• Micce

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

• Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?
  • canty
    Anonym (Hjälp) skrev 2013-10-14 15:25:46 följande:

Jo men jag tror jag är socialtefterbliven på något sätt. Asså jag kan föra ett samtal utan problem och men jag fattar inte de socialkoderna en tjej ger när de mig? Utan jag kan fortsätta köra mitt race. De måste bli skit tydligt typ "hej ska vi knulla "för att jag ska fatta, förstår du? Det konstiga är att jag har lyckats ganska många gånger genom att fråga tjejer man har haft ett samtal med längre "ska vi knulla" eller "vill du ligga" "ska vi ha sex". Oftast är de tjejer man redan innan vet att man kommer få ligga med. Men jag vill ha andra tjejer som man får kämpa lite för att få? Har du några tips?
    Har tyvärr inga tips. Förstår mig inte heller på tjejer.
  • missan75

Jag tycker det låter som en väldigt bra ide faktiskt! Kör på och lycka till.

• Anonym (conehead)

Jag såg en granne förut när hon gick och köpte en glass och satte sig själv i en park här utanför. Jag tycker hon ser jättego ut, och hon var med på en dejtsajt för ett tag (kunde inte skriva, man måste betala dyrt)
    Jag hade velat gå ut och prata med henne, men är sån fegråtta tyvärr Gråter

• Anonym (Granne)

Har bott i min lägenhet i ca 2 månader. Såg en snygg man utanför huset kl 7 på morgonen o fattade att han bor i mitt hus. Vi tittade på varann ett par sekunder, precis som om vi kände varandra! Jag bor på tredje våningen. Våningen ovanför mej är en vindsvåning, och han har vinden som granne. I den lägenheten bor han! Man måste ju i princip gå förbi varandra för att det ska kunna hända något. Om inte han får för sig att vilja låna något av mej. Kollade upp honom på Facebook och han är 10 år yngre än mej. Fast det hade inte bekommit mej alls;)))

• Anonym (conehead)
    Anonym (Granne) skrev 2014-07-24 00:57:11 följande:

Har bott i min lägenhet i ca 2 månader. Såg en snygg man utanför huset kl 7 på morgonen o fattade att han bor i mitt hus. Vi tittade på varann ett par sekunder, precis som om vi kände varandra! Jag bor på tredje våningen. Våningen ovanför mej är en vindsvåning, och han har vinden som granne. I den lägenheten bor han! Man måste ju i princip gå förbi varandra för att det ska kunna hända något. Om inte han får för sig att vilja låna något av mej. Kollade upp honom på Facebook och han är 10 år yngre än mej. Fast det hade inte bekommit mej alls;)))

Visst är det frustrerande. Jag skulle kunna skriva till henne på Facebook, står att hon är singel. Men törs man?
  • Anonym (Granne)
    Anonym (conehead) skrev 2014-07-24 07:06:32 följande:
    Visst är det frustrerande. Jag skulle kunna skriva till henne på Facebook, står att hon är singel. Men törs man?

Hmm, ja det är ett tufft steg. Jag ska inte sitta här o skriva att du ska skriva till henne på Facebook , för det skulle jag oxå kunna göra till min granne, men det skulle jag aldrig våga. Å andra sidan så tänker man, var gör det om 100 år? Man ångrar ju bara sånt man inte gör://
  • Anonym (conehead)
    Anonym (Granne) skrev 2014-07-24 08:39:36 följande:

Hmm, ja det är ett tufft steg. Jag ska inte sitta här o skriva att du ska skriva till henne på Facebook , för det skulle jag oxå kunna göra till min granne, men det skulle jag aldrig våga. Å andra sidan så tänker man, var gör det om 100 år? Man ångrar ju bara sånt man inte gör://
    Ja exakt, jag såg ju henne faktiskt på en dejtsajt, så uppenbarligen sökte hon Då i alla fall.
    Hon skulle säkert inte ta illa upp om man visar intresse. Är ju upp till henne sen att säga ja eller nej.
    Och om 100 år har både hon och jag glömt det :D
  • Anonym (Granne)
    Anonym (conehead) skrev 2014-07-24 08:55:39 följande:
    Ja exakt, jag såg ju henne faktiskt på en dejtsajt, så uppenbarligen sökte hon Då i alla fall. Hon skulle säkert inte ta illa upp om man visar intresse. Är ju upp till henne sen att säga ja eller nej. Och om 100 år har både hon och jag glömt det :D

Jaha har du sett henne på en dejtingsida, då hade jag inte tvekat alls att skicka en liten flirt!!!!!
  • BengtH
    maladjusted skrev 2013-10-13 14:53:07 följande:
    Handlar väldigt mycket om social förmåga och utstrålning. Det är en tunn linje mellan smörighet och töntighet och anledningen är oftast att man försöker för mycket.
    Bra beskrivning. Att flörta är en konst och det är väldigt lätt att ta i för mycket, men det slår fel och då blir det hela väldigt pinsamt, speciellt om flirten sker på jobbet.

Jag är lite förtjust i en tjej på mitt jobb och en dag gick jag nog över gränsen, blev lite för uppenbart när jag hängde efter henne hela dagen, det kändes inte bra. Alla fnissade och den här tjejen tyckte nog att jag var varm i nyllet.
  • Gittan82

Jag blir alltid smickrad om det skulle hända men skulle bara tacka ja till en fika eller liknande om jag känner att det är någon som jag fastnar för direkt...  Sen kan det ju finnas de fallen där man kanske behöver lite tjat och övertalning för att just våga.. ingen stor grej med fika men ändå...
    Finns ju även en del knepigt folk som ger sig på det så man kan nog vara ganska avvaktande till en början... charma tjejen väl och var inte för påträngande skulle jag säj.... men alla gillar ju olika så gå på känslan.... :)

Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?