• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

O

weeme skrev 2014-10-17 16:46:27 följande:

Kroppen är villig och väntar, skendräktig ;) Nu väntar det perfekta ägget till nästa månad. Lycka till!

Zwillinge, tack för tips. Jag tar ÄLstickor morgon och kväll också för att se om något händer.

Har någon av er testat clear blue fertilitetsglidmedel?! Såg det på apoteket i dag och lätt desperat som jag börjar bli funderade jag på om det kunde vara något. Men jag köpte ingen. Det hade ju förstås inte skadat. Mer än plånboken då.

Har aldrig ens hört talas om det???? Men kolla Apotea på nätet, de brukar oftast vara billigare. Stod det något om varför det kallades fertilitetsglidmedel? Nu måste jag googla det bara för att!
  • Frazze

De hade det på apotea 6st engångstuber för 149:- det var för att optimera för spermierna mest. Det innehöll något ämne som finns naturligt i slidan och livmoderhalsen. Varför inte liksom? Allt för att optimera chanserna tycker jag!

• Frazze

Hahahaha! Du är för skön du! Men ja jag tycker att det är en bra ide! Ska du ändå satsa så varför inte? Nä jag kan inte påstå att jag har någon balans i det undre livet alls! Tror att jag har progesteronbrist för min trevliga svampinfektion kom tillbaks som ett brev på posten nu denna månaden. Suck! Samlivet blir ju lidande direkt tyvärr :-P

• Frazze
    germany skrev 2014-10-17 20:03:37 följande:

Linnea Svea - Kör du på Menopuren, tror också att hållbarheten är längre än vad som anges.

Frazze - Härligt att du inte deppar ihop för att du testat minus utan att du blickar framåt nu mot erat kommande IVF försök.

Gällande det där fertilitetsglidmedlet så är ni säkra på att ni läst att det ska vara speciellt gynnande för spermierna?

Jag tänker mer som så att det är ett glidmedel som man kan använda om man är i behov av glidmedel och som skiljer sig från andra glidmedel genom att spermierna klarar av att överleva i detta glidmedel som de då inte gör i en del andra sorter som finna att köpa, inte att det ska förbättra spermiernas framfart mer än om man kör utan.

Hannah - Jag är ca 8 dagar efter ÄL. Har inga känningar alls så tror inte att jag kan följa dig på plusresan , denna gång. Ska ta ett test om några dagar ändå, annars så blickar jag framåt och ser fram emot kommande ÄL :)

Ja jag gick in på apotea och läste att det var speciellt gynnsamt för spermierna! För att det var "samma" som vårt eget sekret typ! Du får läsa själv! Jag har urdåligt minne
  • Frazze

Meeeen! Nu när jag gjort två grav test och båda vart så negativa som det bara kan bli, KAN MIN MENS KOMMA DÅ SÅ ATT JAG KAN BÖRJA TA SPRUTOR ELLER?????!!!!

• Frazze
    weeme skrev 2014-10-18 10:59:15 följande:

Irriterande....

Jo men visst! Tell me about it! Nu har jag gymmat som en tok för att se om det kommer igång! Vi får väl se
  • Frazze

Äntligen har det börjat komma lite rosa! Förmodligen sprutstart i morgon. (Fast visst hade jag föredragit att jag redan vart gravid så att inte mensen kom alls) Är så äckelnervös för att jag inte ska få fram ägg denna gången! Hjälp!!!

• Frazze
    weeme skrev 2014-10-19 00:05:07 följande:

Förstår dig Frazze, men snart vet du!! En grisblink så är du där. Ja, tänk all energi detta tar på oss. Förutom alla hormoner upp och ner. Hur många blåsor blev det förra gången Frazze? Jag producerade en!!!! Vilket jag inte begriper för vid min egen ÄL när de kollar har jag alltid ett gäng på väg. Men, dock, en kan räcka för att det ska bli bebis eller hur! (Fast kanske inte via IVF men att ha sex själv..).

Sov gott om ni kan! (Det kan inte jag alldeles för uppe i detta med bebis för att kunna sova sött).

Sist så hade jag 4 äggblåsor och det var två som delade sig och som jag fick tillbaks. Jag hoppas på samma utgång denna gången (jag vet ju att det inte kommer att bli så) men istäklet flr en 20-25% chans att bli gravid så hade vi ju mer 40-50% chans och det tog sig ju!!!!!! Sen om det skulle råka bli tvillingar så skulle jag ju inte gråta direkt.

Men idag så börjar jag med sprutorna så som du säger så lär jag ju snart få veta min dom! Det är bara att hoppas på det bästa.
  • Frazze

Åh de ringde precis ifrån kliniken och jag ska börja idag. Jag mår illa så nervös är jag inför fredag när jag ska ner på mitt första ul. Tänk om det inte finns någon äggblåsa då?! Kommer inte sova på hela veckan nu bara för det!

• Frazze
    Kattflickan skrev 2014-10-19 14:47:52 följande:

Frazze: Du kan lika gärna få ut fler ägg denna gång. Jag fick ut 4 ägg första stimuleringen och 8 andra gången trots samma protokoll. Jag håller tummarna!

Jag sprayar på. Äggplock om lite mindre än en månad.

Oj det var ju bra!!! Fick du tillbaka något då? Jag nöjer mig med fyra ägg bara jag får tillbaks två. Fast att ha två att stoppa i frysen vore ju inte helt fel heller vad ligger ditt AMH på? Mitt låg ju på 0,2 för över ett år sedan så man vet ju inte vad det kan ligga på nu. Som sagt, jag kan inte göra mer än att ta mina sprutor som jag blivit ordinerad sen är det väl upp till högre makter kanske om det vill bli något.

ja Weeme om man ringer in på lördag el söndag så och pratar in ett meddelande så ringer det upp en sköterska på söndagen. Mycket bra tycker jag med!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH