Hej, ursäkta om jag bumpar gammal tråd men. Jag måste fråga en sak, om man ska ragga, måste man ha en speciell aura omkring sig? Med det menar jag, och det är baserat på vad många andra har sagt (bla. här på forumet om inte minnet sviker), samma sorts aura som man får om man har lyckats med något speciellt, som att ha slutat röka eller hålla föredrag för 40 pers., alltså, måste man lysa på det sättet för att kunna ragga eller är det en myt? Om det är sant, kan man fejka till sig ett sånt läge eller kan det bara komma naturligt?
Såklart vet jag att man kan inte gå och tycka synd om sig själv, kolla ner i marken eller ha ett allmänt udda beteende, jag har dock Asperger vilket gör att jag inte har lika lätt för det sociala även om jag har fått träna väldigt mycket på det.
Nu måste jag dock fråga, hur länge kan man ha ögonkontakt med en främling egentligen? Var går gränsen? Måste även fråga, är det en myt att attraktion alltid börjar med lite längre ögonkontakt än vanligt? Jag kan inte det här men jag har studerat det hela länge, ändå har det inte lyckats. Och jag har haft ångest över detta, jag har känt mig som en fuckup, en outsider som uppenbarligen inte besitter vanlig social kompetens till skillnad från säkert 95% av jordens befolkning. :(
Jag vill dock tillägga att mitt mål i livet är knappast att enbart få ligga men, iom. att just vanlig social kompetens verkar vara det i princip enda som krävs (och möjligen den där auran) dels för detta men även för att inte behöva vara ensam och må dåligt så har jag haft många motgångar, jag har varit ofrivilligt ensam länge och det var inte roligt kan jag lova. Fast nu så har jag det sen lång tid tillbaka bra men ändå, jag känner mig fortfarande som en outsider. Aspergern har tyvärr försatt mig i en del situationer som jag tror hade varit mindre besvärliga utan det funktionshindret eftersom det är just ett funktionshinder, ett osynligt handikapp.
Och innan ni frågar, jag vet att man måste kunna visa intresse för andra människor och inte bara fokusera på sig själv.