• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Åh GRATTIS Karro! Vad skönt att det gick på egen hand så att du slipper stressen med ivf! Själv har jag haft blinkande gubbe i 2 dagar nu och när jag testade nu vid 05.10 så är det en fast gubbe. Vågar dock inte väcka gubben min för mys. Vi har myst i flera dagar i sträck här och det blir igen när han vaknar. Lämnar absolut inget åt slumpen denna gången! Tänk om man kunde få fira in det nya året med ett plus Jag hoppas att allt går vägen för dig denna gången karro så att du slipper mer ivfer. Stor kram och grattis igen!

• Frazze
    karro 2014 skrev 2014-12-27 09:48:31 följande:

Tack så mycket Frazze<3 ja de känns underbart att de skett på naturlig väg o istället slippa behandlingen:)) hoppas innerligt att detta håller sig nu och att vi får vårt efterlängtade barn... Allt kan ju hända som sagt och är väldigt tidigt gången, är bara på äl+10 eller 11 idag o har inte bim förens om 6 dagar.

Åh va kul med fast gubbe, passa på o mys så mycket som möjligt nu :) det var ju så vi gjorde, jag hade fast gubbe på en tisdag kom jag ihåg o då hade jag o sambon sex fre och söndag innan äl, Sen åkte han iväg o jobbade o kom hem på torsdagen o då hade vi sex med..håller alla tummar o tår<3

Kram kram

Ja tänk om det skulle bli ett plus denna gången???!?!?!!?! Vi har verkligen haft sex varje dag med uppehåll en dag. Men jag testade ett rfsu test nu och det ser ut som att LH har stigit så frukost först och sen "nuppa"

Jag frågade minan en dag om vi skulle nuppa!!! Han tittade konstigt på mig och frågade vad det var för något Hahaha det är roligt att lära honom lite olika ord för sex!!!

Ja nu håller vi verkligen allt vi kan för ett plus här oxå. Då kanske vi blir mammor ungefär samtidigt i så fall
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2014-12-27 09:48:31 följande:

Tack så mycket Frazze<3 ja de känns underbart att de skett på naturlig väg o istället slippa behandlingen:)) hoppas innerligt att detta håller sig nu och att vi får vårt efterlängtade barn... Allt kan ju hända som sagt och är väldigt tidigt gången, är bara på äl+10 eller 11 idag o har inte bim förens om 6 dagar.

Åh va kul med fast gubbe, passa på o mys så mycket som möjligt nu :) det var ju så vi gjorde, jag hade fast gubbe på en tisdag kom jag ihåg o då hade jag o sambon sex fre och söndag innan äl, Sen åkte han iväg o jobbade o kom hem på torsdagen o då hade vi sex med..håller alla tummar o tår<3

Kram kram

Ja tänk om det skulle bli ett plus denna gången???!?!?!!?! Vi har verkligen haft sex varje dag med uppehåll en dag. Men jag testade ett rfsu test nu och det ser ut som att LH har stigit så frukost först och sen "nuppa"

Jag frågade minan en dag om vi skulle nuppa!!! Han tittade konstigt på mig och frågade vad det var för något Hahaha det är roligt att lära honom lite olika ord för sex!!!

Ja nu håller vi verkligen allt vi kan för ett plus här oxå. Då kanske vi blir mammor ungefär samtidigt i så fall
  • Frazze

Jag förstår att plusset är det enda som cirkulerar i huvudet på dig! Jag vet när jag fick mitt plus i början av mars i år, inget annat betydde något bara att jag faktiskt kunde bli gravid. Ja det var ju med ivf då men jag hade ju faktiskt aldrig blivit gravid alls förut. Jag hoppas verkligen att jag kan bli gravid den narurluga vägen med.

Har du använt progesteron något efter äl? Jsg har ju lutinus så att jag kan ta i några dagar i alla fall. Ska börja med dem i morgon tror jag.

• Frazze
    Kattflickan skrev 2014-12-27 20:57:53 följande:
    Zwillinge: Vet inte om de har gjort nya studier som motsäger äldre studier. Men jag vet att jag för ett par år sedan läste om studier som visat att bland barn som genomgått många ultraljud som foster så var frekvensen vänsterhänta signifikant större. Det är väl i sig inte så farligt men kan tyda på att ultraljuden påverkar hjärnans utveckling. Ska se om jag har kvar någon länk till någon artikel.

Jag fick höra samma när jag ringde gyn på sjukhuset. Vi pratade om ul om det kunde skada fostret och då sa hon att det kunde ha en viss inverkan, det igenom att pojkar oftare kunde bli vänsterhänta. Gör inte mig nåt eftersom att halva familjen är vänsterhänt och min man var född vänsterhänt. Men det betyder ju oxå att det är något som händer. Men hon sa oxå att det var mest för såna som missbrukade det och gjorde massor av ul.

Själv är jag nu färdignuppad för denna äl! Lh stegringen har nästan blinkat på mina tester idag så vi körde två ggr för säkerhets skull Ska man ta progesteron ikväll då eller i morgon bitti?
  • Frazze

Oroa dig inte karro du ska se att allt går bra! Det känns upplyftande att det är flera som är gravida nu i slutet på detta som för mig har vart ett riktigt skitår. Men jag blir så glad av att läsa om alla graviditeter och mitt hjärta fylls med hopp igen för mitt sista gratisförsök av ivf. Lycka till nu alla dom är up the duff!

• Frazze

Hej Gosmos! Jag hade för amh på 0,2 för snart 2år sen. Gud vet vad det ligger på nu om det ens är mätbart. Vi fick ut 5 ägg vid första ivf försöket men ett var inte moget, två tog sig och vi fick tillbaks båda. Jag blev gravid direkt med en bebis, tyvärr dog hon i min mage i v.24. Andra försöket fick vi ut 3 ägg och två tog sig av dem och vi fick tillbaks båda men den gången ville det sig inte. Nu väntar vi på träff med läkare på kliniken i feb. Jag tror att de vill att jag kör långa protokollet denna gången med tanke på att jag får ut så få ägg. Men är det långa protokollet som krävs för en bebis så fine by me. Annars blir det ÄD i Riga tror jag Jag är snart 37 år dock så dina ägg borde vara mycket bättre kvalitet än mina Lycka till!

• Frazze
    Gosmos skrev 2014-12-30 20:51:17 följande:

Frazze, beklagar verkligen er sorg. Tror ni dödsfallet har någonting med IVF:en att göra?

Tack! Vi har börjat att återhämta oss lite nu. Men det har vart tufft. Det kan ha varit processen ivf som gjort det!? Hon hade nämligen en utväxt ur knät, en blodkärlsmissbildning el en godartad tumör som brustit så att hon förblött. Vi ville inte obducera så vi har godtagit denna teori. Vi såg ju grejen som växt utt ur hennes lilla knä och att jag hade massor med blod i fostervattnet. Hon gick från att vara jätte livlig i magen till absolut helt stilla. Jag hoppas nu att vi antingen lyckats på egen hand denna månaden ellet att vårt sista ivf lyckas. Barn SKA vi ha!!!!!!

Gott nytt år på er alla! Jag önskar och hoppas att 2015 blir ett mycket bättre år för oss alla och att vi som inte är gravida och fortfarande kämpar blir det under det året.

Så Lycka till under det nya året! Kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH