• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

weeme skrev 2015-04-17 22:11:21 följande:

Är lite osäker på det, har bara fått till mig att mäta HCG den 24 och veckan efter... ET var 11/4. Olidlig väntan samtidigt är det skönt att fortfarande kunna hoppas om det nu INTE tog sig, haha...

Jag tror stenhårt att det kan vara en nidblödning för att ägget fastnat! Det är ju rätt dag för det i alla fall. Håller tummarna stenhårt!
  • Frazze
    weeme skrev 2015-04-17 22:59:37 följande:

Tack för allt stöd! Det var inte ens en blödning, slem med en aning rosa ton... Det moler till och från, det positiva är att i dag är jag vansinnigt trött. Det kan kanske ha med den psykiska pärsen det var att jobba i dag också, men jag hoppas på graviditet...

Hur gick det med nästäppa/spray Frazze?

Åh jag hoppas att du är på tjocken nu Det låter ju så lovande det du skriver

Själv så har jag vart täppt överallt! Har inte sovit, för så fort kl slagit 20.30 så har det satt igång och kliat i halsen och så gör det hela natten. Dagen kan jag sova på för då släpper allt slem som byggts upp under natten. Jo nässprayen har tydligen funkat ändå för idag så började jag skymta rosa på pappret. Räknar med att blödningen sätter igång imorgon el på onsdag. Pust!!!!!!!! Jag som trodde att det skulle gå åt hel**** bara för denna förkyldning etc. Än så länge inga direkta biverkningar. Värker i lederna vilket det stod att det kunde göra, men jag tror att det kan vara förkyldningen oxå. Har ingen lust att döda någon än, ej flintis el pizza fejs än heller. Men jag har 1,5 veckor kvar att spraya så allt detta hinns med. Har ju mofflat en 300g chipspåse själv i helgen så jag har säkert gått upp en 5 kg med åh bara lite över 3 veckor kvar tills jag hoppas på att vara på ÄP och ET! Hoppas hoppas hoppas!
  • Frazze
    weeme skrev 2015-04-21 22:31:07 följande:

Det låter ju bra att det funkade ändå!! Hejja Frazze!

Jag har inte vågat testa än, pallar knappt med att gå till jobbet som det är och ett minus skulle knäcka mig totalt. Har tagit semester på fredag så jag kan testa (ska ta blodprov också) på torsdag. Jag är ilsken och grinig men det kan ha andra orsaker än en graviditet.

Åh fy för den där väntan! Varför kan man bara inte få veta med en gång för? Vad mycket ångest och obehagliga känslor man skulle slippa då. Jag hoppas att det blir ett stort plus för dig.

Själv så har jag drömt inatt att äp blir på tisdagen och ev Et på tors el fre. Snacka om att vara helt ifrån sig nu när man t o m har börjat drömma om det.

Blödningen har börjat, men inga biverkningar än! Jo huvudvärk lite lätt. Håret sitter kvar, inget pizza fejs, än har inte dödar någon, ej heller haft lust till det. So far so good. Ska boka in akupunktur nu under de veckor som jag uppreglerar tänkte jag. All in på mitt sista försök nu!
  • Frazze

Så där nu är jag inbokad på akupunktur. Hinner med 2 ggr under uppregleringen. Hon sa att det är många som kör ivf som gör precis så. Jag tror inte jag har några problem med att bli gravid bara jag får fram rätt ägg. Men nu har jag gjort allt jag har kunnat för att det ska bli bästa resultat.

zasu skrev 2015-04-22 08:32:07 följande:

Testade negativt idag.

Beklagar Zazu! Hur många försök har du gjort nu?
  • Frazze
    Gosmos skrev 2015-04-22 15:24:37 följande:

Har också tänkt akupunktur. Tyvärr finns ingen i närheten. Det är 10 mil till närmaste och med alla andra resor känns det omöjligt. Skulle gärna testa.

Jag trodde med det skulle vara "den lätta biten", att bli gravid. Om man väl fick ägg och spermier ihoptvingade och bli guldembryon så finns fina förutsättningar för graviditet. Har ju en fantastisk fin slemhinna ;) Tyvärr ska man ju ha tur med.

Ja det är verkligen inte lätt det här. Tur nog så har jag akupunkturen ca 1km från där jag bor men sen är det ju att hon ska ha tid oxå. Bodde inte du i götet? (Det är så många här att jag inte minns) Då borde det finnas en på närmre håll i så fall! Man känner sig ganska maktlös när det kommer till det här med barn. Vi får lita helt på ivf och sen finns det inte så mycket mer vi kan göra! Det enda är att inte stressa och försöka vara på ett bra ställe i sinne och själ. Jag försöker att ta det lugnt (just nu för att jag annars gostar lungorna ur mig) men annars oxå! Jag hoppas verkligen att detta försök (för oss båda) ska bli den gång då det blir verklighet. Fattar inte att vi kör sprutstart och äp och ev et samma vecka!? Tänk positivt och få positiv energi! Hejja oss!!!!
  • Frazze
    zasu skrev 2015-04-22 14:21:48 följande:

Kört 2 omgångar med korta protokollet men blev bara en ET. Fick 5 till frysen o nu gjort en FET. 2 försök mao.

Men om du fått 5 till frysen så är ju det helt fantastiskt!!!!!! Jag fick ut 5 ägg som mest fast 1 av dem var inte "moget" inget till frysen utan bara 2 tillbaks båda ggna. Hoppas på 2 tillbaks denna gången 2st fina 4 celliga ägg som blir 2 bebisar

När kör du nästa försök?
  • Frazze
    weeme skrev 2015-04-22 21:54:38 följande:

Beklagar Zasu!

Jag ska smygtesta i morgon, så nervöst...

O God! Jag håller tummarna!!!!!!!! Lycka till!!!!
  • Frazze
    weeme skrev 2015-04-22 21:54:38 följande:

Beklagar Zasu!

Jag ska smygtesta i morgon, så nervöst...

Men snälla weeme, nu kan du INTE hålla oss på spänn längre!!!! Visade testet något än? Hoppas, hoppas, hoppas!!!!
  • Frazze
    Gosmos skrev 2015-04-24 16:02:21 följande:

Här är mensen igång = nedreglerad. Känner att allt är intensivt. Kan vara att jag blivit i klimakteriet eller att jag har helgen på mig att välja mellan tre jobb.

Mycket nu!

Men vad gött! Nu vet du ju att det har fungerat i alla fall.

Jag fick en biverkning idag Fick så ont i magen och sen blev det att springa på toa (ursäkta informationen) men det stod att diarre var en biverkning som man kunde få. Tror att det kan vara för att jag ätit så dåligt just idag oxå.

Sen får jag ju säga grattis!!! 3 jobb att välja mellan är det nog inte så många som har! Och nästa vecka kör vi igång med sprutorna Kör du gonal-f el menopur?
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH