• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

tes 75 skrev 2014-03-11 18:13:16 följande:
    Jag sprayade med synarela, och slutade när jag började med sprutor. Båda gångerna. 

Hur många äggblåsor hade du under utredningen, dvs innan stimulering? Jag hade då precis som vid äggplock båda gångerna, 3 på ena äggstocken och 1 på andra.

Jag beklagar tes! Så tråkigt att det inte gick vägen för er denna gången Jag körde korta protokollet med menopur 375 och fick fram 4 dugliga ägg. Jag tyckte att det var hur bra som hellst! Jag tog ju 2 st borago i nästan en månad innan jag började med sprutorna då gick jag ner till 1 för att sen sluta den dagen som jag tog äl sprutan. Det är jamsrot i borago vilket är väldigt vanligt i Afrika, och i afrika verkar det inte som att de har större problem att få barn Jag tror att det var bra för mig! Desdutom blev min hy och mina naglar mycket finare win win situation! Lycka till nästa försök!
  • Frazze
    livit skrev 2014-03-11 19:43:23 följande:
    Jag insåg just att jag är ruvare! Vilken dag räknas som dag 1?

Jag gick privat och de gav mig korta protokollet, maxdos Menopur 450 i 12 dagar. Det blev fyra äggblåsor, två ägg, ett embryo tillbaka. I förra cykeln kunde de inte se någon äggblåsa alls, tidigare bara någon enstaka. Mensen har börjat krångla lite så jag tror att klimakteriet börjat närma sig (fyller 40 i höst). Mitt AMH är ju också extremt lågt, mindre än 0.07.

Jag räknade dag ett som dagen efter Et. Åh vad jag håller tummarna för att du ska lyckas! Jag önskar att det vore så enkelt som att så fort du vart på Et så var man garanterad graviditet. Vore skoj om jag fick en att följas åt med här! Lycka till!
  • Frazze
    germany skrev 2014-03-11 10:30:39 följande:
    Men, vad skönt att läsa det du skrivit , då är det kanske inte så konstigt att kroppen näsan skriker efter godis....som den annars inte gör. Tack för infon :)

Känns skönt att vi har varandra då vi båda snart ska ge oss ut i kämparvärlden igen. Hisnande....på många sätt & vis....

Funderar på om man försöker själv, kan man inte prova med progesteron precis som man gör efter ivf???? Borde inte det vara lite hjälp eller?
  • Frazze

Funderar på om min kroniska svampinfektion har med låg progesteronhalt att göra? Nu när jag inte tar progesteron längre så kom det tillbaks som ett brev på posten. Nu ska man börja lida med vagiatorer igen eftersom att tabletterna inte får intas under graviditet. Jaja! Det är det värt!

Men jag säger bara jösses vad brösten är ömma då! Trodde nog aldrig att det skulle vara så här när man blev gravid. Allt är så spännande och skrämmande. Varför går tiden såååååå långsamt för!

• Frazze
    Hannah8401 skrev 2014-03-14 22:08:00 följande:
    Zwillinge, jag tycker det är dåligt att du inte får prova pergotime om du har problem med äl. Och även ev älspruta. Där har den läkaren jag haft vart väldigt bra, hon ville först prova att få min kropp att ägglossa själv trots lågt amh, för hon mena på att det bara behövs ett ägg. Och hon hade ju rätt.

Vad har läkarna att förlora på att skriva ut det till dig?

Jag vet att du kan få tag i det ändå, men det hade vart fint och få lite uppföljning med progesteronprov och vul för att se hur man reagerar.

Marina80, precis! Det borde verkligen mätas på kvinnor som inte haft problem att bli gravida också, jag tror faktiskt det skulle visa lågt på många av dom med, och då kan läkarna ta sitt amh och köra upp nånstans

Jag verkade ju inte heller ha några problem att bli gravid när jag väl fick äl, 2 ggr på 4 månader med 0,16 i amh.

Jag är kanske lite som hästarna synd bara att kroppen reagerar så, men det är väl en anledning till det.

Frazze, för mig var det tvärtom jag hade aldrig haft en svampinfektion förut, men när jag tog crinone vaginalt så fick jag det!

Men jag har ju klarat mig hela tiden tills nu när de är slut. Har ju levt på flucozanol i över ett år innan det och innan det fick jag tiodagars kurer och östrogen. Har inte lidit sen jag började ta flucozanolet, men nu får jag ju inte ta det mer. Men det får det vara värt om allt bara går väl med min el mina "små" i magen.
  • Frazze
    livit skrev 2014-03-15 11:29:30 följande:
    Väntar och väntar här. Känner inga som helst symptom, men det är väl lite väl tidigt ännu (ET i måndags). Däremot har jag blivit extremt morgonpigg och känner inte ens behov av att dricka kaffe. Någon som känner igen sig? Jag funderar på om det är något av alla preparat eller hormoner jag stoppar i mig som orsakar detta. Har alltid varit världens mest morgontrötta människa ...

Ja jag är väldigt morgonpigg nu! Eller rättare sagt jag vaknar tidigt varje dag, men sen kan jag knappt hålla mig vaken på em. När jag kommer hem från skolan så dör jag på soffan varje dag. Annars så känner jag lite lätt molvärk där nere emellanåt bara, lite hungrigare än vanligt kanske. Och så givetvis brösten! Gudars va ömma de är! Mrn det har de ju vart nu sen jag började med sprutorna. Imorgon är det 3 veckor sen som de fördes tillbaks in i mig. Tiden slääääääääääääpaar sig fram i snigelfart! Jag håller tummarna för dig livit! Hoppas verkligen att drt går vägen!
  • Frazze
    tes 75 skrev 2014-03-15 12:24:44 följande:
    Jag kan verkligen rekommendera dessa vagitorier (bortse från det larviga namnet):

www.apotea.se/i-say-vaginal-obalans De har förändrat mitt liv. Tidigare hade jag ständigt återkommande bakteriella vaginoser (ungefär som svamp, bara det att det är överväxt av en bakterie ist f candida), men i say-vagitorierna gör slemhinnan i underlivet motståndskraftig. De funkar mot både vaginos och svamp. Används med fördel förebyggande.

Hej Tes! Har du någon sån paket kvar hemma? Tänkte bara om du kunde kolla bipacksedeln om de är ok att ta när man är gravid. Var på apoteket idag och skulle köpa pevaryl eftersom att jag inte gillar canesten. Men apotekspersonalen får inte rekomendera pevaryl till gravida utan bara canesten. De canesten jag testat är ju som att stoppa upp en griffelkrita ungefär :-P hittade annars något annat från RFSU på apotea som hette typ vaginal balans. De gick att ta om man var gravid och de var mot svamp också. Ska ringa sahlgrenska på måndag och kolla med dem om pevarylen.
  • Frazze
    livit skrev 2014-03-18 09:20:50 följande:
    Tjyvtestade imorse, helt blankt. En vecka kvar till testdag så jag borde väl inte misströsta ännu. Har dock lite känningar av PMS-humör, och ville åtminstone hinna testa innan mensen dyker upp... Väntan, denna väntan ...

Livit! Jag testade 5dagar innan och det var blankt. Och jag hade jordens pms humör jag med! Trodde ALDRIG att det skulle ha tatt sig. Du ska se att du är på tjocken du med
  • Frazze

Hur har det gått livit??? Är så nyfiken! Har hållt tummarna för att det ska bli ett lyckligt slut för dig!

Micke 78 hoppas allt går bra för dig idag på vul! Nu väntar vi mrd spänning att se om det är en el två då!!!! Lycka till!!!!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH