Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Tack! Hoppas ni kommer vidare i processen med ÄD. Kram
Sen är vi på g ska du se Längtar tills magen börjar växa!!!!!
Tack! Hoppas ni kommer vidare i processen med ÄD. Kram
Tack alla för många bra tips och stöd! Ursäkta jag inte svarat tidigare. Jag har bestämt mig för att läsa allt i denna tråden för att försöka lära mig mer inför vårt beslut och jag är nu på inlägg 900 någonting så jag har en del kvar J
Frazze: tack för tips om Riga! Vi har varit i kontakt med AVA i Riga och fick veta att de inte har någon kö. För ett år sedan kontaktade vi Fertinova i Åbo och var och besökte dem inför ÄD. Läkaren som vi träffade då skrämde upp mig ganska mycket med att det var stor risk för att få havandeskapsförgiftning, 50% tror jag det var. Så vi tänkte då att vi kontaktar Fertinova i Åbo igen när vi är klara med inseminationsförsöken. De hade också några månaders kö för ett år sedan. För någon månad sedan efter de senaste misslyckandena med inseminationer hade vi ny kontakt med Fertinova och denna gången fick vi inte samma goda uppfattning om läkaren och blev därför lite tveksamma till Fertinova. Det som jag tyckte var bra med Finland är att de har krav på öppna donatorer (barnet kan då om det vill vid 18 års ålder få information om donatorn, jag är osäker på om barnet får lov att kontakta donatorn också). Enligt lettisk lag är det inte tillåtet med öppen donator. När vi gjort inseminationer med donerade spermier har vi valt öppen donator då vi förstod på barnmorskorna att det var det som de tyckte var bäst även om de inte verkade få säga det rent ut. I Danmark får barnet möjlighet att kontakta donatorn en gång, via brev, mail eller telefon. Det har donatorn gått med på vid donationen. Men det är vad jag förstår väldigt sällan som barnen tar kontakt, många känner inte det behovet. Och nu när vi har tänkt mer på det så kändes kliniken i Riga bra. Har hört via en kompis som känner någon som varit där samt den nya gynläkaren som jag gick till inför senaste inseminationen som hade hört att AVA kliniken i Riga var bra. Så nu tycker jag att det känns positivt och är inte så rädd för havandeskapsförgiftningen längre heller.
Kattflickan: ja vi har funderat på embryodonation direkt också men förstod på en läkare som vi träffade att det var större chans med en donatorer som man provat flera gånger innan och att man då kan göra färskförsök vilket skall vara lite större chans att lyckas.
Mian04: Jag hade glömt att det går att göra ÄD även om man är i klimakteriet! Tack för påminnelsen! Förresten är det någon som vet om det finns något hormonvärde förutom FSH som visar om man är på väg in i klimakteriet? Det har varit en stress också i hela denna processen, jag har inte velat prova för många gånger med egna ägg i fall det skulle leda till att vi ?försitter? chanserna till ÄD. Men så är det alltså inte då. Det känns ju lugnande.
Gosmos: Vad härligt att du har en som växer i magen! Vad fint att ni tänker donera till par som behöver! Är det tillåtet i Sverige? Jag trodde att det bara gick utomlands? Fsh på 5,2 trodde jag var bra? Jag hade 8,9 på senaste och jag läste någonstans att >9 börjar minska chansen att bli gravid något. Då tänkte jag nog för att jag har lågt AMH men FSH:t var ju inte så dåligt iaf så då kanske det går? Ja vi har lagt mycket pengar på detta det senaste året och resurserna är ju inte oändliga så det känns som att man vill lägga pengarna på det som ger störst chans, vilket det nu är? Om man ändå kunde få siat lite om framtiden!
Hej igen alla! Är aningen orolig och förbannad här nu. Har läst mycket otäcka saker om cytotek och det var förmodligen det som de använde på mig för att sätta igång mig när jag miste vår lilla. Tänk om jag sldrig mer kan bli gravid på grund av att de har fucked up? Varför får det ens användas? Jag blir jätte orolig nu!
Inga fler orosmoln på din himmel tack.
Vad är det för otäckt du har hört?
