• Micce

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

• Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?
  • Anonym
    Micce skrev 2010-10-18 21:50:28 följande:
    Just detta som är lite svårt. Vet inte hur många gånger jag svurit över mig själv att jag inte gick fram och frågade om hon ville ta en fika. Tyvärr hamnar jag inte i situationer där jag träffar någon jag tycker verkar intressant, utan det är oftast "där och då" man måste ta chansen och då, precis som du skriver, kanske hon är för blyg/överumplad för att säga ja...
    ok men gör så här om du hittar juts DEN, känner hur det rusar till i hela kroppen gå fram och fråga då, men säg kalla mej tokig men vill du gå ut på en fika? det är ju antagligen den som är din personlighet, du verkar vara väldigt framåt, social, spotan och spännande männsika så låt tjejen se det så hon förstår att du inte bara driver med henne när du bjuder ut henne,
    säger hon nje så säger jag är inte den som ger mej i första taget jag kommer bjuda ut dej igen,
    det kommer ju också få henne att förstå att du menar mer allavar, bästem tid och plats och säg jag väntar på dej där jag hoppas du kommer!

Lycka till nuGlad
  • sextiotalist

Som många andra, även om jag är sambo och älskar honom så hade jag absolut blivit smickrad om någon hade frågat mig om att ta en fika under dagtid. visst, du kan få ett nej, men om du frågar på ett juste sätt då kommer du nog också få ett juste nej, men inte helt omöjligt ett ja.

Vilken skillnad om det blir något, ni möts när ni är nyktra, ni har inget i baktanke, det enda som är då, det är en intressant person som ni vill lära känna närmare.

Lycka till.

• redneck girl

helt klart hade man blivit smickrad av det.en helt nykter karl som vågar det kan inte vara fy skam.

• giftfri

Söndagskväller på krogen är bästa veckodagen att träffa kvinnor på...

• Rikard

Det funkar utmärkt att ragga i vardagen.
    Jag har faktiskt aldrig någonsin raggat upp en vilt främmande kvinna på krogen.
    Däremot några stycken i "vardagslivet", samt några som jag kände sedan tidigare (i vardagslivet) på fester och krogar. 

• Söta Nasse

en flurt i vardagen är väl bra mycket bättre än en flurt på krogen. Där är ju folk så fyllekåta.
    Så go for it!

• Anonym (The Ass Man)

kan det vara bra att ge komplimanger om utseendet till okända, om det gäller nedanför halsen?

• giftfri
    Anonym (The Ass Man) skrev 2010-10-19 15:56:12 följande:
    kan det vara bra att ge komplimanger om utseendet till okända, om det gäller nedanför halsen?
    Gör för fan inte det till nån härifrån bara, många kvinnor här, verkar vara näst intill hysteriskt rädda för komplimanger om sin kropp, t.ex en uppskattande klapp i baken.. Skrattande
  • Anonym (ica)

Jag blev för ett tag sen raggad på på ica. En kille kom fram till mig och sa att han tyckte jag såg trevlig ut samt att maten jag köpt såg intressant ut. Sen undrade han om jag ville ta en fika nån gång. Jag sa att det hade jag gärna gjort om jag inte haft en pojkvän, han skulle nog inte uppskatta det. 

Men hade jag varit singel, så varför inte? En fika kan man väl alltid ta.  Jag hade inget emot det sättet att bli närmad.  

Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?