• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

När jag var gravid förra året så var jag ju givetvis absolutist. Sen när allt gick åt skogen så höll vi oss båda ifrån alkohol länge. Första ggn jag drack var i november förra året, men jag är liksom inte direkt sugen längre. Men jag tänkte att vitt vin, rose vin och öl har jag hittat alkoholfritt som duger lika bra som vanligt vin. Men just rödvin går ju inte att hitta ett gott substitut så det var rödvin vi drack igår. Nu klarar jag mig ett bra tag utan att bli sugen på det igen (hoppas jag)

• Frazze

Det är i alla fall inget fel på min mans simmare! De sa till han att han är som en frisk hälsosam 25 åring när han lämnade prov! Han är 46 det får man allt vara nöjd med.

• Frazze

Jag minns inte men jag tror (kan vara helt ute och cyklar nu) att min man låg på 550 000! Kan det stämma? I alla fall inga problem alls. Våra ägg och spermier får sköta befruktningen alldeles själva de. Men vad skönt att det finns hjälp att få så att ni har en chans till en liten till.

• Frazze

Så där! Ruvardag 1på två fina 4 celliga embryon. Tyvärr inget till frysen men de skulle odla vidare på 3 st i några dagar. Vi hoppas ju givetvis att i alla fall det 3celliga fortsätter att utvecklas så att vi kan frysa det. Annars var det 2 st 2celliga som vi givetvis oxå hoppas på. Nu ligger man här i sängen och hoppas att de gottar in sig båda två så att vi får tvillingar! Kram på er alla!

• Frazze

Är det någon som vet hur snabbt/tidigt ett ägg/embryo faktiskt kan fästa? Jag vet att de borde fästa inom 5-7 dygn men kan det fästa tidigare?

• Frazze

Ja man får ju hoppas att det fastnar så snabbt som möjligt! Jag har legat still mest hela dagen. Har ju vart ute lite och lagat mat, men annars har jag legat på soffan. Hur känner du idag då? Börjar du känna dig gravid än?

• Frazze

Jag fick mens på lutinus sist, så jo då den kan allt komma om än sent. Fy! Visst är det hemskt att inte veta hur det går? Jag är livrädd för att det inte ska ta sig nu. Då kontaktar jag riga direkt! Orkar absolut inte vänta längre nu och jag vill inte mixtra med mer hormoner.

• Frazze
    Happyland skrev 2015-05-19 15:34:06 följande:

Då är andra försöket till ända. Mensen har kommit och testet neg.

Suck!

Nej vad tråkigt! Jag beklagar verkligen. Det är så jobbigt att få upp hoppet för att sen få det helt krossat.

Är på ruvardag två själv och undrar hur det ska gå denna gången? Ska det ta sig el inte? Fick tillbaks två fina embryon, men fortsätter de att utvecklas och fäster? Nästa steg för oss blir Äd i alla fall.

Vi hoppas att det går bättre för dig nästa gång! Ta den tiden du behöver för att komma över detta nu. Styrkekram från mig!
  • Frazze
    weeme skrev 2015-05-19 21:55:13 följande:

Beklagar! Så jobbigt.

Jag ska in och kolla om det är liv i livmodern, känns väldigt tveksamt men jag mår tjyvtjockt numera så litet hopp finns. 11.40 gäller det, huuuuu.

Håller tummarna för dig Weeme! Det ska vara ett litet tickande hjärta där inne ska du se.

Själv har jag på nåt vänster redan ställt mig in på att det inte kommer lyckas denna gången. Försöker hålla mig positiv men ack så svårt det är! Jag undrar när/om jag kommer känna något i så fall, för just nu känner jag nada. Men det är bara dag 3 än och mina embryon var bara 2 dagar ju.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH