• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Ja Zwillinge jag är orolig för hur jag kommer att reagera på det. Men tyvärr så tror jag att de vill att jag gör det denna gången Är inte alls bekväm med tanken på att bråka så med kroppen :-/ Hur blir det sen efter då??? Om man nedreglerar så att man kommer i klimakteriet och sen tar sprutor för att stimulera upp sig igen. Men stimuleringen gäller ju baea en månad, sen då??? Är du inte nedreglerad i klimakteriet sen då??? Äh jag vill hellre köra pergotime månaden innan och sen köra på med korta protokollet. Jag tror mer på det. Jaja som vi sagt så är det ju inte mitt siata försök även om det är det sista gratisförsöket. Ska fråga dem hur vi går vidare sen, om det blir annan klinik för fortsatta försök.

• Frazze

Då är det dags för en tripp ner till Göteborg då! Bad specifikt om en tid efter 11.00 så därför fick vi en vid 09.30 04.30 vaknade jag orolig att vi skulle försova oss. Vem behöver väckarklocka när man har nerver???? Är något nervös faktiskt för vad de kommer att säga.

• Frazze

Det blir det långa protokollet denna gången med Gonal-f vet inte vad nedregleringssprayen heter. Någon med erfarenhet???? Vilken är bäst??? Menopur el Gonal-f???? Läkaren sa att det kan bli fler ägg på gonal-f enligt studie. Lite orolig att byta ut allt jag. Första ggn fick vi tillbaks 2st 4celliga ägg och då blev jag ju gravid. Andra ggn så fick vi tillbaks 2st 2celliga så det var alltså sämre kvalité på dem. Så det var nog därför då som det inte tog sig. Snacka om att kvalitén sjunker snabbt alltså!!!!!!!

• Frazze
    Zwillinge86 skrev 2015-01-29 19:06:09 följande:

Mmmm man brukar ju både få vara bestämd och överdriven för att få det man vill, vet bara inte om jag har orken till det just nu :/

Är i v10+6 idag och har typ två veckor till nästa UL.... Hade varit lättare om jag inte hunnit bli utskriven från rmc för de uppmanade mig att ringa om jag fick kraftig ihållande värk... Men nu är jag enbart hänvisad till mvc och de var tveksamma till att ta emot mig som patient då de var så fullbokade att de fick boka in vårt UL på barnmorskans lunch...

Glad att du stod på dig och fick en bra läkare! Kram

Hur har det gått för dig Zwillinge? Har du fått komma in och kolla upp dig än?
  • Frazze
    Zwillinge86 skrev 2015-02-04 18:49:13 följande:

Nej jag har legat lågt. Var på mvc-inskrivning igår och fick då lyssna på hjärtljud via doppler :) har ul bokat om en vecka.

Saknar även cff som var aktiv i tråden förut..

Men det måste ju ha vart skönt att få höra hjärtljuden ändå? Jag hoppas att allt ser bra ut och att värken bara är för att det lilla grynet växer så det knakar
  • Frazze
    Zwillinge86 skrev 2015-02-05 15:48:23 följande:

Tack Frazze det hoppas jag också :)

Zwillinge!!! När skulle du på ul denna veckan?
  • Frazze

Jaha! Så kommer man in till kompisen som man inte sett på väldigt länge och det första och enda man ser är givetvis bulan på magen. Varför kan det inte hända mig någon gång???? Jag är less på att vara klimakteriekossa nu

• Frazze
    Zwillinge86 skrev 2015-02-11 15:16:11 följande:
    Gjorde ul hos underbaraste människan ever igår. Så himla gullig! Tog sig tid att visa varenda mm av fostret och försäkrade sig hela tiden om att vi förstod vad vi såg. Allt såg bra ut, alla organ och skelettdelar som ska synas syntes och den låg perfekt och rörde sig bra. Hon kunde också garantera mig att blödningarna inte kommer inifrån livmodern utan måste vara från slemhinnorna. Kub var också bra, och när jag kommenterade min viktuppgång (ser ut som en badboll pga kortisonet) så svarar hon lugnt "jag tycker du ser fantastisk ut". Har aldrig varit med om mer medmänskligt bemötande inom fertilitetsvården, och gick därifrån helt chockad.

Förstår precis din känsla Frazze, det är en pina att behöva se de där bulirna överallt och när man minst anar det. Nu nör jag är en av dem med en smått urskönjbar bula har jag ångest varje dag över att inte kunna dölja det för min barnlöst kömpande kollega :(

Åh så skönt att läsa att allt ser bra ut och att allt är bra med dig och bubbisen Det gör mig väldigt glad!!! Och jag tycker inte att du ska känna så mot din kollega, för hur mycket smärta och slit har inte du gått igenom för att komma dit du är idag? Jag tycker att du ska glädjas och njuta av varje sekund Min tur kommer nog någon gång den med! Känns bara så jäkla orättvist att en del bara behöver klä av sig nakna för att sen bli på tjocken Men lyckliga dom får man väl säga då. Kram
  • Frazze

Vart har alla tagit vägen??? Är alla upptagna med att vara gravida här eller

• Frazze
    Gosmos skrev 2015-02-14 10:38:59 följande:

Nej, inte här iaf! Ganska upptagen med att vara astrött av alla hormoner. Är på injektionsdag 11 och ser fram emot plockis på tisdag.

Hur mycket hormoner har du fått och hur har du mått då? Hur mår du nu?

Jag är inte på några hormoner alls Jag börjar inte med att nedreglera förrän efter påsk. Jag ska jobba så mycket då, så jag ville vänta tills påsken var över! Är orolig för kvalitén på äggen dock Hur gammal är du? Har du vart på ul och kollat hur många äggblåsor du har?
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH