• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Ja du ska se att fram tills på Tis så har nog några fler växt till sig Själv är jag ju 37 nu och kvalitén är ju inte längre som den ska verkar det som, så jag känner stressen! Fick ju veta att när det tog sig så fick jag tillbaks två 4celliga embryon och andra försöket så fick jag bara tillbaks två 2celliga embryon. Nu hoppas jag på lite fler ägg och att kvalitén är bättre jag är jättenöjd om jag får ut 4 st, men jag skulle inte vara ledsen om det blev fler så att man kunde få något till frysen

Ja vilken tur du har som prickade in det på sportlovet!!!! Jag valde själv att vänta så att jag kanske kan ta lite ledigt efter om det skulle bli något ET. Jag känner att jag vill vara ledig veckan efter det för att jobbet är rätt så tungt!

• Frazze
    Gosmos skrev 2015-02-15 09:38:11 följande:
    Så du fick två insatta bägge gångerna? De säger att det är ovanligt med två insatta men jag har två vänner som också varit med om det, inga tvillingfödslar dock. Själv hoppas jag ju så klart att jag med ska få två tillbaka. Har börjat dagdrömma om tvillingar, det vore ju verkligen som att dra jackpotten flera gånger om. Älv

Ja i och med att vi är så pass till åren komna nu så sätter de in två st om det råkar bli två st som tar sig. Är man yngre så gör de inte det vad jag fattat för. Det är nog större risker med att sätta in två st om båda tar sig. Men jag är glad om ett tar sig så att vi i alla fall kan få ett litet knyte. Visst hade det ju vart helt fantastiskt med tvillingar, men det vågar jag då aldrig hoppas på. Vilken stad går du i? Det är ju olika på alla kliniker. Jag går ju på sahlgrenska i Göteborg och de har ju sina rutiner och bestämmelser. Jag satsar nu helhjärtat på viktminskning och träning inför mitt sista gratisförsök. Försöker att lägga undan alla tankar på barn och det jag är dödligt nervös för, långa protokollet!!!! Jag inser att det förmodligen är det bästa för mig, men ändå så skrämmer det skiten ur mig att må dåligt i 4veckor lockar inte. Men det får det vara värt om det resulterar i en bebis Jag önskar dig stort lycka till nu på Tisdag och den dagen när du sen har ET. Kram
  • Frazze
    smultronoga skrev 2015-02-16 21:10:29 följande:

Ja, de var 3 st på ena sidan men kommer inte ihåg vilkten sida. Men de var 11 mm resp 8 mm och läkaren sa att risken fanns att den stora .skulle spricka innan de andra hann utv sig mera. Så man får hoppas att det funkar bättre . Nu är det dumma att jag fortfarande blöder efter 14 dgr sen mensen kom efter avbrytningen. Så im blir det en tur till CvL för ul för att kolla upp.

Så jag vet inte men tänkte fråga läkaren igen imorgon.

I hur många dagar hann du ta sprutor? För 11 resp 8 mm är ju bara små ägg! När jag gjorde min senaste ivf så var mina äggblåsor på 22 och 21 och 16 mm typ. Jag ska själv köra långa protokollet nu den sista gången och jag är kanske löjligt orolig för att det inte ska fungera bra. man känner sig rätt så utlämnad när man inte känner till hur allt fungerar. Jag hade faktiskt gärna kört det korta protokollet engång till
  • Frazze
    Gosmos skrev 2015-02-17 16:47:55 följande:

Jaha, undrar också hur långt du kommit i stimuleringen? I fredags hade jag några ägg mellan 6-9 mm och en på 20 mm. Inget verkade problematiseras med det. Men å andra sidan hade jag fler ägg.

Plockade sju idag.

SJU! Galet nöjd och tacksam.

GRATTIS!!!! Hoppas nu att det blir många fina embryon där
  • Frazze
    smultronoga skrev 2015-02-17 21:31:27 följande:

Helt fel var hos läkaren och det största var på 18 mm. De andra minns jag inte vad han sa nu. Den sista läkaren var rätt stressad. Inj hade hag tagit då 1 vecka. Idag träffade vi den första läkaren och han är så bra. Vi fattade ju inte att jag skulle ovitrelle sprutan när vi kom hem. Utan det var lite mer som ni kan ju ta den om ni vill. Just därför blöder jag nu. Äggblåsan på 18 mm hänger fortfarande kvar. Så nu blir det provera i 10 dgr. Ny blödn och då ska jag ringa och de ska göra en ny plan

Åh nej att missa ovitrellen när du hade en el två så fina äggblåsor!!!! Alltså jag tycker att de ska gå igenom till punkt och pricka hur man ska göra och när man ska göra det så att man inte missar en sån chans som ni nu gjorde Jäkla Svenska sjukvård! Den är livsfarlig idagens läge! Vilken klinik går du på? Jag går på sahlgrenska och de är faktiskt jätte bra med informationen där. Hur har du mått under nedreglerings tiden? Jag tror stenhårt att jag kommer må helt skit! Men då kanske du och jag kommer att köra nästa försöket nästan samtidigt då? Jag har själv valt att börja efter påsk eftersom att jag kommer ha nära på dygnet runt jobb just vid den tiden. Har ingen lust att vara på nedreglerings spray då och må pyton!
  • Frazze
    Gosmos skrev 2015-02-19 10:56:38 följande:

Tack! Fyra började dela sig fick vi veta igår. Nu är vi på väg till Uppsala för insättning och information om kvalitet. Ska bli så jäkla spännande!

Oh shit vad spännande! Stort lycka till
  • Frazze

Hur har det gått Gosmos? Jag är super nyfiken här! Åh vad jag längtar (med skräckblandad förtjusning) på min tur nu! Hoppas på att jag kan få ut några ägg jag oxå. Men hur var kvalitén och så? Hur många celler?

• Frazze
    Petris skrev 2015-02-19 16:39:19 följande:

När har du äggplock? :)

Jag börjar inte nedreglera förrän efter påsk så äp i slutet av april början på maj tippar jag på
  • Frazze

Grattis! Du ska se att allt går bra nu! Och tar sig inte första så har du tre i reserv!!!!!! Åh vad jag längtar nu

• Frazze
    smultronoga skrev 2015-02-20 03:54:28 följande:

Frasse: går på cvl men har hittils haft riktigt bra bemötande därifrån. Inget att klaga över. Sen kanske vi inte var på hugget precis att ha sex efter avslutat en stimulering. Men han kunde ha klämt fram att ja iaf skulle ga tagit sprutan så de hade kläckts. Men nu väntar på att sluta blöda förcatt den blöda igennoch kunna ringa för ny plan. Det var bara 1 äggblåsa och de andra 2 var mkt mindre så den hade såbrisken var att de hade brusit av sig själv. Förhoppningsvis så funkar det bättre denna gång med ngt annat program och 6 kg minst i vikt nedgång. Måste piss under nedregl var rikigt elak, min stackars man men nu vet man ju det ska bli nästa gång.

Åh vad härligt att må såååå bra! Längtar verkligen INTE till just den delen. Men det är bara att bita ihop och se glad ut! Jobbigt när man måste jobba bara :-P
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH