• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

weeme skrev 2014-09-07 23:39:14 följande:

Det är ju min första mens efter graviditeten så jag skyller allt på det. Nu ska jag börja med pergo i allafall. Nu blöder jag mer än jag någonsin gjort, men det fanns ju hinnor kvar efter graviditeten så det beror säkert på det.

Jag måste också ta tag i vikten, jag brukar inte ha några problem utan hålla mig på min lite tjocka nivå, men nu vet jag inte vad som hänt! Får strunta i smärta från diverse kroppsdelar och ut och gå. Eller kanske cykla om vädret håller sig ok i höst.

Spännande med graviditetssymptom, ett av mina säkra är massiva flytningar hejja hejja Z!

Idag fick jag ett riktigt ryck och drog iväg på promenad i regn och rusk! 13km blev det mest uppför! Ena backen så brant att man nästan får krypa upp. Mina lungor är ungefär lika stora som ärtor så andningen funkade sådär kan jag säga. Men jag är nöjd med insatsen! Sen promenerade jag och mannen ner till centrum vilket är ca 2,5 km härifrån och sen tillbaks så en 18km har det blitt sammanlagt. Nu går jag inte en meter till idag!

Imorgon är det återbesök på gyn med provsvar mm. Nu ska vi få sr om där finns några äggblåsor kvar! Om min app stämmer så ska jag ha äl i nästa vecka, ska köpa nya äl stickor så att man kan testa sig. Har inget utslag haft än i alla fall så det kanske stämmer! Kan appen bara ställa in sig så igen automatiskt så att den kommer i fas med hur det var innan graviditeten?
  • Frazze

Jag kikar oxå in i morgon bitti för jag är sååååå nyfiken! Håller tummarna för dig Zwillinge! Lycka till!

• Frazze

Nej Zwillinge !!!!!!!! Jag som verkligen höll tummarna och hoppades för din skull. Verkligen ledsen för att det inte gick vägen denna gången heller .

Nu ska vi iväg och prata med gyndoktorn, får se vad han har att komma med!

• Frazze

Oj oj oj! En äggblåsa på18mm och han trodde nog minsann att äl var på g! Nu blir det bingen DIREKT när vi kommer hem, för här ska blis på tjocken! Om inte annat så är vi steget närmare vårt nästa ivf försök! Nu kom positive Arne fram i rätt bemärkelse denna gången! Jag försöker att lätta upp den sorgliga stämningen lite.

Jag hoppas att ni får sätta igång med ÄD snart Zwillinge så att det blir ett plus på stickan snart!

• Frazze

Häpp! Jag som har världens äl flytningar och allt! Men inget utslag på stickan what so ever!!!!!! Jaja vi kör på ändå så får vi se vad som händer

• Frazze

Haha nä jag hoppas verkligen inte att den var 20m för det hade nog vart lite jobbigt. Positiva med det är att du nog KÄNT av äl utan stickor

Ja jag får hålla på att testa varje dag, men det är lika bra att mysa varje dag med för då missar vi inget! Dom sagt de säger ju att det är lättare att bli gravid efter en graviditet när hormonerna inte gått tillbaks, så nu får vi se hur det går! Jag tar inget för givet för det har man ju lärt sig.

• Frazze

Jag är förtvivlad idag! Jag scannade in mig på fitcamp igår och idag ringde dr med resultatet. Min kronologiska ålder är 51år!!!!!!!!!!! Jag består av 38.3% fett! Japp nu är det bara att köra vettet ur sig så att man blir yngre och mer fit.

Inte konstigt att man inte blir gravid den vanliga vägen då eller???? Nä om 4veckor så ska jag i alla fall ha gått ner 10 år i ålder och några % i fett med!

Det där med embryo adoption lät rätt så spännande faktiskt! Jag hade inget haft emot det bara jag får en bebis! Det blir ju ändå jag som bär den i 9månader och föder den, alltså är det mitt/vårt! Men vi hoppas på nästa ivf försök (om det inte tar sig naturligt nu då förstås)

• Frazze
    livit skrev 2014-09-11 21:11:58 följande:

Weeme: det förstår jag verkligen. Och ja, det är väldigt dyrt. Har tyvärr ingen aning om man kan ta lån eller ej för ÄD.

Frazze: kan det vara ett trick för att skrämma upp de nya kanske? ;) Kickstarta motivationen!

Jo men man borde väl få ta lån för att genomgå ÄD? Kan man ta sms lån för att gå ut och festa (har kollat lite för mycket på lyxfällan) så borde man kunna ta vanligt banklån för att göra äd! Tror inte att alla som gör ivf har alla pengar till det utan jag tror att det lånas lite till det.

Skrämmas lyckades de verkligen med! Min man tycker att det är jätte kul och kallar mig för tant Men nu är ju motivationen uppe på 300% så nu jäv**r ska här tränas! Och när jag blivit 36 år eller yngre så ska jag bli gravid! Har bestämt mig nu!
  • Frazze

Heja heja kattflickan! Kör på bara, så länge det håller dig uppe och alla dåliga tankar borta då är det bra för dig! Att investera i sig själv är aldrig "slöseri" med pengar. Jag hoppas verkligen att det löser sig för er och att du blir gravid snart! Lycka till!!!

Jag har kört borago och multivitaminer plus extra d-vitamin ända sen vi förlorade Elly, och nu så ska jag börja med kost och mer motion.

Känner att jag har äl ont i höger sida nu och mannen är givetvis inte hemma! Men får hoppa på han när han kommer hem Glömde ju att köpa stickor igår så noll koll på äl nu!

• Frazze

Jag gillar boragon, men jag har läst att man måste sluta med den efter äl eftersom att den kan framkalla missfall. Jag körde borago upp till sprutstart och sen lade jag av. Nu slutar jag med den ifall om att det skulle kunna ha tagit sig vid denna äl (om jag nu haft den) börjar igen när mensen kommer och fram till nästa äl.

Har läst att jamsrot ska vara bra för fertiliteten och även d-vitamin. De hade gjorts en studie om d-vitamin på kvinnor som gjorde ivf. De kvinnor som hade bra d-vitamin värden i kroppen hade lättare för att bli gravida och hade bättre äggkvalitet än de som hade låg d vitamin halt. Men glansiga dvitaminer är tydligen inget bra, utan de som är riktigt matta och srräva är bättre. Fråga mig inte varför, men de matta är mindre processade och löses upo bättre tror jag.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH