• Micce

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

• Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 13:23:14 följande:
    Man kan det även om man inte vill att andra ska tycka att man är ett creep. 
    Nej man kanske inte vill att folk ska tycka det, men om man raggar överallt så kommer folk garanterat tycka att personen som raggar överallt är ett riktigt creep.
  • Anonym (Anonymen)
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 13:36:33 följande:
    Nej man kanske inte vill att folk ska tycka det, men om man raggar överallt så kommer folk garanterat tycka att personen som raggar överallt är ett riktigt creep.
    För att inte tala om hur desperat man framstår. Tänk folk som raggar på bussen eller i en affär. Sjukt desperat och bekräftelsetörstande. 
  • Anonym (Anonymen)
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 13:36:33 följande:
    För att inte tala om hur desperat man framstår. Tänk folk som raggar på bussen eller i en affär. Sjukt desperat och bekräftelsetörstande. 
  • Anonym (Anonymen)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 13:22:14 följande:
    Beror på hur man gör det. Om hon har fullt upp just då, så väntar man tills det blir lugnare.
    Eller så kan man sluta störa kvinnor i vardagen och inte påtvinga dem ens egen sexualitet i form av oönskat raggande. 
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Anonymen) skrev 2024-01-01 13:47:03 följande:
    Ja verkligen. En person som börjar ragga i bussen eller på affären skulle i mina ögon framstå som fullständigt desperat och oattraktiv. Usch. Fanns en del creeps som stötte på mig när jag jobbade i kassan i min ungdom. Vidrigt!
  • Rivjärnet92

Du ska ge fan i mig så till vida jag inte ger dig en invit först. Punkt.

• Anonym (Hoho)
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 15:24:39 följande:
    Ja verkligen. En person som börjar ragga i bussen eller på affären skulle i mina ögon framstå som fullständigt desperat och oattraktiv. Usch. Fanns en del creeps som stötte på mig när jag jobbade i kassan i min ungdom. Vidrigt!
    Alla som raggar är inte creeps. En del är söta gentlemän. Jag stötte på en tjej som jobbade i en affär, mitt i julhandeln. Hon tog inte illa upp, såg glad ut.
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 16:42:35 följande:
    Alla som raggar är inte creeps. En del är söta gentlemän. Jag stötte på en tjej som jobbade i en affär, mitt i julhandeln. Hon tog inte illa upp, såg glad ut.
    Facepalm!

Du fattar inte ens varför tjejer ser glada ut. Det är för att det är en jävligt obekväm situation. Ibland rent av obehaglig. Att le är ett sätt att rädda situationen och komma därifrån så att situationen inte eskaleras. Att du tror att ett leende innebär att hon blir glad säger ju allt.
  • Anonym (Hoho)
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 17:02:21 följande:
    Facepalm!

Du fattar inte ens varför tjejer ser glada ut. Det är för att det är en jävligt obekväm situation. Ibland rent av obehaglig. Att le är ett sätt att rädda situationen och komma därifrån så att situationen inte eskaleras. Att du tror att ett leende innebär att hon blir glad säger ju allt.
    Inte obehagligt när en söt gentleman raggar. Man ser när en tjej är genuint glad. Ögonen Solig
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 17:29:32 följande:
    Inte obehagligt när en söt gentleman raggar. Man ser när en tjej är genuint glad. Ögonen Solig
    Tro mig, det gör du garanterat inte. Inte är du en genteman heller, för du lyssnar inte på kvinnor. Och hade du varit söt hade du inte varit en evig singel. Sorry.
Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?