• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

karro 2014 skrev 2015-09-26 17:30:13 följande:

Hur går d för dig? Håller alla mina tummar o tår=)

Hejsan!

Ska jag vara helt ärlig så har jag inte den blekaste! Jag känner inget alls. Jag tog test i onsdags och fick först bara 1 streck, men 10 min senare så var där 2 streck. Hmmmm? Det har aldrig hänt mig tidigare så det var konstigt. Torsdag tog jag ett test till och då var där 2 streck direkt! Då var jag oxå och tog Hcg prov, får svar på måndag!!!! Segt! Igår så tänkte jag att jag kör ett test till men då blev det 2:a strecket jättesvagt! Någon timma senare så tog jag ett till för jag tyckte att testet var lite konstigt, men det blev samma resultat. Jag har funderat mig gråhårig på detta och övetanalyserat allt, men blir inte klokare. Var inne på att jag kanske kunde ha haft äl eftersom att de dagar som jag testade var typ spot on vil äl tid för mig. Hcg som hcg liksom. Men i o m procrensprutan och östrogenet så kan jag ju inga ägg ha! Så nä jag vet inte alls. På måndag är officiella testdagen och då får vi veta! Men jag är inte hoppfull tyvärr! Hur går det med lilla Ella då? Kram
  • Frazze
    Hannah8401 skrev 2015-09-26 18:27:50 följande:

Frazze, om det är mer än ett streck, även om det är svagt, och du har två dagar till testdag så är du ju gravid! Grattis! Nu håller vi tummar och tår för att du får hålla Ellys bror eller syster i din famn i början av sommaren!

Men vad kommer det sig att det först är svagt sen starkare sen svagt på gränsen till inget igen då? Äh jag ska testa Clearblue digital på måndag så får vi se. Tack för uppmuntran och tumhållning! Ni är underbara människor allihopa! Kram <3
  • Frazze
    Hannah8401 skrev 2015-09-26 20:56:44 följande:

Olika test kanske? Eller hade du samma? Och det spelar kanske in när på dagen man gör det, och hur man gör det? Jag fick lite starkare på billiga test, men inget på clear blue digital, och lika svagt nästa dag med rfsu som skulle ha högre känslighet. ...

Vi får läsa igen på måndag här då! Är ganska säker på att du lyckats. Brukar inte du börja blöda ganska tidigt annars?

Man blöder inte med denna behandling tydligen. Inte förrän jag slutat med alla piller. Men jag har lite blödning hela tiden, men det har alla. Speciellt de som är på blodförtunnande som jag är. Jag hade samma test hela tiden! Men har ett cb digital för måndag. Japp ni lär få nyheten på måndag. Kram
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2015-09-27 11:45:25 följande:

Åhh, hoppas att du får ett starkt och fint plus på din test dag. Nu är de verkligen din tur<3

Förstår att man blir kluven, men ett plus är alltid ett plus=)) jodå allt går fin fint med lilla Ella, hon blir redan tre veckor imorgon och är så snäll så..de ända tråkiga är att min mjölk inte runnit till ordentligt så jag måste ge ersättning.. Så jag ammar och tillmatar. Men haft en toppen graviditet och förlossning så jag skall inte klaga:) hon får ju ändå i sig de hon behöver och går upp i vikt, då är mamma Karro glad.

Undetbart att läsa att allt går bra! Lyckliga dig!

Jag har ingen känsla alls just nu. Jag känner avsolut ingenting någonstans, så att det blev 2 streck på stickan i torsdags är väldigt konstigt. Jag tror inte på att det är en graviditet, men jag kan inte heller förklara de två strecken. Har inte vågat testa mig igen, orkar inte med det just nu. Imorgon är officiella dagen och då får vi se. Tror inte att det blir ett plus, men skulle det bli det så lär ni höra mig skrika vart ni än bor i detta avlånga land! Kram
  • Frazze
    germany skrev 2015-09-27 13:49:32 följande:

Frazze - Jag tror också att du faktiskt är gravid, oavsett styrkan på dina test.

När jag blev gravid sist så var jag i samma sits som dig, dvs att jag testade både starkt & svagt på billiga tester att jag inte trodde att det skulle gå vägen.

Dessutom så tog det låååång tid innan det slog över från "gravid vecka 2-3" till "gravid vecka 3+" på Clearblue digital. Mådde uruslel av att inte veta om det var kört eller ej. Köpte massor med test...Men resultatet av det bitvis svaga plusset ligger nu och sussar gott i vagn :)

Jag tror och hoppas att du får skrika av lycka på måndag när du får svar på hcg. Försök i såfall att få ta ännu ett hcg prov så att du själv kan känna dig lite lugnare inombords om du ser att det ökar.

Kram & lycka till.

Tack Germany! Ja jag hoppas verkligen att jag får skrika av glädje imorgon. Men det känns inte troligt. Man borde väl känna någonting någonstans att det är något på g? Men morgondagen lär utvisa detta!
  • Frazze

Ok tjejer! Kl är 04.54 och jag skakar här på soffan där jag försökt att sova inatt. Mitt första test som Weeme skickat till mig, ett test hon fått på ivf kliniken visade 2 streck direkt. Så då vågade jag mig på att ta mitt Cb digital oxå. Man kan lungt säga att jag nästan skakade ut den lilla burken jag kissat i. Den blinkade på och efter 1 min så står där gravid i rutan väntar väntar! Efter 3 min står där 2-3 veckor vilket borde stämma tror jag? Hade 2 5dagaes blastocyster och de sattes in för 2 veckor sedan. Och i beskrivningen står det att jag borde befruktats för 4-5 veckor sen el nåt sånt. Men nu är det Hcg testet som lär utvisa om det utvecklas då! Jag kommer INTE att sova mer inatt kan jag lova

• Frazze
    Hannah8401 skrev 2015-09-28 15:49:50 följande:

Underbart Frazze! Stort grattis!

Och bry dig inte om symtom, det är så olika. Jag hade inga symtom på graviditet alls nu sist med min dotter! Men hon ligger här och slår på sina leksaker i babygymet!

Tack snälla! Fick svar på mitt hcg från i torsdags. Dag 10 alltså och det låg på 338 vilket verkar vara rätt så högt. Om vi har tur så kan det vara tvillingar
  • Frazze

Jag och min man har knappt fattat det än alltså! Jag trodde att det var stenkört!? Men Hcg proverna visar annat. Torsdags ruvardag 10 låg det på 338 och måndags ruvardag 14 låg det på 1312. Mycket bra stegring skriver min kordinator så jag är nöjd. Vul den 19 Oktober. Då får vi se om allt ser bra ut och om det är 1 el 2 st små busar i magen. Kan säga att den/de redan busar med min urinblåsa vaaaaarje natt! Men vem behöver sova? Jag är så lycklig just nu att man klarar dagen på lyckoruset!

Germany! Hur gammal är din lilla/e nu? Kram

• Frazze
    germany skrev 2015-10-05 21:04:13 följande:

Frazze - Jag ska titta in i tråden igen runt den tid du ska på vul och hoppas att det är 2 små busar "därinne" som kommer att glädja dig. :)'

Det kommer att gå bra den här gången ska du se, men förstår med tanke på det som hände tidigare att du kanske kommer att vara orolig långt in i graviditeten.

För oss som kämpat och du också som varit med om det värsta tänkbara gör att en graviditet kan kännas ganska jobbig emellanåt...Att man bara vill att de 9 månaderna ska gå raskt undan så att man slipper oron och får hålla sin bebis i famn. Men jag hoppas att du i många stunder också kan känna dig lugn och lycklig över att bära på miraklet / miraklen i magen :)

Min lilla flicka är 4 veckor gammal, tiden går så fort så fort.

Åh vad underbart det låter Germany med en liten flicka! Vi tar vad som bara det blir en liten el två. Vul är den 19:e kl 07.40 så jag lovar att skriva och berätta hur allt såg ut.

Idag har jag dock vart lite småorolig. Att man blöder när man gjort äd är inget ovanligt, men idag har det vart lite mer och så har jag haft som mensvärk on and off. Tydligen oxå vanligt, men man nojjar ju över minsta lilla detalj. Lite mer progesteron och C-vitamin och sen sluta med blodförtunnande. Det blir nog bättre så hoppas jag.

Njut nu av din lilla tjej och skatta dig lycklig att du fått två små mirakel. Snart hoppas jag ha mitt/mina oxå
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH