tes 75 skrev 2014-03-20 11:40:43 följande:
Tack för pepp! Shit vad svårt detta är. Helst skulle jag vilja göra ett tredje IVF-försök & om inte det lyckas göra en reversering av sambons vasektomi, men då snackar vi 50 000:- till, och vi har redan lagt ut mer än det på IVF. Är det särskilt klyftigt att betala drygt 100 000 för att sträva efter en dröm? Är min längtan efter ett barn med min sambo dumdristig? Det har alltid varit målet med livet för mig, att få förmånen att leva med någon jag älskar & att få barn med honom. Så träffar jag mitt livs kärlek till sist, när jag är 38, och så är han steriliserad.. Livets j*vla ironi. Jag har ju 2 barn & är oerhört glad över det, men varannan vecka när de inte är här bryter jag alltid ihop och längtan efter ett barn med min sambo blir övermäktig.
I slutändan så är det ju bara ni som kan bestämma en sådan sak! Självklart hade man då mycket pengar att man kunde bada i det så hade ni ju kunnat köra på i all evighet med ivf och även reversa hans själv valda "sterilitet". Men känner ni att ni har råd så kör på båda givetvis! Själv lugger jag här på soffan och orkar inte röra mig knappt. Blev liksom stel av skräck i morses så man känner sig helt lam nu. Visserligen har jag slappnat av lite nu, men klart att man blir orolig! Jag hoppas att det är så som du sa att slemhinnan inte riktigt hinner med. Kanske är för att det är 2 st som det krävs mer
Vi får hoppas på det bästa! Hade jag oändligt med pengar hade jag skänkt lite till dig! Kram