• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Åh som sagt jobbigt läge! Men han får ta saken i egna händer annars! Ont el inte lite smällar får man allt ta om man vill ha barn! Det är ju inte så att det är en hel dans på rosor att vara gravid i 9 månader och sen ska vi ju inte snacka om förlossningen. Då tror jag nog att han klarar det en gång hihi!

Glada nyheter är att jag blev faster igår till en liten tjej. Visst gör det ont i hjärtat, men jag är så glad för deras skull att allt gick bra! Hon är söt som socker den lilla ? Lycka till nu Linneasvea!

• Frazze

B

LinneaSvea skrev 2014-08-28 15:00:01 följande:

Intressant Zwillinge, tog du blodprov för att få veta om du ägglossat denna gången eller går du bara på känsla?

Tack Frazze, vad kul, ja:'(g blev moster i lördags till en liten tjej men jag måste erkänna att jag blev avundsjuk.... Jag vill ju så galet gärna ha en sån liten gosegris själv...

Problemet med min sambo är att han inte är lika angelägen som mig i bebisverkstaden. Han tycker att det räcker (han har en son sedan tidigare också) samt att vi är på tok för gamla. Så där har jag lite samarbetsproblem speciellt om det gör ont för honom.... Skit också, annars brukar det inte vara några problem Synd att de jäkla simmarna kommer att vara gamla och ruttna om vi lyckas få till det när utslaget på stickan kommer, om det nu kommer vill säga...

Aj då! Hur Unga är ni om man får fråga? Jag är 36 och min man 45. Men vi båda fyller i Januari så då blir det ett år till :-P Jobbigt att inte han vill ha en till då? Vi har ju inga och Elly kanske är den enda vi kommer att få :'(

Vi var inne och bokade tatueringstid idag, ska tatuera Elly och hennes hand och fotavtryck. Hoppas inte det påverkar ett ivfförsök bara!? Någon som vet det?

Och det var igår onsdag som jag blev faster inte lördags! En liten prinsessa med som jag säger "mof mof" kinder! Åh vad jag vill ha en liten!
  • Frazze

Haha! Jag läste visst lite för fort! Det var du som blev moster i lördags ju! Haha Sorry jag läser lite illa ibland!

• Frazze

Ska hålla tummarna hårt i morgon för din skull zwillinge! Lycka till!

• Frazze

Håller tummarna här Zwillinge! Hur går det/har det gått? Hoppas hoppas hoppas! Kram

• Frazze

Tjejer, nu måste jag fråga en sak!!! Alltså jag är verkligen helt nybörjare med allt det här med äl och andra grejer. Hur funkar detta med temp? Märker man alltså att den blir högre när man har äl? Känner mig helt blåst när ni skriver era inlägg här. Mediciner jag aldtig hört talas om etc etc. Ska införskaffa en termometer och testa nästa gång jag har äl. Men jag har en så kort menscylel att jag tror inte mina ägg hinner att bli färdigutvecklade. Det kändrs så i alla fall när jag gjorde ivf:n förra gången. Fick ta sptutor i så många dagar att om det hadr vart normala fall så hade mina ägg släppt för längesen och jag hade nästan påbörjat nästa mens igen.

Håller tummarna för dig Zwillinge att det faktiskt gått vägen denna gången för dig. Det känns som att du om någon är verkligen värd det! Lycka till!

Kram

• Frazze

Oj vilka grejer! Detta måste testas givetvis!!!!! Jag har redan p- tracker men har absolut inte utnyttjat den till fullo. Den var mer så att jag kunde hålla lite koll på när mensen typ skulle komma. Men det blir spännande att se hur detta ska funka.

Lyckan är rätt stor här idag då min blödning börjat avta efter att ha blött som en slaktad gris i flera dagar. Nu kanske det börjar närma sig äl och min första mens efter graviditeten.

Det är ju med skräck som man påbörjar ivf en 2:a gång. Hoppas där finns ägg kvar!

• Frazze

Men äl stickorna visar väl när man har äl? Äl test är blodprov då eller? Jag blöder ju lite fortfarande så jag antar att jag inget äl har än. Ska testa några dagar efter jag slutat blöda tänkte jag (om det någonsin vill sluta) kul att blöda i 6veckor för att vänta någon stackars vecka för att börja blöda igen :-P.

Ni som har ett barn ska vara väldigt lyckliga att ni har ett! Just nu skulle jag ge vad som hellst för att få min lilla gumma tillbaks! Jag hoppas att jag kan få ut två fina guldägg så att chansen för tvillingar finns vore helt underbart att få två på en gång. Men blir det bara en så blir det! Om det blir något alls.

• Frazze
    mian04 skrev 2014-08-31 16:32:54 följande:

Men för min del är det nog inte medicinskt möjligt att få ett syskon tyvärr, Mitt amh var 0,2 redan hösten 2012, alltså för två år sedan.

Jag ammar nu och har fortfarande inte fått tillbaka mensen.

Mitt låg på 0,2 i Maj förra året så man vet ju inte vart det ligger nu. Jag hoppas så innerligt att det inte har sjunkt sååååå mycket tills nu. Men det lär vi väl få veta när vi börjar nästa omgång med sprutor. Jag som var så lycklig att det tog sig första gången då mina tarmar verkligen blåste upp och gjorde ONT!!!! Men vad gör man inte för att få ett litet knyte.
  • Frazze
    weeme skrev 2014-09-01 00:38:11 följande:

Man kan ta blodprov som visar att man faktiskt ägglossat tydligen dr rekommenderade det (men det måste jag leta upp någon som gör privat jag är för gammel för vanliga sjukvården dit jag fick komma akut för annat). Stickor är inte 100% och för mig har det varit länge sedan jag såg två lika starka streck även om det visar på stegring. Jag har tidigare haft flera cystor, så jag tror många av dem blir cystor i mitt fall?? Jag spekulerar...

Och jag är så fantastiskt glad över det barn jag har, men det hjälper inte mot längtan efter ett syskon. Speciellt inte när det var "så det var tänkt" eftersom jag blev så lätt gravid innan. Naiva jag. Trots att jag visste att åldern kom med stormsteg. Vi har i allafall inga syskon som kan locka med sina barn...

Den gynekologen som jag gick hos när jag fick reda på att jag hade ett så lågt amh, han är den bästa som finns. Han sa att det inte är helt stört omöjligt att bli gravid den normala vägen och att vi aldrig skulle sluta försöka.

Han tog blodprov på mig och kollade om jag ägglossade och en fyrtioelva andra prover oxå.

Jag fick gå och ta spruta för rödahund för det hade jag inget skydd mot fastän att den man tar i 6:an ska räcka livet ut. Han kollade så att jag inte hade polyper i livmodern, hade ett litet veck men det var tydligen ok. Noggrann var han i alla fall!

Han är privat och jag skulle aldrig gå till någon annan. Han är rätt knepig dock men absolut den bästa.

Jag förstår vad du menar med ett syskon weeme! Jag vill oxå ha två st! Men var ändå så glad att du har en. Vi fick ju inte vår lilla snutta utan får sitta vid en grav istället :'( Får hoppas att nästa gång går bättre än första gången
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH