• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Äh jag gör bara så gott jag kan jag får väl ringa till dem och fråga hur det funkar.

Jag tror att min spray klarar av att vara i rumstemp nu oxå, men ej över 25 grader varmt. Jag skulle ha den i kylbagen i bilen ifall om att det blir över det. Sen måste den stå upprätt oxå?! Strange tycker jag

• Frazze
    weeme skrev 2015-04-12 23:14:41 följande:

Hemma efter ÄD resan, ett embryo hoppas på att fästa. Typ 30 tabletter om dsgen g bwbehöver en egen sköterssköterska!? Sitter i bilen från flyget. Kram på er.

Hoppas att bilresan hem gick bra. 30 tabletter om dagen???? Då behöver du ingen middag knappt Nu hoppas vi verkligen att det fäster!!! Satte du in 1 el 2 embryon?

Själv så tog jag första sprayen vid 07.00 idag istället. Tänkte att 07.00,14.00, 21.00 kanske är bättre. Ska ringa och höra med dem idag och se vad de säger. Ha en bra dag alla
  • Frazze
    Gosmos skrev 2015-04-13 10:39:38 följande:

Å tusan! Nu får jag nog börja om ;)

Närå, jag lyckades lokalisera näsan i morse och kände ingen smak. Skönt! Är dock mindre snuvig idag än på flera veckor, finns det kanske positiva biverkningar? Hoppas på det.

Det stod i pappren att sprayen faktiskt hjälper mot täppthet vilket jag absolut inte gnäller över.

Känner att östrogenet stiger på mig så nu får vi se sen då när det försvinner. Har börjat ta sprayen 07.00, 14.00 och 21.00 nu istället. Det blir ju i alla fall lite mindre timmar mellan 21.00 och 07.00.

Kattflickan eller zwillinge eller någon annan som nedreglerat, när började ni känna av symptom om ni nu kände några? Jag bara väntar på att hornen ska börja växa ut och att håret ska trilla av och att jag ska få acne och full skäggväxt etc typ. Är livrädd för detta!!!!!!
  • Frazze

Grattis Zinna! Hoppas att allt går bra nu Hur mådde du under nedregleringen? Jag fattar inte varför jag är så hysterisk över detta, men kanske för att jag många gånger trodde att jag skulle dö av vallningarna och att jag var så tunnhårig och hade massor med acne etc när jag slutade med ppiller. Sen att jag var FRUKTANSVÄRT HEMSK är ju inte heller något man glömmer. Inte en enda läkare kunde säga vad som var fel på mig! Alla prover under solen, men det var inga fel på mig. Att jag hade hamnat i tidigt klimakte var det ingen som plockade upp på. Så jag är hysteriskt orolig att jag ska få tillbaks mina bölder (acne) och tunna hår och oljiga hy etc. Men vad gör man inte för en bebis?????

• Frazze
    Gosmos skrev 2015-04-15 07:08:06 följande:

Grattis Zinna! Det är så peppande att höra att det kan gå bra :)

Ja och nu är det vår tur! Jag undrar vilken dag v 20 som äp blir. Och givetvis så undrar man ju om det blir nåt ET det klart. Du är ung och får säkert en massa fina embryon, men för mig är det ju inte självklart att det blir så. Men jag hoppas ju givetvis på 2 starka små gryn som kan växa till sig i min mage. Så Weeme du ligger en månad före oss och sen kommer vi och vi får 2 veckor tidigare och du får gå över 2 veckor så då får vi samtidigt ändå hahahaha!
  • Frazze
    Gosmos skrev 2015-04-15 08:45:10 följande:

Trots min ungdom lyckats de inte skrämma ut så många sist så jag har måttliga förväntningar :/

Hahaha skrämma ut!!!!

Jag har precis ringt kliniken nu och pratat med dem. Tydligen så dkulle man ha sprayen framme och inte i kylskåpet som den första sköterskan sa. Och den behöver inte stå upprätt som det står i den bifogade foldern utan jag kan ha den i min väska. Suck om allt blivit sabbat bara för att jag har haft den i kylen då. Hon tyckte att biverkningarna borde ha börjat nu, men jag tror att det blir som Zinna skrev efter en vecka. Och att spraya 09.00 15.00 och 21.00 var helt ok. Men nu har jag ju ändå börjat med 07.00 14.00 21.00 så då fortsätter jag med det och hoppad på det bästa. Hoppas nu att jag får mensblödningen på lördag/söndag.
  • Frazze

Ok då Weeme! Men vi kan få 2 veckor tidigt. Eller i mitt fall jag som vill ha tvillingar kan ju få samtidigt som dig ändå Hahahah drömma går ju!

• Frazze
    Gosmos skrev 2015-04-17 06:13:52 följande:

Det kniper när den växer! Jag var jätteckockad över hur mycket ont man hade i början. Det var aldrig någon som sa att det gjorde ont. Och då innan vecka tolv ungefär så var det ju ingen som visste att jag var gravid som jag kunde fråga.

Jag har varit oerhört yr i natt. Vaknade av yrsel, som en riktigt dålig fylla. Trillade också ner i sonens säng igår pga yrsel. Som tur är ska vi till läkaren nu klockan åtta så hon kan säga om det är normalt. Känns för tidigt för symptom.

Jag måste ringa idag dör jag har blivit döförkyld och igår kväll så var jag så täppt i näsan när jag skulle ta sprayen. Vet ju inte om det tog alls då idag är det bättre i näsan. När jag ringde sist så sa hon att biverkningarna borde kommit och det var på min 4:e spraydag. Jag blir orolig att jag gjort fel eftersom att jag än inget känt. Eller är värken i kroppen från sprayen tro? Det stod ju att man kunde få ont i olika delar av kroppen. Det låter dock inte bra att du blivit så yr!!!! Det kan ju bli farligt. Hoppas det blir bättre för dig.
  • Frazze

Haha jag har oxå sprutstart den 29:e om allt går som det ska

Men det stod i mina papper att en bieffekt kunde vara yrsel och att man fick känna efter själv om man kunde köra bil och så.

Ska bli spännandr nu och se hur pass mycket det hormonella spelar upp?! Blir man ett tvåhornigt monster med en treudd el kommer man böla för allt? Hoppas nu att den där förbaskade blödningen kommer i helgen så att jag får börja med sprutorna den 29:e när de ringer. Sen så måste jag boka in ett besök hos vc så att jag får ta blodprov och skicka ner till dem oxå. Hoppas att de nötterna går med på detta då man i vanliga fall knappt får göra nåt då det kostar dem pengar idioter!

• Frazze

Tyvärr så gick mitt högkostnadsskydd ut den 1:a April Men det är shit the same! Jag vet inte riktigt hur vården funkar i detta landet längre! Har knappt vart på vc sen jag flyttade hem (tack och lov) men jag ringer nog och frågar dem den dagen jag börjar med sprutor så att de kan tala om för mig hur det funkar. Hoppas bara inte det är en månd el fredag jag måste göra det för då finns inte tid för det

Jag ringde till kliniken igen och frågade och då sa hon att bara jag får mensen nästa helg så var det lugnt. Vi får väl se när den behagar att dyka upp. Vill börja med sprutor NU!!!!!

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH