• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Ok så det är så det är. Jag har suttit här och försökt komma på vad det kunde vara förkortning på. Jag hoppas verkligen att det lyckas och att du blir gravid och att det blir en bebis om 9månader.

Varken jag eller min man mår särskillt bra just nu. Man kan inte fatta vad som hänt riktigt!? Ena dagen går det rätt så bra, nästa så är vi griniga, arga och rent av förbannade på hela världen. Tur är så har det inte hänt att vi vart det samma dag för då kunde vi nog lätt rykt ihop. Vi är ju tillsammans 24timmar om dygnet och man umgås ju inte direkt med andra så det är ju just partnern som får ta den andres ilska.

Man sitter vid graven morgon och kväll, sjunger godnatt sånger för henne och pratar med henne hela tiden. Här hemma har vi ljus tänt för henne med ett foto av henne bakom.

Jag hoppas önskar och ber att ingen ska behöva genomlida detta igen. Hur jobbigt det än är med mf (vet inte själv då det aldrig hänt mig än) så kan jag säga att saknaden av sparkar och allt liv i mig är så stor att det gör ont!

Men jag hoppas att vår lilla ängel hjälper oss att bli gravida igen så att hon får bli storasyster! Kram

• Frazze

Ja om man ändå vore en av de lyckliga som hade ägg i överflöd och kunde bli gravid bara man sa ordet. Men man har så ont om tid pga AMH som för ett år sen låg på 0,2 så man får ge sig på ivf direkt och sörja under tiden.

Det går ju inte en sekund på dygnet som man inte tänker på vår älskade lilla docka ändå! Vad skulle man inte göra för att få henne tillbaks?

Om man har turen och lyckan att lyckas bli gravid igen så ska jag gå på 3D ul för att kanske upptäcka om något är fel. Det kanske hade kunnat rädda Elly?!

• Frazze

Allt vårt sköttes automatiskt i alla fall. Den barnmorskan som vi hade på mvc ringde och beklagade och hade sparat en tid av de jag blivit tilldelad om vi ville komma och prata. Vi har fått kurator och vi ska få komma med i en grupp med andra som varit med om samma tragiska händelse. Måste säga att allt skötts väldigt bra och vi har blivit väldigt väl behandlade vilket är skönt. Hade ju inte orkat annars!

Ja nu väntar man på att blödningen/flytningen efter födseln ska upphöra så att man förhoppningsvis kan få tillbaks sin mens snart igen. Nu när det värsta som kan hända redan hänt kan jag lika gärna ta min mens direkt så att man kan få iomma igång med ivfn igen. Jag hoppas så innerligt att det lyckas igen. Och jag hoppas att du lyckas med weeme!

• Frazze

Åh Lycka till kattflickan! Nu hoppas vi på ett plus om några veckor då! Ruva lugnt nu

• Frazze

Trodde minsann aldrig att jag skulle längta så efter mensen. Har slutat blöda efter förlossningen och mina hormoner har börjat att återställa sig till det kaos det var innan jag blev gravid med äckligt finnig och oljig hy och oljigt hår.

Funderar på om det kan vara så att jag faktiskt har äl nu och att mensen kommer om någon vecka. Jag ska nog gå in på apoteket och köpa äl stickor idag och kolla. Jag hoppas i alla fall att jag har äl fortfarande?!

vad är sannolikheten att man får ut två ägg till som är guldägg precis som Ellys ägg var? Och sen att det tar sig igen? Säkert sådär 1 på 1miljon el något!

Man känner att bitterheten och ilska och grinighet har börjat ta över på en nu. Jag hoppas att min grinighet beror på äl och inget annat.

Någon som vet när man får börja ha oskyddad sex igen efter förlossning? Bm sa att jag skulle på återbesök efter 6veckor, men jag har ingen kallelse fått än.

Idag är det 4veckor sedan vår lilla ängel föddes! Saknar dina sparkar i magen mitt älskade hjärta!

Hur går det kattflickan? När har du testdag? Ska hålla tummar och tår för att det ska bli ett + på stickan då!

• Frazze
    Hannah8401 skrev 2014-08-21 12:52:55 följande:

Frazze, till mig sa de att man kan ha sex när man slutat att blöda.

Det är klart du kan få ut mer fina ägg. Bara för att man har lågt amh betyder det inte att min inte har några ägg alls kvar, bara lite färre.

Var inte du ganska ung också?

Kanske blir du gravid naturligt nu. Det sägs att kroppen lättare blir gravid efter födsel.

