• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

mininiss skrev 2016-10-19 12:43:29 följande:

Tack snälla det va dina ord som fick mig slappna av och du gav mig hopp <3 längtar till den 28 november då är de vul <3

Skönt att jag kunde vara till lite hjälp då härligt att vara gravid. Jag längtar redan tills nästa gång om det går igen skriv gärna och berätta hur det går på vul! Kram
  • Frazze
    Hannah8401 skrev 2016-10-20 07:24:16 följande:

Karro jag håller tummarna för allt går bra med din nya graviditet. Hur gammalt är första barnet nu?

Är det någon här som vet om amh värdet kan höjas av att man är gravid? Jag hade amh på 0,16 pmol för fyra år sen, och nu var det uppe på 35. Plötsligt jättebra. Men det visade sig att jag var väldigt tidigt gravid nu när jag tog det.

Jag tog amh tre gånger för fyra år sen, och det visade så lågt alla gånger.

Va??? Är du gravid? GRATTIS! Har absolut ingen aning med Amh, men jag tycker att det verkar visa olika varje gång ändå. Ska faktiskt ta ett nytt nu jag med har jag tänkt!
  • Frazze
    Hannah8401 skrev 2016-10-21 13:32:09 följande:

Ja men det var inte planerat..vi är väldigt nöjda med två barn. Och nu blir det kanske 3 på 3,5 år om det går bra med denna graviditet.

Läkarna som sa till mig att jag inte kunde bli gravid naturligt för 4 år sen.

Amh ska inte kunna öka så mycket det vet jag, men kanske kan en tidig graviditet påverka?

Hur går det med din bebis Frazze? Och hur går det för dig Karro med din nya graviditet?

Ja har man kämpat för att få barn, så tar man ju inte bort det i alla fall. Tre blir perfekt ska du se det är bara att glädjas! Min mamma sa att när de fick min lillebror så blev allt bättre.

Med våran lilla kille så går det faktiskt bra. Han växer ju som ogräs!!!!! 9cm på mindre än 8 veckor. Det går lite för fort alltså Vi är så lyckliga och 2 dagar efter förlossningen så sa jag att jag vill ha en till hoppas att det kan gå en gång till för oss. Kram
  • Frazze
    smurfen 11 skrev 2016-11-03 15:28:45 följande:

Hej, undrar om man kan hoppa in här! Min sambo och jag har försökt få barn i nästan 2 år, men inget händer. Förra hösten gjordes en utredning, allt utom äggledare kollades, vilket jag ska göra nu för jag känner det är vitalt det funkar! Av nån anledning tyckte inte min klinik det var nödvändigt, skulle stått på mig och gjort det då.

I alla fall, mitt amh var 1.9, en strålande siffra då jag precis fyllt 41. Nu har det sjunkit ända till 0.6! Fick en jättechock och undrar såklart om det nånsin kommer bli kottar. Men blir glad då jag läser era historier om plus. Kanske är ni yngre än jag och har bättre ägg...Men till er som inte lyckats än, hoppas det går vägen! För oss blir det nog ivf och kanske t.o.m äd.

Hej Smurfen!

Ledsen att behöva välkomna dig hit till denna tråd. Som du ser så har de flesta lyckats på egen hand även fast amh är så lågt som oläsligt. Jag själv är nu 38 och fick veta när jsg var 35 att mitt amh då var 0.2. Jag gjorde ivf blev gravid första försöket men hon dog tyvärr i magen i v24. Sen blev det inget mer på de andra försöken tyvärr. De föreslog äd eftersom att jag hade så dåliga odds. Nu sitter jag här med en son på 10 veckor efter att ha blivit spontangravid. Jag tog kontakt med Sverker Hybbinette på Hormonelle i sthlm. Min gyn sa att jag hade regelbunden äl, men det sa Sverker att jag inte har så jag fick lite östrogenplåster och progesteronkräm och vitaminer till förbannelse. Han sa att inom 3 månader så ska du vara gravid. Det tog 2 veckor! Visst kostar det lite, men väl värt det! Betydligt billigare än äd och ivf är det ju.

Men det är absolut inte kört för dig!

Lycka till nu! Kram
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2016-11-04 20:13:05 följande:

Ja, stod någon fråga som 1177 svarat på.. Att man skulle undvika varma bad fram till v12 för att de finns en risk för missbildningar/missfall.. men vet inte om de är sant.

Åååååh Karro Grattis! Vad roligt! Vilken vecka är du i? Hoppas att allt går bra nu Stort Lycka till!
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2016-11-05 11:14:34 följande:

Taaaaack<3 ja de skall bli jätte roligt.. Hoppas att de går vägen bara. Är i v9.. Hur mår din lille gosse? Tack. Kraaaam

Åh v 9 då skulle det snart vara dags för kub om du är i min ålder då men har de sett ett hjärta i v 8 så är riskrn för missfall väldigt liten sa min gyn Allt kommer att gå bra ska du se.

