• Micce

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

• Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?
  • Anonym (Creep)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 17:59:13 följande:
    Precis Glad
    Vadå precis? Du vågar ju inte ens skriva till någon på en dejtingapp. Istället startar du trådar om det
  • Anonym (Swede)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 18:01:36 följande:
    Nej, finns många tjejer som tycker att han kan försöka med nån på jobbet.
    Jaha. Påstår du att tjejer tycker olika saker?
    Hur vågar dom!
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 18:04:36 följande:
    Vet inte om du är man eller kvinna, men skulle personligen aldrig i livet följa med en okänd man som kommer fram och ger en komplimang och frågar om en fikadejt. Vet ingen som gör det. Bara obehagligt och kan dessutom vara farligt.
    Det skulle inte jag heller, obehagligt 
  • Kirenaj68
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 18:04:36 följande:
    Vet inte om du är man eller kvinna, men skulle personligen aldrig i livet följa med en okänd man som kommer fram och ger en komplimang och frågar om en fikadejt. Vet ingen som gör det. Bara obehagligt och kan dessutom vara farligt.
    Jag är man.
    Det vore påfluget förstås. Då är naturligtvis på sin vakt. Man får börja försiktigt och känner man att man med tiden får bra kontakt kan föreslå fika på något kafé.
  • Anonym (Creep)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 18:17:41 följande:
    Jag är man.
    Det vore påfluget förstås. Då är naturligtvis på sin vakt. Man får börja försiktigt och känner man att man med tiden får bra kontakt kan föreslå fika på något kafé.
    Ja, såklart du är man....

Att känna med tiden är förstås helt ok. Och en helt annan sak. Men det handlar om att bara gå fram till någon och föreslå en dejt.
  • Kirenaj68
    Anonym (Creep) skrev 2024-01-01 18:23:03 följande:
    Ja, såklart du är man....

Att känna med tiden är förstås helt ok. Och en helt annan sak. Men det handlar om att bara gå fram till någon och föreslå en dejt.
    Såklart? Det uttalandet får stå för dig.

På vissa tjejer funkar den approachen, andra inte. Personligen hade jag väntat med att föreslå fika tills jag hade lärt känna henne någorlunda. Man vill ju att det ska leda till något bra för båda.
  • Kirenaj68
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 17:59:13 följande:
    Precis Glad
    Fast jag hade inte föreslagit fika med en gång förstås. Det hade varit för påfluget och det flesta tjejer backar då.
  • Anonym (Creep)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 19:07:33 följande:
    Såklart? Det uttalandet får stå för dig.

På vissa tjejer funkar den approachen, andra inte. Personligen hade jag väntat med att föreslå fika tills jag hade lärt känna henne någorlunda. Man vill ju att det ska leda till något bra för båda.
    Ja, det är klart att det står för mig. Hade varit ytterst förvånad om du vore kvinna och tyckte att det var en bra idé att bara gå fram till någon och direkt fråga om dejt.
  • Anonym (Aktris)
    Anonym (Hoho) skrev 2024-01-01 17:29:32 följande:
    Inte obehagligt när en söt gentleman raggar. Man ser när en tjej är genuint glad. Ögonen  // Solig
    Det kallas skådespeleri och är en del av mångas yrkesliv (och i viss mån privatliv), inte bara de som tituleras skådespelare.
  • Anonym (Hoho)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-01 19:10:08 följande:
    Fast jag hade inte föreslagit fika med en gång förstås. Det hade varit för påfluget och det flesta tjejer backar då.
    Ja, jag skulle aldrig göra sånt nu. Men gjorde det då. Verkar finnas tjejer som tycker svenska killar borde vara mer framåt och våga mer.
Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?