Kattflickan skrev 2014-11-05 11:16:16 följande:
Frazze: Förstår din nervositet, jag håller tummarna!
LinneaSvea: Så sorgligt att det inte fungerade. Förstår att allt känns jobbigt. Jag har inga tips om mängden Menopur du bör ta. Själv tar jag 450 enheter nu vid min ivf.
Jag har en fråga: på kvällen två dagar innan ÄP ska man ju ta Otrivelle. Ska man även ta menopur samma kväll? Eller tar man den sista menopuren kvällen innan? När sprayar man för sista gången? Det var så länge sen jag gjorde ivf att jag inte minns.
Hej kattflickan! Jag fick bara ta ovitrellen den sista dagen och inget annat. Man får ju en särskilld tid man ska ta den på eftersom att de timar det med ÄP. Men jag skulle nog höra med din klinik så att du får rätt upplysningar. Men jag blev väldigt förundrad över din dos menopur du får ta!!!?????? 450 IU????? I Göteborg säger de att högsta dosen är 375 IU för att högre dos än så inte gett bättre resultat. Så konstigt på olika kliniker tycker jag.
Karro! Jag har ingenting hört än. Men sköterskan sa att de inget kan se förrän imorgon runt kl 12:00. För det kan se dåligt ut på morgonen (el bra för den delen) men så ändras det vid den tiden kanske. Hon ville inte ringa och säga att jag inte behöver komma för att det inte ser bra ut och så utvecklas de kalas helt plötsligt. Så vårt tåg går vid 12:35 i morgon och de ringer efter 12:00 om det inget blir.
Vi diskuterade oddsen igår. Förra gången så var det 50% som tog sig, alltså 2 av 4.
Vad blir det då denna gången???? 33,33333333% el 66,666666666666% vi tror att antingen 1 el 0 ägg klarar sig. Jag hoppas ju på 2 men i alla fall 1.
Lycka till i morgon Karro på din testdag! Håller tummar och tår för ett fett + kram