• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

emhu skrev 2018-02-01 13:07:41 följande:

Idag fick jag se ett litet tickande hjärta <3

Åååååååh GRATTIS! Åh vad glad jag blir nu!!!!!! Stor kram på dig!
  • Frazze
    emhu skrev 2018-02-01 14:36:41 följande:

Tack allihopa! Nu är det bara att hålla tummarna att det stannar hela vägen :D

Klart att det gör! Har man sett ett hjärta så minskar mf risken med mer än 50% fram till v 12 och då är mf risken väldigt liten efter det. Kommer att gå galant ska du se! Wiiiiii du är på g liksom!
  • Frazze
    emhu skrev 2018-02-04 20:07:13 följande:

Ja, än så länge känns det bra. Tydliga symtom som iofs pendlar en del men så länge dom är kvar är jag nöjd :) imorgon ska jag ringa och boka tid för inskrivning på MVC.

Åh fatta att du är gravid! Helt fantastiskt! Jag önskar att det kunde hända mig igen, är inte säker på att äd kommer funka för mig
  • Frazze
    emhu skrev 2018-02-04 23:24:29 följande:

Varför skulle inte ÄD fungera? Du har ju en jättefin liten kille redan så din kropp vet ju bevisligen vad den ska göra :)

Jag blev ju gravid på äd och dagen efter vi såg ett hjärta så kom allt ut. Vet inte om det kan vara så att främmande ägg inte är välkomna i min livmoder. Min son är ju från mina ägg och helt spontant el ja med letrozol, så då var det ju i alla fall från min kropp. Men vi får se vad de säger om det på kliniken i Riga.
  • Frazze

Tack snälla ni för att ni stöttar och säger att det faktiskt inte behöver vara något fel. Zwillinge, kan man börja ta kortison ett tag innan man kör äd för att kroppen ska vara mer mottaglig och inte stöta bort embryot? Tänkte om man tog det i några veckor innan man kör självaste FET? Jag ska ner till Australien nu i April och då ska jag köpa på mig lite piller som jag tog sist jag blev gravid. Jag har tänkt att köpa Aspirin oxå är väl samma som trombyl va? Då kan jag börja ta en halv sån om dagen redan då. Tänk vad fantastiskt det vore att få komma hem gravid därifrån igen precis som förra gången. Men jag satsar på Riga i höst! Jobbar ju på att förbereda kroppen inför det i alla fall.

• Frazze
    Zwillinge86 skrev 2018-02-05 12:27:05 följande:

Jag börjar med kortison 10mg på cd1 och sedan ökar jag till 15mg på cd 6 och slutligen till 20mg samtidigt som jag börjar med progesteronet. Trombyl/baby aspirin har jag tidigare börjat med i samband med insättning, men denna gång började jag på cd 1 och gjorde några dagars uppehåll inför återföringen. Håller tummarna för dig!

Åh tack! Då ska jag testa det oxå! När gjorde du Transfer denna gången? När vet du om det funkat el inte? Alltså när har du testdag? Vart kör du äd?
  • Frazze
    Zwillinge86 skrev 2018-02-05 14:30:05 följande:

Jag fick en blasto återförd den 31/1 och har redan börjat smygtesta fast det är tidigt. Andra dagen med helt blankt test idag. Tänker ta blodprov på torsdag, men har inte officiell testdag förrän den 21/2. Just nu känns det dock inte som det tagit sig :( vet inte vad som är felet. Gör ÄD i Umeå och kombinerar på egen hand med immunsupport. Funkar det inte nu så vet jag inte hur jag går vidare. Mensblodstest kanske.

Jag ska ju köra på mina blastisar i Riga och jag vet inte hur länge jag kommer orka hålla på att testa ich hur mycket vi har råd med heller. Vad kostar ÄD i Sverige? Varje återförning etc? Vore ju skönt att köra här så man slapp åka till Riga varje gång det inte gick. Hur gammal är du? 86a? Jag är ju 40 så jag får väl inte göra det i Sverige ändå nu. Man är ju en gammel kärring nu
  • Frazze

Nästan gratis alltså! Billigare än i riga! Fast riga har nog kanske lite mer mediciner än vad man får i sverige. Eller vad vet jag!?

• Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2018-02-05 16:41:39 följande:

Tror man måste vara under 40 för att få ställa sig i kön så vi hann inte. Men vi hade ju heller inte tid och lust att vänta så utomlands var enda alternativet för oss. Blev ju bra så här i efterhand:) Klart ÄD funkar för dig, du fick nog bara ett dåligt embryo.

Kram

Ja fast detta var nog det bästa av dem tyvärr! Jag stoppade in 2 st och det ena kom ut först och det andra var kvar och sen kom det ut oxå. Jag hoppas att något av de 11 som finns kvar kommer att ta sig.

Annars så blir det bara vår lille som vi har. Usch! Tanken på att bara få ett barn gör ont även om han är helt fantastiskt underbar och vi älskar honom så, men eftersom att vi inte är så unga och ja min släkt varken på mammas och pappas sida inte blivit särskilt gamla. Pappa blev inte ens 61. Så vågar man ju inte hoppas på att man själv ska leva till man är 100. Därför vill man ju att lillen ska få ett syskon så han slipper bli helt själv. Sen av egoistiska skäl så vill jag ha mer bebisar! Jag vill vara gravid och föda barn!
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2018-02-05 16:41:39 följande:

Tror man måste vara under 40 för att få ställa sig i kön så vi hann inte. Men vi hade ju heller inte tid och lust att vänta så utomlands var enda alternativet för oss. Blev ju bra så här i efterhand:) Klart ÄD funkar för dig, du fick nog bara ett dåligt embryo.

Kram

Hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu? Jag längtar nåt så fruktansvärt till att få åka och försöka igen. Eller jag vill bara att det ska gå vägen direkt! Såg UL bra ut? Tog ni reda på vad det är för kön el väntar ni med det?
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH