• Micce

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

• Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?
  • Ja varför

Jag skulle verkligen gilla om en kille/man kom fram och frågade efter en fika eller så en vardagskväll, är han dessutom nykter så är det ju ett stort plus.
    Föredrar även de nyktra eller lätt berusade på helgerna än de som alltid är skitfulla - finns inget som är så oattraktivt som apraka månniskor 

• Anonym (Ture)

Jag är aldrig full så det kanske är ett plus :P

• Wonderwoman

Krogen - brukar mest vara fulla puckon som kommer fram
    Vardagen - helt ok
    Gymmet - big no no! 

• Anonym (lilli)

Jag blir lätt generad om en man flirtar. Spec i en oväntad situation. Men är det ett trevlig samtal och en fråga om senare träff, så bring it on!

• lykantrophona

Ja visst, men på tjejer du känner då. Även när jag var singel skulle jag aldrig gått ut med en okänd man som börjar ragga på mig på typ busshållplatsen eller så. Hur ska jag veta hur han är? Stor risk för slöseri på tid, med andra ord. Däremot, om det var en bekant, en kompis kompis, någon i samma förening eller kurs, som man pratat med ett par gånger - absolut. Mycket, mycket bättre än något krogragg.

• Mickeee

Klart man ska ragga på vardagarna.

Man kan oftast få känslan av av tjejer inte vill ha det så, men innerst inne vill dem!

• FjärilVingad73
    Micce skrev 2010-10-18 21:17:27 följande:
    Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Reflektioner??
    Jag önskar fler killar tänkte så!

Jag är i princip aldrig ute, och har gett upp nätdejting... Så om inte "Mr Right" dyker upp i min vardag så förblir jag singel... Obestämd
    I am an acquired taste. Don't like me? Acquire some taste!
  • InTheShadow
    Mickeee skrev 2013-08-22 13:33:48 följande:
    Klart man ska ragga på vardagarna. Man kan oftast få känslan av av tjejer inte vill ha det så, men innerst inne vill dem!

Såklart vi vill!
  • Musik
    Anonym (Ture) skrev 2013-08-21 20:08:51 följande:
    Fast... jag är nyfiken på en granne. Vi har pratat för några år sen på Facebook och hon lät trevlig, sen blev hon ihop med en snubbe.
    Jag ser henne ofta, och alltid själv. Skulle vilja komma i kontakt med henne men hon är inte med på Facebook längre. Fan... ska jag behöva svälja min stolthet och faktiskt prata med henne nån gång om vi råkar på varann? Jag som lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig mer göra sånt här.
    Tänk så här, vad spelar det för roll om fem år?
  • Kevlarsoul

Tycker det är så trist egentligen att vi i detta land är så fega vad gäller flirt på vardagen. Känns som att man alltid väntar på helger, med alkohol i kroppen och det är festligt, och av någon anledning är det annorlunda. Det är ju fortfarande på riktigt att flirta på krogen som mitt i vardagen, men på vardagen hade jag i alla fall haft större respekt gentemot mannen som raggar upp mig en helt vanlig dag. 

Be a Man och flirta, var modig.... 

Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?