• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

karro 2014 skrev 2015-07-24 23:42:15 följande:

Såg att du har preliminärt et 9/9, då har jag bf=))

Önskar dig all lycka Frazze<3

Och jag får önska dig lycka till! Vet du vad det är för något el blir det överraskning? Lyckliga dig
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2015-07-24 23:58:08 följande:

Tack så mycket:) de blir en liten flicka=))

Åh vad härligt! Jag hoppas att jag får ta över stafettpinnen efter dig nu då jag hoppas på 2 små gryn i magen direkt! Skriv och berätta sen när lilla hjärtat är ute om hur det gick och så.
  • Frazze
    Gosmos skrev 2015-07-25 13:38:51 följande:

Vad kul att ha datum!

Alltså jag tycker du är så fantastiskt att ni får välja, vad kul också att det fanns långisar. Är själv lång och hade önskat en lång donator. Vilka underbara kvinnor som ger sina ägg, det är ju inte det lättaste direkt.

Vi har inte helt bestämt oss om vi ska göra kub än, har tagit blodprovet men behöver inte mäta nackdspalten om vi inte vill sen. Svår fråga det där.

Ja det är ju preliminära datum än så länge självaste datumet för min mans bidrag och ET. Men man vet ju att det kommer att ske där någonstans i alla fall.

Jag beundrar dessa tjejer som faktiskt donerar ägg, vi om någon vet ju hur roligt det är

Vi är ju tvugna att ha en donator som är i min längd, min man är ju 210cm och skulle vi få ett kort barn så skulle väl folk undra!? Vi kommer inte att tala om för någon att det är äd vi gjort. Inte ens våra föräldrar! Det blir barnmorskor och läkare då som får veta. Jag hoppas så innerligt att hon får ut många ägg fast givetvis hoppas jag ju på att det tar sig första försöket nu. Men först så ska vi iväg på semester sen kan jag börja förbereda mig. Inte så långt kvar nu Gör ultraljudet för kub och blodprov. Men strunta i fostervattensprovet! Man gör inget som kan äventyra bebisen! Är du inte över 35 är chansen liten att nåt är fel.
  • Frazze

Sådär! Min procrenspruta är tagen, nu väntar jag bara på mens. Ca 20-22 dagar kvar till ET. Jag fattar inte att om en månad kan jag möjligtvis vara gravid.Hur går det för er andra? Någon mer som fått ett knyte än?

• Frazze

Nej 27 dagar till preliminärt ET ju! Jaja vad gör några dagar när man äntligen kanske kan bli gravid.

• Frazze
    Kattflickan skrev 2015-08-17 16:02:36 följande:

För tre veckor sen kom min son genom planerat kejsarsnitt! Allt gick bra och han är så mysig. Mot slutet hade jag dock hepatos och graviditetsdiabetes. Dessutom låg han på tvären. Han plockades ut två veckor innan BF och var rätt stor. Känns fantastiskt att ha fått sitt andra barn trots att jag fick domen lågt AMH redan för fyra år sedan. Jag önskar att ni alla kan få de barn ni önskar er! Lycka till!

Millan

Åh GRATTIS kattflickan! Vad underbart att allt gick bra och att han äntligen är här lillen. Mys nu på allt du bara orkar för det går så fort när de väl är ute! Kram
  • Frazze
    germany skrev 2015-08-23 15:18:07 följande:

Stort GRATTIS Kattflickan till sonen!

Hoppas allt flyter på bra och att storasyster är glad över sin lillebror :).

Så glad för din skull!

Jag har en del mediciner kvar och är i valet och kvalet vad jag ska göra med dom....Tror inte jag kommer att få användning för dom något mera. Har lite prasteron samt en hel del progestrone / crinone kvar. Detta är nog sista graviditeten så de ligger egentligen bara och tar plats.... men kan heller inte låta bli att leka med tanken att "tänk om" vi vill försöka en 3:dje gång :) (fast det tror jag inte blir av, men att tänka tanken är lite spännande :) Nä, nog bättre att rensa ur förrådet.

Hoppas att alla ni andra som kämpar på för fullt får era plus till slut, trägen vinner och jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får lite medvind i seglen. Det går att bli gravid trots lågt AMH, även om läkarna är väldigt snabba att rekommendera ÄD eller adoption. Jag är jätteglad att jag efter beskedet och den hårda domen dök ner i mörkret ett tag för att sedan hämta kraft och besluta mig för att inte lyssna på läkaren utan ge min kropp en chans att åtminstone ha försökt allt vad jag kunnat innan vi gått vidare. Ett barn + bebis i magen som snart kommer att se dagens ljus gör att jag känner att jag gjorde rätt, att det inte är omöjligt att lyckas! Dessutom som äldre.

Heja er alla!

Hej Germany! Vad kul att höra ifrån dig. Hur långt har du kvar innan bebis kikar ut då?

Själv så ska vi snart köra vårt första Äd försök (och förhoppningsvis det sista om det nu går som vi vill.) Varken jag el min man orkar vänta och kämpa på med ivf längre. Det tar för mycket på mig att behöva oroa sig för antal ägg och kvalité på dem. Detta känns helt 100% bra för mig. Så om ca 14 dagar så är vi i Riga och ser oss omkring. Hoppas att allt går bra med förlossning etc. Kram
  • Frazze
    Kattflickan skrev 2015-08-24 10:58:51 följande:

Tack Frazze, Hannah och Germany!

Karro: Så spännande, nu är det inte långt kvar.

Germany: Hur långt har du kvar?

Nu ska jag tvätta några bebisspyor ur håret, hade glömt bort vissa delar av hur det kan vara under bebistiden ????

Det är ju drömmen att få tvätta bebisspyor ur håret! Jag hade gärna gjort det 100ggr om dagen bara vår lilla ängel fått komma till oss. Men jag hoppas på att jag får det om ca 9 månader nu. Kram
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2015-09-04 15:25:57 följande:

Snart är det dags Frazze, håller alla mina tummar o tår<3

Japp! Vi fick konfirmerat idag att vi ska vara där den 9/9 och et sker den 14/9! Biljetter och hotell är bokade så nu är det bara nervlugnande som skulle behövas. Hoppas hon har fått fram MÅNGA bra fina ägg! Tack för tumhållning! Det behövs verkligen!
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2015-09-09 16:48:57 följande:

Den 7/9 kl 12:06 föddes våran efterlängtade och älskade lilla Ella, hon vägde 3475g och 50cm lång.

Åh GRATTIS! Så underbart för er att äntligen få hålla er lilla prinsessa i era armar. Stor kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH