• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

livit skrev 2014-03-23 10:06:10 följande:
    Testade imorse men det är fortfarande negativt. Använder testlagrets stickor. Ingen mens ännu, men det känns ju som om jag borde få utslag på RD13? Jag tror att det blir till att ställa sig in på nästa försök ... Officiell testdag på tisdag.

Livit! Det finns de som inte har testat positivt förrän på dag 18 så var lugn!!!! Så länge mensen inte kommit (och det borde den nästan gjort nu i så fall) så misströsta inte än. Kom ihåg att både Tes och blomman började blöda innan sin testdag. Jag tror nog att du går och bär på en lillfis ska du se Vänta nu till officiell testdag innan du testar igen och lycka till! Kram
  • Frazze

Mmmm vad roligt det är att må precis pyton då! Mår illa hela tiden tills jag plötsligt är desperat hungrig och skulle typ helst ätit för 5 min sen. Sen när jag ställer mig upp så känner jag mig helt yr och knäsvag. Men det får det vara värt, bara knodd/knoddisarna lever och mår väl. Men det är mindre roligt att laga mat kan jag villigt erkänna. Örk :-P

• Frazze
    livit skrev 2014-03-23 10:06:10 följande:
    Testade imorse men det är fortfarande negativt. Använder testlagrets stickor. Ingen mens ännu, men det känns ju som om jag borde få utslag på RD13? Jag tror att det blir till att ställa sig in på nästa försök ... Officiell testdag på tisdag.

Hej livit!!! Nu är jag minsann nyfiken! Hur visade det idag då på officiella testdagen? Kom ihåg att så länge du ingen mens fått så kan det vara så. Bara att fortsätta testa! Håller tummarna!
  • Frazze
    livit skrev 2014-03-26 09:15:55 följande:
    Hej Frasse! Jag var bortrest igår så jag testade imorse istället. Jag tror att det är negativt. Ett väldigt svagt och tunnt streck syntes efter ett par timmar när testet torkat. För säkerhets skull tog jag ett test till med testlagrets men det var helt blankt. Har inte fått tag på kliniken ännu, men räknar mig som ogravid :( Ingen mens, men det verkar vara ganska vanligt att den kommer igång först när man slutat med progesteronet. Så synd, det hade varit kul att få följas åt! När ska du på ul?

Livit! Köp ett clear blue extra sensitive test idag och testa på morgon urinen i morgon. Jag tror att du är gravid! Clear blue visar upp till 4 dagar innan utebliven mens så det är känsligt. Själv är jag så trött hela tiden och mår illa, sen är jag helt plötsligt så hungrig att jag på sekunder måste hitta något som jag kan äta innan jag svimmar. Men det kommer helt utan förvarning! Jag ska på vul på onsdag den 2:a April och jag längtar tills jag får veta om det är 2 st. När jag kollar gravid vecka för vecka så känns det mer som att jag är i v 7 än v 6! Funderar på om det kanske känns mer så om det är två? Den 1:a april ska jag till Mvc här i stan och skriva in mig och prata om kost. Inte lätt att äta nyttigt när man måste ha mat på 0 sek. Jobbigast är att laga mat tills min man kommer hem :-P motion är inte heller så lätt när vädret är som det är. Men jag får försöka ta mig till gymmet nästa vecka. Lycka till nu! Jag tycker du ska köpa ett sånt test och testa i morgon!!! Kram
  • Frazze
    livit skrev 2014-03-26 11:45:17 följande:
    Du är så härligt positiv :) Jag tror tyvärr att det är kört den här gången, ska sluta ta alla mediciner idag. Mensen borde då dyka upp inom några dagar, gör den inte det till helgen så tar jag ett nytt test. Lovar!

Jag berättade att jag blivit väldigt pigg och hon trodde det berodde på kortisonet, inte östrogenet. Låter ju rimligt, borde tänkt på det.

Låter härligt med alla symptom, och Gud vad spännande det måste vara att se om det är en eller två. Jag tror man kan känna mer med tvillingar, men är ingen expert.

Åh vad tråkigt Jag tänker på att blommans och tes mens dök upp fastän att de inte slutat med progesteronet. Jag hoppas fortfarande på att din mens uteblir och att du är på tjocken! Tack och lov så har jag mått ganska så bra här idag, men jag vill bara äta smörgås och inget annat. So much for healthy food va??? Mmm nu blev jag sugen på morot! Halleluja!!! Äntligen något som liknar nyttigt!
  • Frazze
    livit skrev 2014-03-28 19:10:41 följande:
    Nu har mensen kommit igång i alla fall. "Firar" med att unna mig allt jag är sugen på, vin, godis chips ... Allt man håller igen på i vanliga fall för att maximera chanserna. På något sätt känner jag mig ändå positiv och ser faktiskt fram emot nästa försök.

Blomman, tes och ni andra, har ni hunnit reflektera över nästa steg? Kommer ni försöka igen? Vi har tänkt ge det tre försök, går det inte då så är det inte meningen. Förhoppningsvis hinner vi med ett försök till innan sommaren. Är det någon som vet när nästa försök brukar vara? Jag har ju just börjat blöda. Börjar man med sprutorna nästa mens, eller nästa igen?

Kramar till alla kämpare därute!

Åh jag beklagar verkligen livit! Så trist att det bara är jag av oss som gjorde nästan samtidigt som blev gravid! Men jag hoppas att ni lyckas allihop nästa försök I morgon ska jag och min man ner till Göteborg på vul. Nu gäller det! 1el 2 hjärtan som slår????? Ska bli så sjukt spännande att se. Min man är som ett barn på julafton
  • Frazze
    tes 75 skrev 2014-04-02 10:02:20 följande:
    åh, hur gick det på VUL idag? Hoppas på två pickande hjärtan.

Hejsan! Nä det var bara ett liiiiiiitet hjärta som tickade för glatta livet! Vi är så underbart lyckliga ändå för att det var en liten som ville lysa upp och glädja vårt liv! De sa att risken för mf var väldigt liten nu när man faktiskt sett det lilla hjärtat slå Jag hoppas att ni andra snart får känna samma lycka som jag. Vi får väl se om det någonsin blir ett syskon, annars får vi skämma bort denna lilla fis extra mycket!
  • Frazze

Tack alla! Ja vi är så otroligt lyckliga! Vi kan inte riktigt fatta att det verkligen gick på första försöket??? Jag hade ju hela tiden tänkt att visst kanske om vi har tur så funkar det på 3:dje försöket, annars så får vi ta äd och punga ut dyra pengar! Helt otroligt att det skulle klara sig på första! Vi har en riktig liten kämpare där inne <3 Och jag tror stenhårt att det är en liten kille. Visste faktiskt inte att man kunde må så här dåligt och ändå så fantastiskt samtidigt. Hoppas ni andra lyckas nu när ni kör igång igen! Stora lycko kramar på er!

• Frazze

Tack alla! Ja vi är så otroligt lyckliga! Vi kan inte riktigt fatta att det verkligen gick på första försöket??? Jag hade ju hela tiden tänkt att visst kanske om vi har tur så funkar det på 3:dje försöket, annars så får vi ta äd och punga ut dyra pengar! Helt otroligt att det skulle klara sig på första! Vi har en riktig liten kämpare där inne <3 Och jag tror stenhårt att det är en liten kille. Visste faktiskt inte att man kunde må så här dåligt och ändå så fantastiskt samtidigt. Hoppas ni andra lyckas nu när ni kör igång igen! Stora lycko kramar på er!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH