Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Hur har det gått för dig Blomman? Jag håller tummar och tår för att det lyckas denna gången.
Hur har det gått för dig Blomman? Jag håller tummar och tår för att det lyckas denna gången.
Jag är väldigt omtumlad och jättenervös för egenförsöket att bli gravid på det som inte blev IVF lyckades, nu ska det bara hålla graviditeten ut. Tar fortfarande Lutinus ett tag, men så mycket mer kan jag inte göra? Kliniken har sommarstängt så ingen support där heller. Hoppas ägget var solit guld så det funkar denna gången!!!
Livit, ja det är den avbrutna IVF'en som lyckades. Jag har inte alls koll på om det är sämre chans nu med ett "provocerat" ägg osv. Jag bara ber till högre makter att det ska få bli ett litet barn. Gyn är ju som sagt stängt så ingen finns att bolla med heller. Nervös väntan, men så är det varje gång- i allafall för oss som är högst medvetna om MFrisken.
Hej!
Jag och min sambo har försökt att bli gravida sedan feb - 13, plussade, MF okt trodde att jag var i v11 men MF v6.. Har sedan dess varit resultatlösa, går hos kurator, provat zonterapi osv... Har nu påbörjat utredning, fick svar igår via telefon ang mina blodprov. 1:a provet visade på bra ÄL värden, andra provet sämre, visade att jag har minskad äggreserv. Spermaprov normalt. Vi kommer att kallas för vidare utredning tidigast september. Det värsta samtalet jag någonsin haft! Sköterskan ingav inte mycket hopp, kommer att få remiss för ytterliggare blodprov men vi kommer förmodligen inte att kallas till vidare utredning förrän i sept. Känns som att hela min värld rasat samman och allt känns hopplöst!
Hittade denna tråd och känner att jag bara måste delta. Endast ett fåtal vet vad vi går igenom. Man känner sig så ensam och maktlös.
Tack så jätte mycket för era svar! Det värmer!! Har idag varit i kontakt med kliniken, fått prata med en sköterska som förklarade lite mer om hur allt kommer att gå till. Idagsläget är det bara att vänta. Men hon lyfte fram och påpekade som ni alla säger att jag ska hålla fast vid att jag faktiskt HAR blivit gravid en gång och att jag har regelbunden mens och ägglossning. Lite svårt är det dock när de mörka tankarna dyker upp! Funderar mycket på om jag har något annat fel också......Får försöka göra det bästa av livet under tiden, det är svårt och jobbigt, men jag ska försöka!
Kramar