar på mens nu.

• Frazze

Åååh Grattis Karro! Underbart att läsa att allt gick bra! Myyyys allt du kan för de växer upp fort! Kram på dig

• Frazze
    karro 2014 skrev 2017-06-21 00:43:45 följande:

Tack så jätte mycket<3 försöker så mycket det går. De ser man på storasyster här hemma, hon är snart 2 år. Hur går det för dig? Kram

Hej hej! Ja visst ja, du hade ju redan en liten innan. Jo då är lite smått nere nu. Igår käde jag hoppet tändas, men idag känner jag mig så ogravid som det bara går igen. Köpte ett test igår som jag kommer spara till nästa månad el när det känns som att det tagit sig. Usch att kastas mellan hopp och förtvivlan så här. Inväntar nu mens och då har nog kämparglöden kommit tillbaka. Som du märker så går det just nu inte så bra. Fick upp hoppet då jag hade 2 st äggblåsor denna månaden. Men inte gick det bättre för det.

Nä nog med depp! Er lilla sessa föddes på vår bröllopsdag! Så det lär jag komma ihåg

Hon var kortare och vägde lite mer än vår son. Han var 51cm och vägde 3340 Skönt när de inte är i över 4kg klassen alltså. Vår kille har växt 27cm sen dess och det på 9 månader då vi mätte han sist och han väger nu 10 kg i alla fall. Nu blir han snart 10 månader. Han är längre än vissa 1.5 åringar på sång och dansgruppen vi går till. Men han är fortfarande mammas bääääbis usch vad det går fort. Jag vill ha en till!!!!!!!!!!!!!
  • Frazze

Ok så det blev ett fett MINUS på stickan för min del idag. Hade inte ens testat om jag inte öppnat testet innan jag upptäckte att jag börjat blöda lite. Så bättre tur nästa månad för mig då. Hur går det för dig Gluttan? Sjuttiosjuan när har du testdag?

• Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-22 08:10:46 följande:

Jävla skit! Ja, det kommer ju fler chanser..

Jo, vi har testdag 4/7 men kommer veta på onsdag hur det gått för jag får alltid brunrosa exakt 2 veckor efter ägglossningssprutan. Men förhoppningarna är ju inte på topp direkt med tanke på tidigare resultat. Blir en vit midsommar iallafall, ska försöka lyckas utan att någon börjar undra om man är på smällen. Får smygsmutta för syns skull. Annars är ju alkoholfri öl supergott!

När jag blev gravid med sonen så var jag så konserverad som man bara kunde bli. Vi delade en flaska vin om dagen och ibland mer och vissa dagar drack vi öl så det stod härliga till. Det ska inte vara farligt alls så ta du ett glas rödvin helst och va som vanligt. Lycka till!
  • Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-22 08:17:05 följande:

STOR KRAM TILL DIG!!!

Vet hur det känns för dig idag, lider med dig.. Men om ett par dagar startar resan för ett nytt försök. Vilken dag tar du Letrozol? Försök släppa detta nu och krama om din lille son, upplev midsommar med familjen.

Här är det oförändrat, molvärken kommer och går, ska det bli ett nytt typiskt symtom innan mens?! Testade igår kväll med billigt test, blir inte klokare av det! Vrider och vänder.. BIM på måndag.

Sist jag plussade, gjorde jag det svagt (som jag antog var negativt) dagen före BIM med CB plus.

Ha en mysig midsommar!

Jag tar letrozol dag 3-7 men då måste riktig mensblödning kommit igång. Det brukar vara såhär att jag småblöder några dagar innan riktiga mensen kommer igång.

Min lille son är en riktig grinighetsminister denna morgonen och bara gnällskriker hela tiden. Funderar på vad som kan vara fel Men det gör ju inte dagen muntrare direkt

Vad hände på testet du gjorde då? Blev det svagt streck? Jag köpte ett cb sånt som man kan testa upp till 6 dagar innan mensen och eftersom att jag började blöda lite idag så är det npg inte 6 dagar dit. Jag tror att du är på SMÄLLEN! Men lova att du skriver direkt du testat med nästa test.

Ha en underbar VIT Midsommar nu! Min blir rött intag och ja det blir röda utgifter oxå om man kan säga så

Enda positiva med att man inte är gravid är att man kan ta två STOOOORA koppar kaffe en sån här dag och två glas vin i helgen
  • Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-23 08:32:13 följande:

Hjälp mig!! Visst är det något där? Har aldrig fått så här på dessa billiga test! Såg redan igår och tycker det är tydligare idag.

Ha en fin midsommarafton!!

Japp absolut ett streck där! Jag fick ett sånt streck med lillgrabben drt blev bara tydligare under dagen t o m. Sen köpte jag cb digital och fick svaret gravid 1-2 veckor. Wiiiiiiiiii du är gravid!
  • Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-23 17:07:54 följande:

Helt sjukt!! BIM på måndag. Bara fortsätta hålla tummarna..Helt sjukt!! Tycker att det blivit tydligare från igår! Men vågar inte ropa hej än.. Bara fortsätta hålla tummarna!!

Nu dags för midsommarlekar :)

Ja ja! Allt kommer gå så bra så Ååååååh vad härligt efter kämpande så får du äntligen lön för mödan. Hur länge har du tagit letrozol? Och varför tar du dubbla letrozol? Jag får se hur det går för oss om jag får fortsätta med en letrozol eller om jag oxå får gå upp till dubbla. Jag ska försöka slappna av lite mer denna månaden och inte dansa och lyfta sonen för mycket och vara försiktig när jag gör det. Jag är medveten om att det kommer ta ett tag innan det tar sig om det ens kommer göra det. Men det ska gå! Jag ger mig inte!

Njut nu av att vara gravid
  • Frazze

Funderar lite på vilken dag jag ska börja med letrozolen. Vet inte om jag ska räkna igår som första dagen på mensen eller om det är idag? Igår så blödde jag inte så mycket som jag gör idag. Vad tror ni? Ska jag räkna från idag?

• Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-24 12:31:15 följande:

Tack <3 Vi fick Letrozol för att prova medan vi funderade på om vi skulle gå vidare med IVF. Detta var tredje vändan. Körde en månad med en tablett, då menade sköterskan att jag inte ägglossat, man såg heller inget på VUL. Började med dubbel dos, därefter ringer läkaren och meddelar att jag hade ägglossat. Det skulle dock inte vara någon fara att försöka med dubbel. Den andra månaden ägglossade jag två gånger på samma månad, mådde inte direkt bra under medicineringen, ont i huvudet och trött.

Tredje vändan ägglossade jag efter ca 15 dagar, mycket tidigare än andra gånger. Kände inga biverkningar vid intag av dubbel dos.

Tror du kan räkna från igår. Ska inte göra någon skillnad. Du stoppar ju flödet av östrogen till äggstockarna med tabletterna. När du sedan slutar blir det en extra skjuts av östrogen in i äggstockarna.

Klart det kommer gå!! Snart så

Ok! Jag har bara testat med en tablett förut och jag hoppas att jag ägglossar. Jag ska köpa stickor denna gången för att kolla. Det kan ju ha vart problemet sist? Ja ja! Då börjar jag med letrozol imorgon och hoppas på det bästa! Det funkade ju med sonen som precis vaknade hör jag Åh äkta kärlek!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH