• Micce

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

• Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (ABC) skrev 2024-01-01 18:04:15 följande:
    Jag var lett, varit trevlig och social i mitt yrke. Det betydde inte att jag var intresserad av personen
    Men du kan bli.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 18:05:59 följande:
    Vadå precis? Du vågar ju inte ens skriva till någon på en dejtingapp. Istället startar du trådar om det
    Jo, det vågar jag.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (Swede) skrev 2024-01-01 18:06:58 följande:
    Jaha. Påstår du att tjejer tycker olika saker?
    Hur vågar dom!
    Ja, alla tjejer är inte likadana.
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 21:20:26 följande:
    Jo, det vågar jag.
    Nej, om tjejen inte skriver först så vågar du inte.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 21:26:11 följande:
    Nej, om tjejen inte skriver först så vågar du inte.
    Jo, ibland. Ibland inte.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 21:19:54 följande:
    Men du kan bli.
    Ja, ha, aldrig
  • Anonym (ABC)

Alla som ler, är trevliga och så är inte singlar heller för den delen

• Kirenaj68
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 20:36:12 följande:
    Ja, det är klart att det står för mig. Hade varit ytterst förvånad om du vore kvinna och tyckte att det var en bra idé att bara gå fram till någon och direkt fråga om dejt.
    Vilket jag heller inte har föreslagit. Bara att det inte är något märkvärdigt att ragga på vardagar...
  • Anonym (Creep)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 22:04:28 följande:
    Vilket jag heller inte har föreslagit. Bara att det inte är något märkvärdigt att ragga på vardagar...
    Du citerade ju TS inlägg där han frågar just om man bara kan gå fram till någon och be om en dejt och du svarar att det inte är några problem. Kanske läste du inte det du svarade på?

"Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll."

Och du svarar:

"Varför skulle det vara dumt att ragga på vardagen? Båda är nyktra och städade och det borde öka möjligheterna till att det leder till något bra. Dessutom är krogen inte bästa stället att hitta HENNE även om det givetvis händer. 
    Så ragga du på en vardag."
  • Kirenaj68
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 22:12:12 följande:
    Du citerade ju TS inlägg där han frågar just om man bara kan gå fram till någon och be om en dejt och du svarar att det inte är några problem. Kanske läste du inte det du svarade på?

"Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll."

Och du svarar:

"Varför skulle det vara dumt att ragga på vardagen? Båda är nyktra och städade och det borde öka möjligheterna till att det leder till något bra. Dessutom är krogen inte bästa stället att hitta HENNE även om det givetvis händer. 
    Så ragga du på en vardag."
    Månne läste jag det där med fika lite för snabbt, men annars var jag väl inte helt ur spår?
Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?