Läser tråden fortfarande ibland och kände att jag behövde lägga mig i här.
Du behöver inte vara orolig över huvudtaget skulle jag vilja säga. Cytotec är JÄTTEBRA läkemedel vid igångsättning. Jag kan såklart inte svara för andras siffror men vi har väldigt bra siffror vid igångsättning med cytotec. Det stämmer att det är registrerat som magsårsmedicin men det har använts länge inom förlossningsvården. Och det används för att det är bra. När man sätts igång finns det flera olika sätt men är det inte moget eller som det du råkade ut för Frasse då det definitivt inte är moget. då används cytotec. Det går inte att ta hål på vattnet eller koppla värkstimulerande dropp då.. Det finns liknande läkemedel och de är bra men vissa inte lika beprövade för som sagt cytotec har använts länge och på många. Cytotec har varit med i väldigt många studier och har där varit det som fungerat bäst och gett minst antal komplikationer! Cytotec har också fördelen att det kan ges på många olika sätt och i små doser. Men även där gör vi olika på olika sjukhus. Man ger det även efter förlossningen om någon blöder t.ex. En medicin som är potent men som vi kan mycket om
Personer som har råkat illa ut har antagligen flera andra riskfaktorer så det är mycket möjligt att det hade hänt ändå. Livmödrar kan spricka även utan cytotec om man säger så, tyvärr...
Jag vet ju inte alls ditt fall men jag kan försäkra dig om att cytotec va det som va bäst för dig ansåg läkarna och jag tror inte att de har minskat dina chanser att bli gravid.
Jag håller tummarna för oss alla!
Hej allihopa! Hur har det gått för er ni som är gravida? Hanna, Zwillinge? Ni borde väl ha fått era små knyten nu? Hur gick det och vad blev det? Germany! Hur går det för dig och hur långt har du kvar? Och ja för alla er som är gravida!?!?! Lite information och nyheter vore kul att få! Please update!!! Kramar och lycka till!
Hej Frazze!
Ja min flicka kom till världen för 8 dagar sen, hon vägde 4875 gram. Allt har gått bra bortsett från att hon aldrig verkar bli mätt, jag ammar och ammar men hon blir aldrig nöjd. Jobbigt när jag har en livlig pojke på 1,5 år som jag också vill gosa och leka med.
Vad spännande att det är så nära för ägg donationen nu! Jag följer med här och ser hur det går.
Jag är också nyfiken på Zwillinge?
Jag är snart i vecka 36. Har drabbats av graviditetsdiabetes och nu hepatos. Mina gallsyror har precis gått över gränsen, är 43. Det kliar och jag mår inte så bra.fram tills för ett par dar sen har jag mått rätt bra. Jag hoppas på igångsättning om ca en vecka. Om de lyckas vända bebisen som ligger i tvärläge.
Kort sagt, jag längtar tills bebisen kommer ut. Just nu är födan rätt begränsad pga diabetesen och Hepatosen. Jag undviker mycket kolhydrater och mättat fett. Har gått ner lite i vikt senaste veckorna.
Hej!
Jag har haft fl-paus pga att man hittar så mycket att oroa sig över och jämföra sig med, men nu är jag tillbaka och känner mig lite lugnare!
Hur har ni det?
Är Frazze igång och medicinerar?
Jag är i vecka 13 och har en stadig mage redan, går med hårsnodd i linningen och funderar på att börja med mammakläder redan. Har kub på tisdag vilket ska bli väldigt skönt (hoppas jag).
Hoppas det flyter på för övriga gravida också!
Jag är snart i vecka 36. Har drabbats av graviditetsdiabetes och nu hepatos. Mina gallsyror har precis gått över gränsen, är 43. Det kliar och jag mår inte så bra.fram tills för ett par dar sen har jag mått rätt bra. Jag hoppas på igångsättning om ca en vecka. Om de lyckas vända bebisen som ligger i tvärläge.
Kort sagt, jag längtar tills bebisen kommer ut. Just nu är födan rätt begränsad pga diabetesen och Hepatosen. Jag undviker mycket kolhydrater och mättat fett. Har gått ner lite i vikt senaste veckorna.