• Micce

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

• Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?
  • Rivjärnet92
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 17:29:32 följande:
    Inte obehagligt när en söt gentleman raggar. Man ser när en tjej är genuint glad. Ögonen  // Solig
    Du är ett riktigt praktäckel. En typisk loser som är gränslös och som vi tjejer varnar varandra för.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 17:31:50 följande:
    Tro mig, det gör du garanterat inte. Inte är du en genteman heller, för du lyssnar inte på kvinnor. Och hade du varit söt hade du inte varit en evig singel. Sorry.
    Du var inte där Glad
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 17:32:52 följande:
    Du var inte där Glad
    Som fd butiksanställd har jag varit precis där många gånger. Och lett och varit trevlig mot creeps.
  • Kirenaj68
    Micce skrev 2010-10-18 21:17:27 följande:

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

Varför skulle det vara dumt att ragga på vardagen? Båda är nyktra och städade och det borde öka möjligheterna till att det leder till något bra. Dessutom är krogen inte bästa stället att hitta HENNE även om det givetvis händer. 
    Så ragga du på en vardag. 
    Lycka till.
  • Anonym (Hoho)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 17:53:41 följande:
    Varför skulle det vara dumt att ragga på vardagen? Båda är nyktra och städade och det borde öka möjligheterna till att det leder till något bra. Dessutom är krogen inte bästa stället att hitta HENNE även om det givetvis händer. 
    Lycka till.
    Precis Glad
  • Anonym (Swede)
    Micce skrev 2010-10-18 21:17:27 följande:

Reflektioner??

Det låter som ett konstigt sätt att ragga på. Kan inte tänka mig att det genererar särskilt mycket framgång. Verkar som du saknar fingertoppskänsla .

Det är klart att man kan ragga i vardagen, inte på det där sättet. Håll dig borta från kollegor däremot.

• Anonym (Hoho)
    Anonym (Swede) skrev 2024-01-01 17:59:48 följande:

Det låter som ett konstigt sätt att ragga på. Kan inte tänka mig att det genererar särskilt mycket framgång. Verkar som du saknar fingertoppskänsla .

Det är klart att man kan ragga i vardagen, inte på det där sättet. Håll dig borta från kollegor däremot.

Nej, finns många tjejer som tycker att han kan försöka med nån på jobbet.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 17:29:32 följande:
    Inte obehagligt när en söt gentleman raggar. Man ser när en tjej är genuint glad. Ögonen Solig
    Jag var lett, varit trevlig och social i mitt yrke. Det betydde inte att jag var intresserad av personen
  • Anonym (Creep)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 17:53:41 följande:
    Lycka till.
    Vet inte om du är man eller kvinna, men skulle personligen aldrig i livet följa med en okänd man som kommer fram och ger en komplimang och frågar om en fikadejt. Vet ingen som gör det. Bara obehagligt och kan dessutom vara farligt.
  • Anonym (Swede)
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 17:02:21 följande:
    Facepalm!

Du fattar inte ens varför tjejer ser glada ut. Det är för att det är en jävligt obekväm situation. Ibland rent av obehaglig. Att le är ett sätt att rädda situationen och komma därifrån så att situationen inte eskaleras. Att du tror att ett leende innebär att hon blir glad säger ju allt.
    Japp, så hanterar kvinnor creeps. Någon som dessutom befinner sig i en sits där denne ska vara serviceminded som creeps utnyttjar.
Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?