• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej! Någon som råkar ha lutinus jag kan få köpa möjligtvis? Gyn gav mig inga konstigt nog!

• Frazze
    Hannah8401 skrev 2017-03-21 07:22:31 följande:

Grattis Frazze! Så underbart! Jag har tyvärr inga lutinus. Men det kanske går bra ändå? Med min två första hade jag crinone (pergobarn) men i denna graviditet har jag inte haft något och är nu i v 28!

Då kommer du få psuedotvillingar? (18 mnd eller mindre mellan barnen) det har jag och de har mycket glädje av varandra även om de också bråkar. Tyvärr står det mycket negativt om psuedotvillingar på nätet, men jag tror snarare de kan få ett närmare band. Mycket har nog med hur föräldrarna är.

Känner du några symtom än? Då blir det kanske en julklapp för er?

Min man och hans syster är födda med 15 månaders mellanrum och de är så tighta även om de bor på var sin sida av jordklotet. Så om allt går bra med denna lille i magen så hoppas jag att de två kan bli lika nära.

Vi är ju inte så unga så vi kommer ju att vara pensionärer när de är runt 20 redan så då vet vi att de alltid kommer att ha varandra vad som än händer.

Har lite rosa flytning och molvärk i magen. Jag hoppas innerligt att det rosa försvinner Jag tar progesteronkräm så det får väl räcka antar jag. Molvärk har jag haft jäklar i mej sen 5 dagar efter äl men det hade jag månaden innan oxå så jag trodde då inget om det. Annars så är det bara andfåddheten när jag går uppför som utmärker sig Åh det lär bli jobbigt, men jag hoppas så innerligt att denna lilla får bli kvar i magen.

Oj redan v 28! Jag fick lillekillen i v 38+0 så då har du inte långt kvar! Hoppas att allt går bra. Vad är det du har innan? Pojk, tös el? Har ni tagit reda på vad detta är för något? Det kommer inte vi att göra! Jag är yberdålig på att gissa på mig själv så jag ska låta bli denna gången Hahahahah!
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2017-03-24 06:15:36 följande:

Men vad är det jag läser??:))))) stort grattis gumman <3 helt underbart ju. Håller alla mina tummar o tår här. Hur mår din gosse? Hur gammal är han nu? Kram

Hej karro! Tack! Vi kan inte tro att det är sant heller. Efter typ 8 år att försöka få barn en förlorad 3 ivf 1äd försök, så 2 spontangraviditeter. Vår lille kille blir 7 månader på måndag och han mår bara bra. Växer så det knakar!!! 20 cm på lite mindre än 6 månader :-/ Går bara för fort !!!!!!! Bra att vara gravid för det går minsann långsamt, i alla fall de första 12 veckorna. Går allt bra med denna lilla pluttis i magen, så kommer den runt 28 Nov enligt graviditetskalkulatorn. Lilleman är född den 27 Aug, så det blir såna Pseudotvillingar då Men som sagt! Först ska vi klara oss till 6 April då det är vårt första vul. Hoppas få se ett litet hjärta ticka då. I will keep you all posted! Kram
  • Frazze
    larssonc skrev 2017-03-24 12:42:44 följande:

Åh grattis, så roligt :) att läsa hur ni lyckats på egen hand ger mig hopp att det kan gå för oss också. Vi kommer inte få göra ivf så håller alla tummar och tår att det kan gå på naturlig väg för oss också. Hoppas att graviditeten flyter på bra för er hela vägen :)

Tack snälla! Fy så tråkigt att du inte får ivf då! Men det klart att njutningen med barn är ju att man själv ska överleva och må bra så att man får vara med. Läste du mitt förra inlägg om letrozolen? Jag tycker absolut att ni ska prova det. Som sagt, den minskar ju östrogenet i äggstockarna så att äggblåsorna utvecklas och att ägget släpper, sen ökar östrogenet igen för att hinna bygga upp en slemhinna. Men inte mer än en vanlig östrogendos som man har själv antar jag. Sen körde jag Bidrottninggele och en hyfsat stark dos med E-vitamin. Jag hoppas verkligen att ni lyckas. Kram
  • Frazze
    germany skrev 2017-03-25 18:31:23 följande:

Grattis Frazze till plusset! Vilken glädje för er och dessutom ännu ett bevis att lågt AMH inte säger allt, vilket ger hopp till andra kvarvarande kämpar i tråden :)

Framgångshistorier är ju bara så underbara att ta del av!

Tack så mycket germany! Ja det är så otroligt att vi inte kan fatta det! Sen hur allt utvecklas vet vi ju inte än. Vi ska in på Vul den 6e april och kolla, men jag tror att det är lite tidigt att se ett hjärta då, så vi får nog boka en ny tid efter påsk. (Om nu allt ser bra ut annars då) men i alla fall så kommer han nog kunna se om det sitter i el utanför livmodern. Än så länge så känns allt bra tror jag. Jag hade sån molvärk i magen i början, men nu så känner jag inget. Men jag blöder inte i alla fall vilket är en positiv grej. Jag vet att det kan sitta kvar utan att man blöder, men hoppas på att det växer och frodas. Jag vet att det inte kändes mycket i början med min son heller, så vi hoppas på det bästa. Kram
  • Frazze
    Nube skrev 2017-03-28 18:20:25 följande:

Tack för svaret! Ja, vilket fint resultat ni fick. Var verkligen värd att prova och vilken tur att läkarna där är öppna för försök. Enligt min läkare är kort protokoll inte alls aktuell för mig men jag ska fråga honom om vi inte lyckas nu. Sedan byter vi nog också till privat klinik.

Då ska jag tänka på dig den 6e april :) Hoppas det går bra för dig! Skulle ge mig också hopp!

Hej på dig! Jag hade ett amh på under 0.2 och fick ändå göra korta protokollet de 2 första ivf försöken. Jag blev ju gravid på första men hon dog i magen i v 24 tyvärr. Den gången fick mina utdömda äggstockar fram 4 el 5 ägg andra gången 3 ägg. Detta var på Menopur 450 IE och jag fick börja dag 1 på mensen. Den sista gången så körde jag långa protokollet med synarela och så skulle jag fått gonal-f men valde istället Menopur och då fick jag ut 7 st ägg men det var bara 2 st varje gång som tog sig ändå. Ingen mer graviditet på de två sista försöken. Jag tror att det inte tog sig för att min slemhinna var "för gammal" jag tror att min slemhinna är som bäst när den är precis som vid ägglossningen i en normal cykel. Önskar dig all lycka! Kram
  • Frazze
    Nube skrev 2017-03-30 09:46:27 följande:

Tack så mycket Frazze och tack för informationen! Det gäller nog att orka försöka några gånget och prova olika kombinationer av hormoner. Lycka till med din graviditet nu!

Hur går det för alla andra?

Tack så mycket!

Kom ihåg att en del svarar bättre på låga doser! Lycka till i dina försök!
  • Frazze
    Nube skrev 2017-04-26 07:22:45 följande:

Tack så mycket! Jag är i samma situation som du tidigare med endast ett ägg men det är bättre än inga.. håller tummarna för dig med! :)

Lycka till båda två! Själv så gick det inget bra tyvärr. De hittade aldrig något hjärtslag när vi var på vul så nu väntar jag på att det förhoppningsvis ska komma ut av sig självt så att jag slipper in på skrapning. Men vi fortsätter att kämpa på ändå. Bättre lycka nästa gång
  • Frazze
    Nube skrev 2017-04-26 19:32:03 följande:

Vad hemskt! Ledsen för er skull. Hur ska ni gå vidare nu? Starta behandling på en gång eller?

Nä vi ska försöka på egen hand så länge det bara går! Min gyn har gett mig letrozol så att jag kan få fram nåt stackars ägg. Vi får hoppas annars är det äggdonation som gäller.
  • Frazze
    caaam skrev 2017-04-27 10:25:12 följande:

Hej! Helt ny här och följer tråden.

Fick mitt AMH igår och det var väldigt lågt. Ska i alla fall testa en provstimulering nu annars måste det bli äggdonation.

Någon som blivit gravid trots lågt AMH?

Ja då! Nästan alla här har lyckats bli gravida naturliga vägen. Jag hade ett amh på 0.2 och mina äggstockar var utdömda av ivf läkarna i Göteborg. Jag blev gravid på första ivf försöket men hon dog i magen i v 24 sen blev det ingen mer graviditet på de sista två försöken. Sen började vi med äggdonation i Riga och jag blev gravid men fick mf i v 6 el 7. Vi åkte på lång semester med mycket öl och vin hade vart på Hormonelle i Sthlm innan och fått utskrivet lite grejer och letrozol hade jag hemma och swish pang boom så var jag gravid! Tog 2 veckor och idag är min son 8 månader på dagen. Fick veta att jag hade ingen slemhinna och en skrumpen äggblåsa för lite mer än 2 månader sen och fick panik. Hem och beställde alla piller jag behövde. Tog min letrozol och pang så var jag gravid igen. Tyvärr så var nog ägget skräp denna gången så jag håller på att få mf nu, väntar på det! Men amh säger bara hur svårstimulerad du är under en ivf inget annat. Be din gyn om letrozol och sök till Hormonelle i Sthlm om du inte får fortsätta med ivf. Visst är det lite pengar i det, men så värt det! Stort lycka till nu! Kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH