• Micce

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

• Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?
  • Anonym

Gud vad fint det hade varit att bli uppraggad på en vardag. Hade en man kommit fram till mig på tex netto och frågat om vi skulle ta en kopp kaffe tsm så hade jag fallt pladask tror jag...

• Anonym (The Ass Man)
    Anonym skrev 2010-10-20 23:23:52 följande:
    Gud vad fint det hade varit att bli uppraggad på en vardag. Hade en man kommit fram till mig på tex netto och frågat om vi skulle ta en kopp kaffe tsm så hade jag fallt pladask tror jag...
     e du snygg?
  • Anonym (S)
    Anonym (The Ass Man) skrev 2010-10-21 07:41:04 följande:
     e du snygg?
    Klart hon e! :) Bjud henne på kaffe nu
  • Akropol
    Anonym skrev 2010-10-20 23:23:52 följande:
    Kom förbi mig. Jag sitter på plan 5. Vi har automatkaffe och påsthe att välja mellan. Frukten kommer på måndagar så det finns bara några päron kvar men man kan ha trevligt ändå.
  • Anonym
    Anonym (The Ass Man) skrev 2010-10-21 07:41:04 följande:
     e du snygg?
    Haha det tycker jag att jag är, men jag är lyckligt gift. :) Jag menade mer OM jag varit singel och någon frågat mig på netto så hade jag absolut tackat ja.  :)
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-22 16:17:22 följande:
    Haha det tycker jag att jag är, men jag är lyckligt gift. :) Jag menade mer OM jag varit singel och någon frågat mig på netto så hade jag absolut tackat ja.  :)
    Varför just på netto?
  • Anonym

JAAA, det flirtas alldeles för lite.

Blir mycket smickrad om någon flirtar med mig och jag

flirtar gärna tillbaka.

Alla flirtar är ju inte sexuellt menade utan mer en uppskattning inför

personen man möter.

Så fram för mer vardagsflirtFlört

• Anonym (Ture)
    Anonym (gift) skrev 2010-10-20 11:00:26 följande:
    Problemet med att ragga i vardagen är väl att det stora flertalet har sambo/pojkvän/gift. Tror det är bättre att ragga i vardagen på nån som du träffar på mer än en gång, jobbet, tunnelbana, bekanta, grannar. Helt enkelt att det är större chans. Men om du vågar och inte är rädd för ett nej, så varför inte. Är du en trevlig karl så skulle då jag bli sjukt smickrad men tacka nej då jag är gift! Vore kul om du ts berättar om hur många gånger du testat och om du får någon som svarar ja. Lycka till!

Exakt, det är stor risk att de redan är upptagna. Jag gjorde sånt förr, med flera tjejer. Alla verkade bli glada för uppmärksamheten, men var inte singlar. Utom en. Henne fick jag numret av. Hon visade sig vara ett psykfall. Tror hon prostituerade sig också. Det var sista tjejen jag raggade på i vardagen.
  • InTheShadow
    Anonym (Ture) skrev 2013-07-29 17:55:28 följande:
    Exakt, det är stor risk att de redan är upptagna. Jag gjorde sånt förr, med flera tjejer. Alla verkade bli glada för uppmärksamheten, men var inte singlar. Utom en. Henne fick jag numret av. Hon visade sig vara ett psykfall. Tror hon prostituerade sig också. Det var sista tjejen jag raggade på i vardagen.

Tänk positivt, nu kan det ju bara bli bättre
  • Krisokaos
    Anonym skrev 2010-10-23 22:50:32 följande:
    JAAA, det flirtas alldeles för lite. Blir mycket smickrad om någon flirtar med mig och jagflirtar gärna tillbaka. Alla flirtar är ju inte sexuellt menade utan mer en uppskattning införpersonen man möter. Så fram för mer vardagsflirt 

Precis! Gör en medmänniska glad!

Jag skulle bli glad, om du var trevlig, oavsett om jag var singel eller inte, om du var snygg eller inte.

Självklart gäller det att du då inte är slemmig eller påträngande. Vet du skillnaden så kan det bara bli bra ;)
Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?