• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Alltså är det någon av er som vart hos Sverker Hubbinette på Hormonelle i Stockholm? Tror han även tar emot i Örebro där han nu tydligen bor.

Jag var helt utdömd av läkare mina äggstockar var pensionerade äd var enda lösningen. Jag skrev om alla mina problem i ett långt email till honom. Han ringde upp mig och vi bokade en tid. 1 timma kostar 2800kr, men det var det väl värt. Han berättade vad som var fel på mig itan att ta några prover el något sånt. Sen skrev han ut östrogenplåster och en radda med vitaminer och progesteronkräm etc. Tog mig 2 veckor så var jag gravid den naturliga vägen med hjälp av letrozol och då!

Ni kan ju åt minstonde skriva till honom och berätta om era problem och fråga om det finns något han kan göra!

Jag käkar multum med tabletter nu för att försöka få bättre kvalité på mina ägg om där finns några kvar. Bidrottninggele för slemhinnan och E-vitamin. CoQ10 för äggen, borago, Angus Cactus (som jag inte kan komma på vad det heter el kallas) Inositol och starka D-vitaminer, folsyra och Omega 3 med DHA,EPA och DPA i. Kör på bara! Vad har ni att förlora mer än möjligtvis lite pengar? Lycka till nu!

Och Jessa01 GE DIG ALDRIG! Det är din kropp och de ska då fasiken inte säga nej! Det är deras skyldighet att hjälpa. Men om jag vore du så skulle jag boosta med grejer över sommaren och vänta tills efter. Be om letrozol så länge!

• Frazze

Nu ni så jädrans verkar det som att mensen är på g! Gud så spännande att se hur detta kommer gå då. Håll nu tummar och tår för att denna lilla bit i livmodern kommer ut med mensen så att jag inte tar letrozol i onödan. Hoppas det går bättre denna gången Jösses vad nervös jag blev på nåt sätt!? Usch! Måste lugna mig lite! Hahahaha!

• Frazze

Suck! Jag tror inte att den där biten som sitter i livmodern har kommit ut alls Förbannade jä**a läkare som till 100% nästan lovade att den skulle göra det! Nu är denna månadens försök förgäves i alla fall men jag ska ta min letrozol idag i alla fall för att se om det kan komma fram några ägg ändå. Då vet jag ju att det går i så fall. Men det blir nog skrapning och sen ett evigt väntande på att få försöka igen. Dyra pengar i piller för att få mens etc! Varför var det tvunget att bli så här? Grrrrrrr! Ok nästa gång om det skulle bli ett mf till så kommer jag gå med på att ta cytotec som jag egentligen verkligen inte vill. Men bättre än att skrapa hoppas jag. Min gyn verkar inte vilja ringa tillbaka heller. Har ringt 2 dagar i rad nu. Uppgiven för en stund innan kämpartagen kommer tillbaks.

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2017-05-30 12:39:16 följande:

Frazze-varför är du emot skrapning?

Jag har skrapats vid mina missfall och blivit gravid direkt efter.

Är rädd för ärr bildning och ihopväxt av livmodern. T o m läkaren på sjukhuset sa att man ska låta bli om man inte måste.

Men jag funderar på om jag missuppfattat min gyn i stressen på att köra igång här. Han sa att jag skulle vänta en mens imellan. Skulle jag börja nästa mens då? Jag tänker att då blir det ju 2 mensomgångar? Men jag har nog fel va? Idiot som jag är men de ringer ju inte tillbaka så att jag kan fråga heller! Nu har jag redan tagit min första letrozol ändå.
  • Frazze

Uppdatering då! Jag fick ringa gyn både en och tre ggr innan de ringde tillbaka till mig. Jo jag gjorde helt rätt som stimulerade med letrozol enligt gyn. Pust! Vilken tur! Nu har jag tagit dem färdigt och kan säga att jag känner av båda mina äggstockar, så de finns kvar i alla fall. Sen om där är nåt ägg lär jag få veta imorgon då jag ska in på vul. Samma om den där biten i livmodern är borta. Skulle inte förvåna mig om jag har TVÅ guldägg de sista som finns och så sitter den där förbannade biten kvar. Då kommer jag att smälla av! Men om allt ser bra ut så är det väl bara att sexa på för fulla muggar då

Hur går det för er andra?

• Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-08 06:32:54 följande:

Mensen kom.. Nya tag.. Cd 11.. Tredje vändan med dubbel dos Letrozol.. Känns som de är full verkstad i äggstockarna, märklig känsla, paranoid eller verkligt!? :)

Ska in på vul nästa fredag. Min ÄL har kommit sent de senaste gångerna och därför har man inte sett något. Hoppas de ska kunna hitta både äggstockar och åtminstone ett fint ägg.

Håller tummarna för dig att det ser fint ut idag!!

Ja detta är ju min skräck oxå att de inte ska hitta nina äggstockar denna gången. Min gyn är väldigt duktig så han brukar hitta dem, men det är när jag har haft ägg på dem. Nu som sagt så verkar det vara full rulle där nere. Alltså känslan i äggstockarna känns som om jag hade 10 ägg på varje, men förnuftet säger ju att där om man har tur finns kanske ett. Vi får helt enkelt hålla tummarna för oss och hoppas på att guldägget ska dyka upp här i sommar! Jag har bara tagit enkel dos letrozol då det funkat innan. Men annars så är det väl dubbel dos nästa gång. Jag är lite emot det här med att kolla vul precis innan för det har aldrig funkat då. Har blivit gravid de två ggr innan som jag inte kollat mig. Men nu vill jag bara se om där finns ägg.

Lycka till på nästa försök!
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-08 07:17:52 följande:

Hoppas det går bra idag!

Jag var på VUL igår och endast 3 blåsor som måste växa på sig lite. Ska dit i morgon igen så troligtvis vårt sista äggplock ever mån el tis nästa vecka. Anmält oss till seminarium med Ava st Petersburg och jag känner mig redo för att ta tag i ÄD processen efter sommaren:)

Ha det fint!

Ja men 1 ägg är det enda som behövs! 1 jäjka guldägg! Ska det vara så förbaskat svårt? Jag hoppas ni lyckas Jag skriver sen och berättar hur det har gått.
  • Frazze

Nu sån ska ni få höra här, så håll i er! Jag var på gyn idag och kollade med vul. Jag satt och sa till mig själv att inte bli besviken när han skulle säga till mig att där inga äggblåsor fanns. Men det behövdes inte då där fanns en på var äggstock!!!!!! Jag har alltså TVÅ st äggblåsor! 1 på 15 mm och en på 18 mm. Hur gick det till? Nu är det bara att hoppas att där finns ett ägg som är bra där oxå. Han sa att det potentiellt kan bli tvillingar. Som OM jag skulle bli ledsen för det då! Nu är det bara att köra på för fullt då och hoppas på det bästa.

• Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-08 22:46:26 följande:

Men hjälp!! Vilka härliga nyheter!! Hoppas hoppas!!

Själv har jag 1 vecka kvar till Vul och jag börjar undra om jag kanske redan är på gång att ägglossa. Ska testa imorgon och se. :)

Jag trodde oxå att jag nästan hade ägglossat, men min gyn sa att oftast blir äl lite senare än vanligt med letrozol! Nu håller jag tummarna för att du oxå får bra nyheter då så att vi blir gravida näst intill samtidigt, så att vi kan följas åt. Måtte bara det vara ett bra ägg som lossnar! Och om båda lossnar så hoppas jag att ett i alla fall tar sig. Skulle båda mot all förmodan ta sig och fästa så skulle jag nog smälla av, av lycka!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH