• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Nube skrev 2017-09-07 10:27:13 följande:

Idag var jag på vul och jag hade en större äggblåsa, tre mellanstora och tre mindre. Den största kommer vi troligen missa så vi satsar på de tre mellanstora. Äggplocket är nästa tisdag, känns nervöst men är tacksam att vi kan gå vidare till plocket. Håll tummarna att allt går bra! :)

Härligt härligt! Grattis! Hoppas nu att allt går bra
  • Frazze
    Jessa01 skrev 2017-09-07 20:00:45 följande:

Spännande Nube. Vi kanske plockar på samma dag :)

Igår var jag på Vul ooch hade två stora och en mellanstor blåsa på höger, Läkaren kunde inte se vänster äggstock för hon såg typ bara en stor endometrioshärd. Vilket ju är lite intressant när INGEN gyn jag träffat de senaste åren tycker att det är värt att utreda om jag har det...

Vul två på måndag- hoppas på bra storlek då!

Lycka till Jessa01. Säger det att vården i Sverige idag är under all kritik! Se för farao till att de kollar upp det där ordentligt sen. Kräv hjälp! Jag fick titthålsoperation i Australien för att kolla om jag hade endomitrios. Jag bara sa att jag har ont hur kan ni kolla. Vips en remiss och en operation! Tog 2 månader max! Hade tack och lov ingen endomitrios. Men se till att bli gravid först nu! Lycka till!
  • Frazze

Idag ringde min gyn till mig. Jag berättade om mellanblödningen som jag nu haft i 2 cykler i rad och att jag är redo att ge upp mina egna ägg och hoppa på äd. Men han tyckte gott att jag kunde försöka ett tag till, så han skriver ut mer letrozol. Konstigt!? När man minst anar så överraskar han. Jag har inget större hopp längre utan kör bara på! Jag får förlita mig på våra blastocyster i Riga för jag vill så gärna ha en liten till. Den jag har är mitt allt och jag gråter för att det går så fruktansvärt fort. Jag vill inte glömma hur han såg ut när han lärde sig gå och allt sånt. Jag hade gärna väntat en 3 år på nästa om jag själv vart 33 år, men med 40 runt knuten så finns ingen tid att spilla. Önskar mig en till så innerligt! Ni som provat letrozol har ni fått mellanblödningar? Lycka till både Nube och Jessa01 på era äggplock. Hoppas det går vägen för er. Kram

• Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-11 10:12:48 följande:

Kul att du är igång igen! Hoppas på glada nyheter från dig snart:)

Äggen släpper ju inte eftersom du tar Orgalutran men däremot så kommer den stora äggblåsan troligtvis vara övermogen,det var nog så han menade. Kommer gå finfint det där!

Själv åker jag till Ava Peter om 2 veckor för ÄD. Första UL idag så hoppas kroppen samarbetar nu bara.

Lycka till imorgon!!

Åh vad härligt att läsa! Jag hoppas att allt går riktigt bra för dig. Så spännande! Vad får du göra för förberedelser?

Själv är jag inne på sista omgången letrozol i denna förpackningen. Men gyn skriver ut fler! Ska nog ta en vilomånad nästa månad dock om det nu inte tar sig denna gången. Men läs och häpna! Jag har ÄNTLIGEN fått tummen ur att köpa äl test! Hahahahaha! Krävdes att gyn talade om för mig att han vill kolla på mig om jag inte har utslag på stickorna.
  • Frazze
    Jessa01 skrev 2017-09-11 13:11:53 följande:

Tack snälla. Konstigt det här med att man måste vara påläst och kunna sätta egna diagnoser för att vara sjuk.

Nu håller vi tummarna för att din kropp inte gett upp än!

Inte min heller för den delen ;) Äggplock fredag!

Ja för en gång skull så känner jag lite spänn i äggstockarna. Nu när jag har äl tester oxå så kan jag ju verkligen ha koll oxå. Åh jag hoppas så innerligt att vi kan skriva om våra plus här snart. Jag har ju typ äl om jag nu har det på måndag i nästa vecka el tisdag så då är ju vi i fas med våra insättning respektive hemma försök. Blir det plus så kan vi ju följas åt

Lycka till nu på äp! Hoppas på fin skörd! Kram
  • Frazze
    Nube skrev 2017-09-12 11:33:59 följande:

Nu har jag kommit hem från äggplocket, tre ägg blev denna gång. Inte så många men ett mer är förra gången så jag är rätt nöjd ändå. På fredag är det insättning om allt går som det ska. Jag ringen kliniken imorgon för att höra om befruktningen.

Då håller vi tummarna för att dessa tre ägg är platinum, guld och silver då Nu sån ska det bli bebis av det!
  • Frazze

Helt ärligt så är jag ju helt värdelös! Jag har en sak att komma ihåg (mina leteozol) kommer jag ihåg att t dem i tid? Nä det gör jag inte! Skjut mig! Vad händer när man tar den sista typ5-6 timmar för sent?

• Frazze
    Flisan41 skrev 2017-09-13 16:53:05 följande:

Någon som vet hur lång tid man får melatonin utskrivet innan ivf (vissa läkare rekommenderar detta) då detta sägs förbättra äggkvaliteten? Även Dhea någon som vet hur lång tid innan man ska ta det för vissa läkare menar ju att även dhea ska förbättra äggkvliteten. Och dosering, hur mkt per dag?

Har ingen aning, men det sägs ju att det tar minst 3-6 månader för en äggblåsa att utvecklas precis som en spermie så jag antar att det är 3-6 månader då
  • Frazze
    Nube skrev 2017-09-14 17:56:28 följande:

Hej tjejer, imorgon ska jag och sambon tillbaka till kliniken för återföring. Fick höra igår att två av tre äggen såg fina ut så jag hoppas att de gör det även imorgon! Är väldig tacksam om jag kan bli ruvare igen. Men jag har en fundering.. jag blödde lite efter äggplocket i tisdags och igår kväll kom det ut lite gammal blod. Idag började jag med lutinus och det är lite rött/beige i pinnen efteråt. Undrar om detta kan påverka återföringen och embryot? Sist blödde jag ingenting efteråt och jag vill inte riskera nåt. Det är alltså ingen större blödning, men ibland lite gammalt blod när jag torkar mig. Är det någon som vet?

En del blöder efter äggplock! Jag tror inte du behöver vara orolig alls Lycka till imorgon nu! Kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH