• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

O[quote=73860411][quote-nick]mian04 skrev 2014-08-24 11:18:24 följande:[/quote-nick]Frazze, måste bara säga att OM det blir äggdonation för dig så spelar det ingen roll om man kommit in i klimakteriet och inte har några ägg kvar eller ej. Då använder man mediciner för att förbereda livmoderslemhinnan på att ta emot embryot. Där är det alltså ingen brådska med åldern! I en del länder tror jag man får göra äggdonation upp till 50 års ålder. Så försök först med dina egna ägg, för där är åldern avgörande, liksom hur många ägg man har kvar. Men för äggdonation saknar alltså det betydelse, där spelar det ingen roll för resultatet om du är 40 eller 30! Lycka till med ert nästa IVF-försök!!! Många kramar[/quote

Det känns ju skönt att höra att det inte är någon brådska med äd, mrn det är snarare vi som känner att vi inte vill vara för gamla som föräldrar. Min man blir 46 på nästa födrlsedag och jag 37 så vi hadr ju verkligen våra förhoppningar på Elly. Nu hopoas vi på att det funkar nästa försök så att vi inte behöver vara typ 70 när/om barnet vi kanske får fyller 20 liksom. Men kan man få äd i Danmark om man betalar för det själv? Någon som har info om hur länge man behöver vänta i så fall och typ kostnad etc? Kram

• Frazze
    Kattflickan skrev 2014-08-25 08:17:39 följande:

Tack Germany! Jag har också en bra känsla! Uppsvälld och känner pirr i brösten. Mensen " skulle " ha kommit i fredags men lyser ännu med sin frånvaro. TD på onsdag!

Frazze och Weeme: Ni borde kunna bli gravida igen med egna ägg! Har de funnit orsaken till missfallet Frazze? Fin historia om räven vid graven. Kramar!

Hej Kattflickan! Åh vad spännande!!!! Jag hoppas hoppas hoppas att det blir ett plus.

Nä vi vet inte varför hon dog i min mage än, men hon hade en blodkärlsmissbildning som växte ut ur knät och de tror att hon kan ha förblött ur den.

Vi ville ju inte obducera henne så de svaren vi kommer att få är från de prover de tagit från moderkakan. Men det var inget missfall utan spädbarnsdöd eftersom att det ändå var så långt gånget.

Jag hoppas att i gen behöver vara med om det någonsin igen, men det är väl bara önsketänkande.

Ja räven som kom och satte sig hos oss måste ha vart en årets unge, de är ju inte så skygga som en fullvuxen räv. Men det var riktigt häftigt! Vi har inte sett den efter den dagen heller tyvärr.
  • Frazze
    LinneaSvea skrev 2014-08-25 11:14:07 följande:

Åh, vad härligt Kattflickan!! Nu blir det fler plus i tråden Kommer du att kunna hålla dig tills på onsdag?

Själv blev jag moster i går till en underbar liten tjej - jag får snusa lite bebis i alla fal. Men jag måste erkänna att lite avundsjuk blir man som jag kämpar. Fast jag har ju åldern emot mig som sagt.

Weeme, det är bara att ringa så kan du få resultatet på amh, det gjorde jag när jag glömde fråga.

Nu hoppas jag att vi alla plussar snart så jag inte hinner ge upp.

Hoppas på äggblåsor utan pergotime nu på fredag när jag ska göra VUL så det åtminstone finns lite hopp denna månad!

Ha en härlig måndag!

Jag förstår precis vad du menar med avundsjukan. Min bror ich hans tjej skulle haft förra måndagen, men har idag gått över en vecka. Kommer att vara så jobbigt att åka och hälsa på! Jag är givetvis jätte glad för deras skull, men så jobbigt när vi just förlorat vår lilla ängel.

Vi är ju ett helt gäng här som faktiskt har hjälpt så mycket och vi alla kämpar för samma sak och det är väl klart att vi ska lyckas få en bebis! Vi är så väl värda det!

Lycka till nu Linneasvea! Jag hoppas där finns många fina guldägg så att du oxå får din dröm uppfylld! Kram
  • Frazze
    Kattflickan skrev 2014-08-25 20:48:23 följande:

Idag har det kommit blodblandade flytningar

Började vid lunch och så har fet fortsatt komma lite då och då. Känner mig deppig nu, allt kändes ju så bra. Men nu känns det som om jag håller på att få ett tidigt missfall.

NEEEEEEJ Kattflickan!!!!! Men sa de inte att det kunde komma lite blod när ägget fäste? Det kanske bara är därför? Åh jag håller tummarna att det är därför! Stor kram från mig!
  • Frazze

Ett stort lycka till zwillinge! Jag blir så rörd över att läsa om hur du kämpar att tårarna rinner. (Kan vara för att man är yberkänslig ändå just nu) men att det ska vara så förbannat orättvist här i världen! Vissa kan avla fram en 20 ungar no problems, medans vi inte ska kunna få en endaste på den vanliga vägen. Jag hoppas att detta kan vara ditt riktiga guldägg! Håller tummarna för dig! *lyckospark i baken* från mig! Kram

• Frazze
    Katt12 skrev 2014-08-26 12:11:17 följande:

Hannah, måste bara fråga, hur ofta gör du ÄL test? Om man kör clearblue har jag insett attman måste testa både morgon o kväll, eftersom man annars riskerar att missa"glada gubben". Har flera ggr fått blankt på morgonen sen glad gubbe på kvällen och sen är det blankt igen nästa morgon för att LH stegringen redan är över.

Jag har bara testat på morgonen jag

men det var som min barnmorska sa att vid äl får man oftast en genomskinlig seg flytning så jag går efter det lite oxå. Började faktiskt ta rosenrot idag och tänker ta fram till jag "förhoppningsvis" ägglossar. Jag såg på apoteket förresten att det finns clearblue äl test som visar stegring med en annan "gubbe" än den glada gubben eller bara en ring. Det är inte den du har eller?
  • Frazze

Jag beklagar verkligen Kattflickan :'( Det visar bara på vilken otrolig tur jag hade med att bli gravid på första försöket. Jag undrar om det verkligen kommer att ske igen? Jag hoppas att vad du än bestämmer kommer att lyckas för dig/er. Kram

• Frazze

Hade just ett riktigt mental break down! Efter förlossningen så har min hy gått tillbaks till att vara oljig och äckligt finnig igen och mitt hår ser ut som det blivit masserat med olja varje dag. Det enda som faktiskt fortfarande var riktigt bra var mina naglar som aldrig vart så fina. Men nu så bröt jag en! Brukar då aldrig röra mig i ryggen om jag gör det, för det händer hela tiden. Men nu bara för att det var det enda som var kvar sen graviditeten som var bra så bröt jag ihop fullständigt! Suck! Så fånig man är över en så världslig sak! Men man är inte helt stabil i humör och hormoner än antar jag.

• Frazze

Jag hade menopur sist och jag ska få menopur denna gången oxå. Fick bara ut 4 ok ägg sist och 2 av dem tog sig. Hoppas verkligen på samma resultat denna gången. Gör allt för att förbereda mig för nästa försök, men det verkar inte som att jag vill sluta blöda efter förlossningen. Hade ett uppehåll på 4-5 dagar men sen satte det igång igen. Ska vila så mycket det går idag, men jag ska bli dagmatte åt en liten tax så några promenader blir det nog.

längtar efter äl och mens! Om nu inte detta är mensen? Men bm sa att såhär brukar det vara!

• Frazze
    LinneaSvea skrev 2014-08-28 11:10:42 följande:

Hannah8401, det är i morgon som jag ska kolla äggblåsor. Men nu sa min sambo i går kväll att han fått svampinfektion!!!!!!!!!! Det innebär att vi kanske inte får till det denna gången så jag är helt knäckt. Inte kan vi ha sex nu innan heller så skulle vi få till det är väl spermierna helt kassa för nu har vi inte haft sex på nästan en vecka....

jag som har ätit både prednisolon och trombyl denna månaden samt massa munkdroppar... Det är så man hoppas att man inte har någon äggblåsa! Jag har dessutom inte druckit vin eller kaffe, inga mjölkprodukter och inget gluten också blir det så här!! Känner mig heldeppig!

Vad säger ni här inne, vad tycker ni att jag ska göra?? Tips och råd mottages tacksamt!!! Jobbigt om spermierna är för gamla också.... Så jäkla typiskt!

Åh meeen vilken otur!!!! Svampinfektion som är det värsta som finns :-P Hade det kroniskt i nästan 2 år, men när jag blev gravid och fick progesteron så försvann det och peppar peppar så har det inte kommit tillbaks än i alla fall. köp den där tabletten som han kan ta direkt och salva och kör ändå! Har han salva på hela tiden så smittas det förhoppningsvis inte. Hade INTE missat chansen! Och tar han det idag och du ska kolla i morgon så borde det vara ok.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH