weeme skrev 2014-09-01 00:38:11 följande:
Man kan ta blodprov som visar att man faktiskt ägglossat tydligen dr rekommenderade det (men det måste jag leta upp någon som gör privat jag är för gammel för vanliga sjukvården dit jag fick komma akut för annat). Stickor är inte 100% och för mig har det varit länge sedan jag såg två lika starka streck även om det visar på stegring. Jag har tidigare haft flera cystor, så jag tror många av dem blir cystor i mitt fall?? Jag spekulerar...
Och jag är så fantastiskt glad över det barn jag har, men det hjälper inte mot längtan efter ett syskon. Speciellt inte när det var "så det var tänkt" eftersom jag blev så lätt gravid innan. Naiva jag. Trots att jag visste att åldern kom med stormsteg. Vi har i allafall inga syskon som kan locka med sina barn...
Den gynekologen som jag gick hos när jag fick reda på att jag hade ett så lågt amh, han är den bästa som finns. Han sa att det inte är helt stört omöjligt att bli gravid den normala vägen och att vi aldrig skulle sluta försöka.
Han tog blodprov på mig och kollade om jag ägglossade och en fyrtioelva andra prover oxå.
Jag fick gå och ta spruta för rödahund för det hade jag inget skydd mot fastän att den man tar i 6:an ska räcka livet ut. Han kollade så att jag inte hade polyper i livmodern, hade ett litet veck men det var tydligen ok. Noggrann var han i alla fall!
Han är privat och jag skulle aldrig gå till någon annan. Han är rätt knepig dock men absolut den bästa.
Jag förstår vad du menar med ett syskon weeme! Jag vill oxå ha två st! Men var ändå så glad att du har en. Vi fick ju inte vår lilla snutta utan får sitta vid en grav istället :'( Får hoppas att nästa gång går bättre än första gången