Med min lille kille så hår det bara bra! Jösses vad de växer de små????!!!!!!! Känns ju dom han snart växt ur liggdelen i vagnen och han är 10 v bara. Stoppa tiden för det går alldeles för fort! Tänk om jag aldrig får någon mer? Fy hemska tanke! Men är man snart 39 med amh på jag vet inte vad så får man inte förvänta sig nåt mer.

Men jag får vara lycklig åt den underbara lilla kille som vi har fått! Är inte religiös, but he is a blessing! Kram och Lycka till! Keep us posted om hur det går alla gravida nu! Jag är nyfiken!
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2016-12-10 21:20:28 följande:

Hej tjejer:)

En liten uppdatering här, Är nu i v14 och var på ultraljud i onsdags och allt ser jätte fint ut:) här är en bild på vår lilla bebis:))

Ååååh vad härligt!!! Så underbart att allt går bra för dig Jag blir så avundsjuk Jag vill ha en till NU, men jag måste ha ett jobb först för annars kommer det inte gå

Åh jag vill vara gravid! Vår lille kille växer ju så det knakar. Jag trodde inte de växte sååå fort i början, men jösses!! 1cm i veckan är ju inte klokt! Älskar honom så mycket att jag finner inga ord. Han är en liten grinighets och besvärlighetsminister men han är värd allt "jobb" vill helst ha 10 st till som han , men får vi en till så kommer jag att vara överlycklig!
  • Frazze

Åh! Jag fick svar att mitt amh låg på 0.2 när jag var 35 nu är jag 39 och har en underbart fin son på 5 månader. Han blev till på helt naturlig väg om jag vore er så skulle jag kontakta Sverker Hubbinette på Hormonelle i Stockholm. Han gav mig den hjälprn jag behövde för att bli gravid. Han sa att inom 3 månader så skulle jag vara gravid och det tog 2 veckor. Värt varenda öre! Alla är ju olika, men efter att ha gått igenom 3 ivfer där jag på första försöket blev gravid, men hon dog i magen i v 24 och ett äggdonations försök där jag blev gravid och fick missfall i v 7 el 8 så hade jag oxå gett upp. Jag skrev till Sverker och bokade tid. Han skrev ut östrogenplåster som hjälper med ägglossning, jag köpte progesteronkräm och en sju helsikes massa vitaminer. Men som sagt värt varenda liten krona när jag tittar på min fina son som ligger här och gymmar i sitt babygym Stort lycka till båda två! Kram

• Frazze

Suck! Igår var det jag som fick en riktig sån där käftsmäll hos gyn. Jag gick dit i tron om att allt skulle vara som "vanligt" när man har vart där innan. Nä igår så var slemhinnan så tunn och ja det fanns ett ägg som han kunde se. Han sa att du kommer nog inte att få mens på ett bra tag nu!!!!!!!!!!!! Förut har slemhinnan alltid varit så tjock och fin och där har alltid funnits i alla fall 2 el 3 st ägg synliga på äggstocken. Han sa det att vänta inte för länge med att försöka med barn igen! Nu är jag lika nere som jag var när de berättade om att jag hade lågt amh. Förresten så berättade han att amh mest visar på hur man kommer reagera på stimulering vid ivf. Ju lägre amh ju sämre så klart, men aldrig omöjligt! Nu hoppas jag bara att slemhinnan blir bättre av de östrogenplåster jag har så att jag får mens så att vi kan börja försöka direkt för en liten till!

• Frazze
    larssonc skrev 2017-02-16 08:50:36 följande:

Så härligt att ni är flera som fortfarande kikar in här med peppande och inspirerande historier! Hoppas jag en dag får dela med mig av min solskenshistoria!

Jag tänkte fråga er, hur är er mens? Har ni tagit några tillskott när ni blivit gravida på naturlig väg?

Jag har kort cykel på ca 24 dagar, mens cd 1-4, brukar ha äl runt cd 11-12 enligt Natural Cycles och sen mellanblödningar från runt cd 13 fram till mensen börjar. Inbillar mig att det inte går att bli gravid naturligt med dessa mellanblödningar? Eller har någon av er också haft så?

Jag äter folsyra, b12, d-vitamin. Har även köpt i min desperation bidrottninggele och ProgesterAll.

Hej!

Min mens var EXAKT så som du beskriver innan jag började med ivf och Äd jag började med lite rosabruna flytningar typ 4 dagar innan mensen började och det var 24 dagar cykel på den. Jag blödde väldigt kraftigt och den varade väl kanske lite längre än 4 dagar. Srn började jag med hormoner och grejer då för att bli gravid. Nu är min cykel 27el 28 dagar! Blev gravid naturligt efter att ha varit hos Sverker Hubbinette på Hormonelle i Sthlm. Han gav mig östrogenplåster och progesterall och massa vitaminer och så sen sa hanatt jag skulle vara gravid inom 3 månader och det tog 2 veckor

Nu så fick jag ju tråkiga nyheter från gyn att slemhinnan var sååååå tunn och att jag förmodligen får vänta länge på min mens. Men jag satte på mig östrogenplåster direkt och köpte stark dos av E-vitamin så jag hoppas att den ska komma nu ändå

Jag hoppas att du lyckas bli gravid snart! Kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH