• Micce

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

• Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?
  • Cemina

Kör bara! Om du kan ta ett nej såklart, jag tror att många skulle bli paffa och en del kanske lite sura för att de inte riktigt vet hur de ska reagera, men det är ju bara att ruska av sig och gå vidare.

Jag skulle bara bli glad och om killen verkade vettig skulle jag tacka ja, å tror att många fler skulle göra det.

Lycka till!

• Anonym (Lovis)

Det är svårare att ragga i vardagen eftersom man inte är inställd på att det ska raggas då. Man tror nog att det är en dåre man har framför sig istället. Trist att det är så. Det ska nog mycket till för att det ska slå väl ut. Har inga tips, jag är ledsen. Jag själv är utsatt för en ganska rolig försök till raggning, tror jag i alla fall. Tjejen i receptionen på mitt jobb råflirtar med mig. Hon är jättetrevlig och jag kan ha fel men jag tror faktiskt inte det, det känns i luften vad det är frågan om. Jag är smickrad så klart, men jag är inte lesbisk så det kommer inte att bli något.

• Anonym (vigge)

Hej, ursäkta om jag bumpar gammal tråd men. Jag måste fråga en sak, om man ska ragga, måste man ha en speciell aura omkring sig? Med det menar jag, och det är baserat på vad många andra har sagt (bla. här på forumet om inte minnet sviker), samma sorts aura som man får om man har lyckats med något speciellt, som att ha slutat röka eller hålla föredrag för 40 pers., alltså, måste man lysa på det sättet för att kunna ragga eller är det en myt? Om det är sant, kan man fejka till sig ett sånt läge eller kan det bara komma naturligt?

Såklart vet jag att man kan inte gå och tycka synd om sig själv, kolla ner i marken eller ha ett allmänt udda beteende, jag har dock Asperger vilket gör att jag inte har lika lätt för det sociala även om jag har fått träna väldigt mycket på det.

Nu måste jag dock fråga, hur länge kan man ha ögonkontakt med en främling egentligen? Var går gränsen? Måste även fråga, är det en myt att attraktion alltid börjar med lite längre ögonkontakt än vanligt? Jag kan inte det här men jag har studerat det hela länge, ändå har det inte lyckats. Och jag har haft ångest över detta, jag har känt mig som en fuckup, en outsider som uppenbarligen inte besitter vanlig social kompetens till skillnad från säkert 95% av jordens befolkning. :(

Jag vill dock tillägga att mitt mål i livet är knappast att enbart få ligga men, iom. att just vanlig social kompetens verkar vara det i princip enda som krävs (och möjligen den där auran) dels för detta men även för att inte behöva vara ensam och må dåligt så har jag haft många motgångar, jag har varit ofrivilligt ensam länge och det var inte roligt kan jag lova. Fast nu så har jag det sen lång tid tillbaka bra men ändå, jag känner mig fortfarande som en outsider. Aspergern har tyvärr försatt mig i en del situationer som jag tror hade varit mindre besvärliga utan det funktionshindret eftersom det är just ett funktionshinder, ett osynligt handikapp.

Och innan ni frågar, jag vet att man måste kunna visa intresse för andra människor och inte bara fokusera på sig själv. 

• Patrik1444

Hej allihopa,

Traden ar lite gammal men jag sag den precis nu
    Jag har sjalv gatt fram till manga tjejer under vardagen och det gick alltid bra
    DEt betyder inte att man far "result" varje gang men 99.9% av tjejerna blev jatteglada att jag kom fram till de
    Sa jag skulle absolut rekommendera att du testar det!

• MissMagnolia

Tror det kan funka om man inte är för påflugen utan bara trevlig.

Jag ville ragga på en kille som jobbade på en stormarknad. Han var så snygg, men jag vågade aldrig. Handlade där lite extra bara ;)

Blev raggad på på gymmet en gång, det var trevligt. Blev en dejt :)

På bussen och tåget, var jobbigt för jag var inte intresserad, var fullt med folk runtomkring som hörde och jag kunde inte ta mig därifrån liksom.

En besvarad pendeltågsflört under längre tid som nån skrev om här hade varit en annan grej :)

En kille kom fram till mig en gång på gatan och frågade om jag visste några bra caféer. Efter att jag svarat frågade han om jag ville fika. Det hade kunna vara en trevlig grej men efter att jag avböjde följde han efter mig.

Blivit raggad på i taxi (jobbigt, utsatt situation) av grannar, på jobbet av kollegor och kunder, genom Facebook av vänners vänner.

Trevligt ibland men några gånger har jag blivit mer rädd, har dock berott på väldigt knasiga raggningsförsök.

• Anonym (Hoho)
    redneck girl skrev 2010-10-19 15:49:07 följande:

helt klart hade man blivit smickrad av det.en helt nykter karl som vågar det kan inte vara fy skam.

Ja, flera som var positiva till det här. Jag minns hur det lät i andra trådar när jag skrev att jag frågat tjejer om fika i vardagen Solig
  • Anonym (x2y)

Kroppsspråk är A och O. Om hon ser besvärad ut eller irriterad. Som i mitt fall. Så nej. Det finns vi kvinnor som inte är upptagna men ändå inte är intresserade. Och bara vill bli lämnade ifred. Tyvärr har jag ibland råkat ut för en del sega män. Som borde fattat vinken. Då blir det bara creepy. Och jobbigt.

Bara gå fram till de som möter din blick mycket och ler etc. De som är inbjudande. Du märket rätt fort vilka som är "öppna" för det. Om man inte har väldigt lite erfarenhet av kvinnor. Men en annan synvinkel som är bra ha.

Lycka till med de som vill :) 

• Anonym (gg)

Jag tycker man kan börja med att prata med personen, inte bjuda ut direkt.

• Anonym (Hoho)
    Anonym (s) skrev 2010-10-18 21:36:47 följande:

Helt klart är flirtande på vardagen bra! Blir man raggad på ute på krogen, lessnar man ju fort för det enda folk har i huvudet där är "ligga, ligga, ligga"... flirtande i vardagen är ju mer på riktigt, man är nyktra, tar det som en komplimang och vardagen får guldkant

Ja, jag skulle själv ha tyckt det varit kul om tjejer gjort så med mig. De jag frågade om fika såg glada ut, även om de tackade nej. 
  • Anonym (Anonymen)

Vet inte om män förstår detta men - när ni går fram till nån okänd kvinna på gatan eller i en park och visar ett romantiskt intresse så tvingar ni faktiskt kvinnan att fatta ett beslut där och då om det ska eller inte ska bli nån dejt.

Är ni medvetna om att detta försätter oss i ett något stressigt läge? Ett som vi dessutom inte var det minsta beredda på att vi skulle möta, till skillnad från när man är på puben eller nattklubb vilket är mer givna sociala platser?

Jag hade inte uppskattat om en man bara närmade sig utan att först ha signalerat något med ögonen på ett visst avstånd och sen  inväntat min besvarande blick.

Det är mycket bättre och mindre påfluget att visa ett första intresse med blickar och ögonkontakt och sen avvakta och se om man får ett positivt gensvar.

Går ni fram direkt så får ju kvinnan också avvisa er på ett mer direkt sätt om hon är ointresserad.
    Varför inte använda dejtingsidor istället? Där sker det hela mer på avstånd. Ghosta är nog lättare för båda parter. 

Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?