Åh ge mig inga förhoppningar nu! Jag hoppas och ber att det ska gå bra igen! Nä särskillt ung är jag absolut inte jag är närmare 37än 36 nu och försöker mitt bästa att inte känna stressen.

Men idag ska jag köpa äl test och kolla hur det ligger till. Gillar inte att inte ha koll på när/om mensen kommer. Den var ju alltid regelbunden förut med 24-25 dagar mellan. Nu har man ju ingen koll när den kommer. Sen är det bara att vänta och se om det finns några ägg. Kram
  • Frazze

Nä det var ingen äl på g! Köpte bara det äl testet som visar en rund ring eller en smiley, inte det som visar om det stegrar. Men då vet jag att det bara är hormonfel och allmänt jä**a dåligt humör jag är på då! Suck! Ska kolla om några dagar igen tänkte jag. Ska man låta det gå en sådär 2-3 dagar emellan så att man inte missar om det kommer? Vill bara mest veta när min mens kommer och om jag fortfarande har äl.

• Frazze

Åh nu måste jag bara berätta vad som hände ikväll när vi var uppe vid graven. Vi hör ett rivande el räfsande ljud och jag sa till min man att det är säkert haren som brukar vara här. Jag ser något som kommer åt vårt håll (det är mörkt alltså) men det var ingen hare utan en räv! Den kom fram till Ellys grav och luktade på hennes kors och sen satte den sig mitt på jordhögen och tittade på oss. Vi bara satt där på bänken helt chockade och tittade på den. Sen reste den på sig och kom närmare oss och nosade lite och sen sprang den iväg. Har aldrig sett en räv på så nära håll! Det var helt fantastiskt Kanske Elly som bill säga oss någonting?

• Frazze
    weeme skrev 2014-08-23 01:21:32 följande:

Gillar solskenshistorier, tack!!

Jag stör mig förresten på facebook som tydligen snappat upp att jag var gravid (inget jag skrivit om där men så är det ju) jag blir gravt störd på alla annonser och erbjudande om barnvagnar etc. kan de inte ha fattat att jag fått missfall också och göra reklam för bindor och antidepressiva eller något?!?!?!?!

Hahaha Weeme du får mig till att skratta hela tiden med vissa delar av dina inlägg.

Vi får hoppas på ett riktigt fint guldägg denna gången nu så att det blir en bebis! Jag ska hålla tummar och tår för dig.

Själv så kör vi varannan dag med att vara super deppiga och gråter hela tiden och nästa dag är man lite starkare och gråter bara lite.

Men vi hoppas att lilla Elly har det bra i himlen bland änglarna.

Idag drog vi till IKEA och shoppade loss för att ha något att göra. Jobbigt att gå igenom barnavdelningen som vi hade tänkt köpa vissa saker ifrån. Men vi hittade en så söt rosa lykta till hennes grav istället.

I morgon den 24 så blir hon 1 månad och då ska vi göra fint hos henne. Svårt bara när det regnar 24 timmar om dygnet typ och jorden skvätter upp på blommor och lyktor och skitar ner allt :-P.

Fått återbesök på gyn den 10 sep. Hoppas att man får börja träna ordentligt och så efter det. Nä nu ska jag sova! Kram
  • Frazze

Hej Calin! Grattis till ett plus på stickan!!! Jag hoppas att det går bra och att du får en bebis om 9månader.

Jag hade ett AMH på 0.2 för lite över ett år sedan och fick göra ivf på nåder då. Jag fick ut 5ägg men ett var inte moget och två av dem tog sig. Vi förde tillbaks båda två och jag blev gravid på första försöket. Tyvärr så dog hon i min mage för 1 månad sen och jag skulle precis gå in i 6månaden då.

Nu har jag vart i kontakt med kliniken igen och eftersom att jag blev gravid med en gång så får jag försöka igen. Jag hoppas och ber att det finns ägg kvar och att jag får ut några som kan ta sig.

Älskade varje sekund av min graviditet och jag mådde så bra! Tyvärr får vi aldrig vår lilla Elly tillbaks, men vi hoppas att hon hjälper oss med ett syskon till henne.

Känns fantastiskt ändå att höra en sån historia som din, den ger mig hopp att det faktiskt kan gå drn vanliga vägen med. Gjorde du ÄD här i sverige eller åkte du utomlands? Om det nu skulle bli den utvägen för oss så har vi inte tid att vänta så länge som 2-3år här i sverige.

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH