• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jessa01 skrev 2017-04-29 07:30:24 följande:

Tack snälla ni!

På måndag är det återföring om allt fortsätter gå bra- håll alla tummar och tår

Stoooooooort lycka till Jessa! Det är den värsta väntan som finns, men det kommer gå bra ska du se!
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2017-05-09 10:07:54 följande:

Beklagar sorgen Frazze, håller alla mina tummar o tår att ni lyckas snart igen<3.

Hur mår du? O hur mår lille gossen:)???

Kram

Tack Karro! Jo efter ett helt fruktansvärt mf akuten och sen gyn med spruta för att dra ihop livmodern och piller i 4 dagar för att stoppa blödningen så är jag tillbaka igen och i kämpartagen. Mår ok, visst ledsen för att det inget blev. Men sen på ett sätt lite lättad för det hade blivit jobbigt med dem så tätt. Vi kommer visserligen att köra på direkt när vi får, så det blir ju tätt ändå om det skulle ta sig igen direkt. Jag tror inte det kommer göra det ändå.

Lillen mår bra, lite snorig och grinig för det kommer nog tänder, men för övrigt en pigg och kry liten buse.

Det jag är så förbannad på är att när han föddes så låg han med huvudet åt ett håll hela tiden så att det är plattare på en sida. Pannan är framskjuten och det ser ut som en bula. Men inte fan gör vården nåt åt det i detta förbannade land! En bvc läkare sa att det kommer att rätta sig till ändå, men det kommer det inte att göra! Nu håller fontanellen på att växa ihop så nu känns det för sent med att skaffa en hjälm, vilket vi skulle få åka utomlands för att skaffa för att U-land Sverige inte medger sånt om det inte är fruktansvärt hemsk deformering! Bara för kostnadens skull men vi betalar gärna själva bara vår son slipper deformerat huvud! ARG!!!!!!!!

Hur går det för dig då? Hur långt gången är du nu? Kram
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2017-05-09 14:10:02 följande:

Frazze-det med din sons deformerade huvud är tyvärr inte så ovanligt fick god hjälp av barnkliniken speciellt program utformat beroende på graden och köpte en speciell kudde och en annan variant som liten bebis det brukar inte bli så svåra komplikationer och barnets huvud växer dom sig i mer och mer framåt.Hur gammal var han då ni märkte det först?

Han var säkert en månad, men vi har ingen info el hjälp fått från bvc mer än att vi ska lägga han åt andra hållet. Är vansinnig på dem! Hur går det med din lille kille då?
  • Frazze
    zasu skrev 2017-05-10 10:48:44 följande:

Hej alla,

Det var ett tag sen jag skrev här.

Riktigt tråkigt Frazze att läsa om ditt missfall. Hoppas att ni lyckas igen!

För er som inte "känner" mig. Har inga barn och närmar mig 44 år. Kört ivf i 5 omgångar och fått till frysen vid 3 tillfällen. Fick även 2 st 6-dagars blastocyster nu när jag körde min sista ivf för någon månad sen så än funkar det. ET med en 3-dagars ledde dock inte till något och jag började förbereda mig för en FET med en blastocyst från 2 år sen.

Mina behandlingar har dragit ut på tiden då ivf verkar inte lyckas på mig men jag har under den här tiden lyckats bli gravid på egen hand vid 2 tillfällen. Hösten 2015 o hösten 2016. Det har dock slutat med missfall och det senaste nu var väldigt jobbigt, tappade en massa blod. Blev akut operation och blodtransfusion.

I alla fall, förstår mig inte på min kropp. Väntade på min mens som skulle ha kommit i måndags. Hade koll på min ägglossning men hade inga känningar så hade inga förhoppningar när jag tog ett test igår. Det visade +!

Har svårt att smälta detta, kan inte fatta det. Svårt att glädjas fullt ut då oron slår till direkt. Måtte det bli tredje gången gillt. Känner att jag inte orkar med ett till missfall.

Åh Zazu! Vad glad jag blir av att läsa om ett nytt +. Jag hoppas så innerligt att det går vägen för er denna gången. Fy så hemskt ditt mf lät! Jag fick åka akuten jag med nu sist då jag trodde hela innanmätet skulle komma ut oxå! Har ätit blodstoppande i 5 dagar nu så nu är allt bra igen. Vi kommer köra på så fort vi bara får. Men vi får väl se om jag har något guldägg kvar eller om det bara är skräpägg. Jag har ju en liten guldklimp här som är den största lyckan i mitt liv! Att jag skulle ha sådan tur att få en liten älskling är ett rent mirakel! Nu hoppas jag att det är din tur att uppleva ett sådant mirakel! Kram på dig!
  • Frazze
    Jessa01 skrev 2017-05-10 21:41:52 följande:

Hallå! Jag tycker att det går bra. Har ff känningar av lutinusen men mår mycket bättre än förra veckan! Officiell testdag nästa onsdag men jag kommer att testa på lördag då jag ska på möhippa hela helgen och kommer behöva dränka mina sorger om det blir neg- ja jag är medveten om att det är barnsligt :S

Jag har en konstig känsla av att det luktar plus för dig som sjuttiosjuan skrev! :D

Äh det är väl inte barnsligt! Jag hade gärna sänkt en flaska rödvin om jag hade kunnat i helgen. Men när man äter blodstoppande så vågar man inte det. Nu till helgen blir det ett glas däremot. Dricker inte mer än ett längre då vi har en liten.

Tänk på att lördag är väldigt tidigt mot onsdag, så det kan visa minus fortfarande. Jag skulle inte äventyra nåt om jag vore du. Positiva tankar och så hoppas vi på ett fint plus! Lycka till!
  • Frazze
    zasu skrev 2017-05-11 08:26:56 följande:

Ja der är så roligt och fantastiskt att du har din guldklimp.

Tänkte fråga dig, har lutinus hemma. Ska man ta dem tycker du eller vad har du fått för rekommendationer tidigare?

Funderar på att ta dem men vet ej hur länge. Har ett inbokat vul 30/5.

Kram!

Jag fick som rekomendation av min gyn att inte ta dem för tydligen vid spintangraviditet så gör de ingen verkan. Men jag tog den första veckan och hade fortsatt om jag haft met hemma. Så om jag vore du skulle jag ta morgon och kväll i alla fall. Men det är ju upp till dig att bestämma. Åh jag hoppas innerligt att det går bra och att du får se ett starkt hjärta picka denna gången! Nog med tråkigheter för er nu. Kram
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-11 13:07:12 följande:

5 blåsor på VUL, 4 i bra stl och 1 lite mindre som hon trodde kunna växa till sig. Känns ok för att vara mig, hoppas bara det finns ägg i dom. Vi sprutar 2 dagar extra denna gång och hoppas på fler mogna ägg denna gång. Äggplock på onsdag!

Jag ska inte säga grattis än, det vågar man inte då! Men jag hoppas verkligen att där är ägg i allihopa. Och att det blir bra skörd på onsdag. Lycka till!
  • Frazze

Jag beklagar verkligen Jessa01, men vad du än gör så ge inte upp. Vi har ett mirakel och tänker fortsätta kämpa för ett till. Vi får hoppas på det bästa!

Grattis Nube! Helt fantastiskt att det där enda lilla ägget verkligen ville. Ibland så har man bara turen på sin sida! Nu så hoppas vi på att det gottar in sig i magen och inte kommer ut förrän om 9 månader ge och ta några veckor Härligt!

Kämpa på alla! Det gör jag så gott det går! Trycker i mig alla piller under solen som sägs vara bra för äggkvalité etc! Det var då attans om det inte skulle fungera. Kram på er!

• Frazze
    Nube skrev 2017-05-15 09:31:44 följande:

Tack Frazze! Jag är otroligt tacksam ödmjuk över att vi lyckades, hoppas bara att allt går bra i fortsättningen också. Om ca 3 veckor ska jag på första ultraljud och då förhoppningsvis kan lyssna på ett litet hjärta <3

Önskar dig också all lycka till!

Nja lyssna på ett hjärta gör man inte förrän efter rutinultraljudet i v 18-20. Men ni kan förhoppningsvis se den där lilla pricken som är kanske lika stor som ett vallmofrö picka! Det är det mest magiska man sett, jag lovar <3 Tills man ser nästa ultraljud och sen tills man får se sitt mirakel första gången. Åh vilken lycka!

Kram
  • Frazze
    Nube skrev 2017-05-15 11:52:16 följande:

Ja, känns underbart! Fast jag har läst att vid IVF gör man det första ultraljudet mellan v 6-8 och då är det möjligt att höra hjärtat då det börjar slå vid v 7 ungefär. Vid "vanlig" graviditet görs första ultraljudet senare. Jag har idag bokat tiden för ultraljud och hoppas höra hjärtat då om allt är bra. Väldigt spännande! Kram

Ja man gör ultraljud i v 8 vid ivf. Det gjorde jag med när jag gjorde ivf. Men hjärtat får du inte höra el lyssna på förrän efter Rul. Du ser det bara som en liten prick som tickar i v 8. Och tickar ett hjärya i v 8 så är risken för missfall typ väldigt liten fram till v 12 då den blir ännu mindre. Om allt ser bra ut så kommer du få se en liiiiiiten böna på ca 8 mm med ett litet vallmofrö som pickar på Lycka till nu! Kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH