• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

TyckOmMig skrev 2017-06-09 09:23:32 följande:

Men åh så underbar uppdatering!

Satsa på twins du vet ju var jag finns!

Heja dig!

Klart vi satsar på det! Hur man nu gör då vi kan ju inget mer göra än att rulla runt i sänghalmen när den lilla underbara terrorist vi har sover (vilket han aldrig gör typ) hahahaha! Gissa om jag kommer terroriseta dig om det skulle bli tvillingar?!!! Du skulle nog få komma hit och hjälpa mig.
  • Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-10 10:59:50 följande:

Cd 13. Kanske är ÄL på gång iallafall :) Borde kanske bokat en tidigare tid för vul!?

Näe jag var hos Sverker Hubbinette på Hormonelle i Stockholm så sa han att man ska ha sex varannan dag från cd 8 ungefär för att inte missa äl. Så har vi gjort de två gånger vi blivit gravida. Först med sonen och nu missfallet jag nyss fick. Nu denna gången har vi gjort likadant. Igår visade min sista sticka jag hade att det var äl på g, men eftersom att vi myst dagen innan så väntade vi till nu på morgonen. Sverker sa att om man har sex varje dag så är inte spermierna mogna nog. Så nu får vi vänta och hoppas på det bästa! Kan säga tt jag känner samma molvärk på båda sidorna, så kanske att det har släppt ett ägg från båda då? Man får ju hoppas att ett av dem är av toppkvalité och fäster så att sonen får ett syskon. Åh vad skönt det sen vore att slappna av från detta. Även om jag gärna skulle ha 10 ungar som den jag redan har. Han är så fantastisk så snäll och go mammas hjärta! Åååååååh vill ha en till!

Hur har det gått för dig? Jag hoppas ni sexade på ordentligt nu vid äl! Vad använder du för progesteron efteråt?
  • Frazze

Någon här som har lite lutinus att sälja till mig? Behöver omgående!

• Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-12 12:16:45 följande:

Såg att det var någon i ÄD 2016 tråden som hade!

Var det mom2012? Jag pmade henne igår! Hoppas hon svarar då för jag behöver asap och min gyn skriver inte ut för han tycker inte det behövs. Jag får väl ta extra progesterall så länge då.
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-12 12:59:11 följande:

Crinone då? Samma sak? Fanns någon emm28 i Ivf/ÄD 2017 tråden som hade?

Har ingen aning om vad det är för nåt. Har aldrig testat faktiskt. Väntar idag och ser om hon hör av sig. Hur går det för dig? När är det äp?
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-12 12:59:11 följande:

Crinone då? Samma sak? Fanns någon emm28 i Ivf/ÄD 2017 tråden som hade?

Försökte skriva till emm28 men det finns ingen med det namnet här står det när jag försöker skicka
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-12 13:35:58 följande:

Segt!

Dom växer jättesakta.. men föhoppningsvis på fredag efter 14 dagars sprutor, aldrig gått så här sakta tidigare! I värsta fall så blir det inget ÄP utan vi kör insemination istället eftersom det ser ut som om det bara finns 2 stora blåsor. 4:e VUL på onsdag så får vi se!

Fy vad tråkigt! Här körde jag ju mitt lilla hopkok som du vet och fick 2 blåsor jag med. Vi får väl se om båda släppt el bara en och om i så fall någon har tatt sig. Vi har kört på schema varannan dag och idag äntligen så dök de där äl flytningarna upp. Vi kanske kör igen på onsdag, men då är det nog för sent. Tur vi myste i morses. Man hoppas ju och önskar ju så innerligt hela tiden.

Jag hoppas att det går bra för dig nu oxå. Ni kanske bara ska ta äl sprutan Ovitrelle va? Och köra på hemma i allt lugn och ro. Håller tummarna för att det ordnar sig!
  • Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-12 18:33:08 följande:

Spännande, det låter som att det kan vara så :) Då börjar nedräkning till BIM för dig! Håller tummarna!!

Vi har sexat på varannan dag :) Ringde i panik imorse till mottagningen, vill dit nu och se vad som händer. Vaknade imorse med världens ÄL värk, mest från höger sida. På fredag kommer det nog vara försent. Fick en tid imorgon! Hoppas, hoppas de kan se något positivt, kanske någon äggstock och ett potentiellt ägg!

Hade Progesterall förra månaden, har inget kvar nu. Kanske skulle ta och beställa det iallafall? Fått för mig att det inte hjälper mig. Men skadar ju inte att smörja på.

Min gyn kollar inte ens om man är i närheten av äl och man har haft sex. Han vill inte störa där inne då säger han.

Jag tror nu att jag har ägglossat och vi har sexat på varannan dag sen mensen. Nu återstår bara den där vidriga fruktansvärda väntan på plus el minus då. Bara för att det blev plus sist vi försökte så går man ju nu och tror att det ska bli det igen och det är ju det värsta som man kan göra. Skulle helst vara lyckligt ovetande om allt detta. Tänk Gluttan om vi skulle få plus båda två nu typ samtidigt Då kan vi ju följas åt Jag tror för min del att det inget blir denna gången bara för att jag just går och tror att det ska ta sig.
  • Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-13 18:49:46 följande:

Idag såg min läkare en början på en gulkropp, jag har alltså ägglossat, förmodligen igår :)

Nu håller vi tummarna!! Förstår precis vad du menar, man vill tro att det kan gå men samtidigt inte hänga upp sig för mycket på det. Det vore en sann glädje om det skulle gå vägen :)

Måste fråga, vad är lutinus? Beställt hem Progesterall igår, hoppas den skickas fort!! Dags att fylla på lagret med andra vitaminer och tillskott också!

Lutinus är progesteron vagiatorer.

Åh vad spännande! Nu får vi hålla tummarna för att du har en liten plupp på väg att fästa i livmodern då

Jag hoppas damma sak händer här så kan vi följas åt sen

Tråkiga nyheter nube! Beklagar verkligen. Det var ju samma sak för mig Men boosta kroppen med munkpeppar och inositol och Q10 Ubiqinol i sommar så tar du nya tag i höst sen! Kom ihåg att det tar 3 månader för ett ägg att bildas så börja nu! Lycka till!
  • Frazze
    Hannah8401 skrev 2017-06-15 09:59:52 följande:

Igår fick jag mitt tredje barn. För 5 år sen fick jag besked om väldigt lågt amh (då 28 år) och läkarna sa att jag inte kunde bli gravid naturligt. Ingen ägglossning hade jag heller. Efter ett par kurer pergotime blev jag gravid men fick missfall. Sen fick jag en pojke dec 13, med hjälp av pergotime, sen en flicka juni 15, också pergotime. Denna gången blev jag gravid utan pergotime och inte alls planlagt...en flicka till blev det.

Jag tog amh prov flera gånger och alla gånger visade det jättelågt.

Jag tog om det igen för ca 9 månader sen för att bestämma om jag skulle ha preventivmedel eller inte (läkarna menade på att det behövs ju inte när amh är så lågt). Hann bli gravid innan jag fick svaret, och när jag fick svaret så var det plötsligt högt och visade på mycket god fertilitet.....

Varför det plötsligt ändrade sig vet jag inte? Kanske visade det bara lågt för att jag inte hade ägglossning? Jag litar iaf inte helt på det där.

Angående detta med likhet, mina tre barn har jag fått med en afrikan, själv har jag ett typiskt skandinaviskt utseende, och mina barn är inte så väldigt lika mig:)

Jag tänkte också mycket på äggdonation under prövotiden, och jag är säker på att jag älskat de barnen lika mycket. Man får ju ändå bära de i magen i 9 månader, och det är nog väldigt mycket annat än gener som spelar in om de blir lika sina föräldrar, iaf till sättet. Utseendet kan de nog ta efter mycket med mimik tex så att man ser likheter.

Åååh Grattis Hanna till en liten prinsessa! Gick allt bra? Blandbarn brukar vara de finaste tycker jag! Vit och mörk så de blir lite mellan! Härligt härligt! Mer barn åt folket

Här kämpas det på! Har nyss haft äl så nu får vi se om det blir nåt. Hade ju konstigt nog två ägg denna gången. Om båda lossnade så kanske ett var bra i alla fall. Man hoppas ju och önskar i alla fall!

Min gyn sa att AMH bara visar hur lättstimulerad man är vid IVF. Inget annat direkt. Visst säger det ju lite om hur många ägg man har kvar, men inte just bara det.

Zwillinge! Hur går det med sonen? Gick operationen bra? Vad säger läkarna och så? Hoppas att allt blir bra nu! Lilla hjärtat då <3 Jag håller tummar oxå för att det blir ett syskon snart. Fråga om du inte kan få letrozol istället för pergotime. Vet inte vart jag läst det, men tydligen ska "skalet" på ägget bli hårdare och göra det svårare för spermierna att ta sig igenom. Vet inte om det är sant, men kan ju vara värt ett försök. I alla fall lycka till med allt!

Kram alla!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH