mian04 skrev 2014-04-05 11:35:49 följande:
Har samma amh-värde som dig, hade 0,2 i oktober 2012, så det återstår att se om man får tillbaka mensen över huvudtaget. Så orättvist att vi drabbats av detta med lågt amh! Det är tydligen bara en procent av alla kvinnor som drabbas av detta och går in i klimakteriet före 40 års ålder.
Men samtidigt är det väldigt individuellt hur snabbt amh-värdet sjunker, det ska man komma ihåg. En del kan ligga på samma värde i typ två-tre år innan det sjunker ytterligare. Så det kan absolut finnas en chans till syskon, om man agerar snabbt!! Det behövs ju bara ett guldägg!! Och tur!!! : -)) Sedan får man också komma ihåg vilket mirakel det är att ha lyckats få ett barn med våra värden. Det är långt ifrån något vi kunnat ta för givet.
En studie från Carl von Linne-kliniken visade ju att bara 3 av 53 av deras patienter med amh på 0,2 eller lägre lyckades uppnå en graviditet, de flesta kom inte ens så långt som till äggplock. Samtidigt visar ju en annan studie, som jag länkat till ovan, att det inte är helt ovanligt att IVF kan lyckas för oss med så lågt amh-värde om vi får försöka några gånger och om vi är under 42 år!
Nä som sagt sköterskorna i Göteborg och läkarna var överlyckliga för att vi faktiskt lyckades. Jag känner mig så lyckligt lottad över att det faktiskt tog sig, och det på första försöket! Kanske just för att jag var så inställd på att det inte skulle göra det. Livet är ju aldrig rättvist och även bland oss med lågt amh så finns det orättvisa. Jag hoppas bara att alla ska lyckas precis som jag. Det kanske bara blir en för oss, men det är i alla fall en som man kan ge all sin kärlek till. Kan nästan sätta en peng på att det blir en liten kille!