Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Vilken klinik går du på? Lycka till med sprutorna
Vilken klinik går du på? Lycka till med sprutorna
Glad att man inte går på karolinska nu när de fått in ett misstänkt fall med Ebola!
Hej på er! Har en fråga till er som gör ivf. Vilket protokoll har ni fått göra? Korta eller långa? Jag har bara fått göra långa men när man läser på utländska sajter står det att man absolut inte ska nedreglera kvinnor med lågt amh. Nu undrar jag om man ska försöka med korta protokollet och hoppas på att få ett bättre resultat.
Godkväll!!!
Är 26 år gammal och har ett amh på 0,5 som togs i januari.. Efter de blev jag spontant gravid, men ledde tyvärr till ett tidigt mf i v5.. Blev därefter gravid igen utan någon mens i mellan med denna graviditeten ledde tyvärr till ett ma i v11.. Nu är vi mitt uppe i vårt första ivf försök.. Tänker lite på Äggdonation, om det nu skulle behövas, satte ni er i kö under tiden ni höll på med ivf eller är det ett beslut man kommer överens om efter man gjort försöken? Tack på förhand
Tack för ditt svar..:) det snurrar så mycket funderingar i huvudet kring detta, det är ju trots allt 2 års väntetid på äd här jag bor! Och de känns väldigt långt borta (att behöva vänta ytterligare 2 år).
Har kört maxdosen vid stimulering.. Tog upp de med min läkare förra veckan, men då sa han att vi fokuserar på ivf nu, och de finns en chans, jag har blivit spontant gravid två ggr.. Han menade på att de skulle vara onödig + bortkastade pengar att genomgå ivf om de ej fanns någon chans!!
Tack, det värmer:)))
Detsamma till dig önskar jag!
Okej, tack för all information:)
Så tänker jag med som du förklarade, men har äd i tankarna med. Skall nog ta dag för dag som den kommer o se vad som sker. Skall på äp imorgon, så nervös!!
Om jag får ett bra embryo och återför den, så skall jag använda mig av lutinus (progesteron) i början, de kanske räcker då?
Annars har jag en progesteronkräm som jag köpte efter mitt andra mf..
Vart befinner du dig i din ivf resa?
Kram
Glömde förresten att lutinus borde räcka när du gjort ET. Men krämen är nog bra om ni skulle försöka på egen hand igen om det mot all förmodan inte skulle gå vägen denna gången.
Jag har funderat på att köpa sådan kräm om jag inte blir gravid så ska jag försöka med det istället för tabletterna mot svampen. Jag tror stenhårt att det är progesteronbrist jag har som gör att jag får det varje j***a månad. Men jag hoppas ju på graviditet först
Åh lyckliga dig Karro! Stort grattis till fin skörd! Nu hoppas vi på att de blir befruktade så att du får några tillbaks och några i frysen! Kram
Grattis Karro, fantastiskt resultat!
Själv är jag mer splittrad än någonsin. Kommer just från vul där slemhinnan var 9,5 mm vilket var helt okej. Fick veta att de hittat en klockren donator och att de vill påbörja behandling omgående........om det inte vore för mitt höga prolaktin :(
Är självklart tacksam för att jag hottat en läkare som tar mitt prolaktin på allvar, men varför måste detta sle nu när vi äntligen är på gång? Vet att jag innerst inne självklart inte vill slösa bort vårt sista försök på kassa förutsättningar, men jag vill så gärna få köra nu efter alla dessa år. De skulle överlägga imorgon, och blir det inget med denna donatorn kan kötiden till nästa tydligen vara lika lång igen. Varför kan det aldrig få gå smidigt!?