• Micce

Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?

Vet inte om jag postar i rätt kategori, men vi kör ändå :)

Är ute på krogen i stort sett varje helg men har inte hittat henne med stort H och jag börjar bli så jävla trött på att gå ut.
    Har länge funderat på att börja ragga på tjejer på vardagen.

Nu till min fråga till er tjejer: Tycker ni det är ok att någon flirtar med er på vardagen eller är det bara dumt?
    Att man går fram till någon som verkar intressant, ger en komplimang och frågar om hon vill ta en fika någon kväll.

Har fått för mig att detta är så ovanligt i sverige så att tjejen kanske känner sig påflugen om man gör så.

Reflektioner??

• Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?
  • Anonym (gift)

Problemet med att ragga i vardagen är väl att det stora flertalet har sambo/pojkvän/gift. Tror det är bättre att ragga i vardagen på nån som du träffar på mer än en gång, jobbet, tunnelbana, bekanta, grannar. Helt enkelt att det är större chans. Men om du vågar och inte är rädd för ett nej, så varför inte. Är du en trevlig karl så skulle då jag bli sjukt smickrad men tacka nej då jag är gift!

Vore kul om du ts berättar om hur många gånger du testat och om du får någon som svarar ja. Lycka till!

• Anonym (lite oftare)

Visst kan det fungera. Dock tror jag det är mer uppskattat om man ser varandra lite oftare än en gång. Jag är gift men vet några killar, speciellt en, som flörtar lite smått varje gång vi ses i affären eller om han går förbi mig o.s.v. Jag tycker det är jättemysigt och jag hade inte varit lika förvånad om han ville ta en fika än en vilt främmande man jag aldrig sett förr.

Jag och min man träffades på gymnasiet, han gick en klass över mig och jädrar vad han flörtade innan han tog kontakt. Älskar den perioden i mitt liv! Varje dag var så spännande och hela magen fladdrade så fort man såg en skymt av honom...

Det jag menar är att stämningen blir mer "laddad" till det posotiva om man värmer upp tjejen före. Dock hade jag själv blivit glad, men hade nog rodnat en hel del om en okänd man kom fram och frågade om jag vill ta en fick med honom.

• Miss E

Vardagsflörten är den som berör mest. Det är ärligare, mer spänning, laddning i luften och oftast det som håller i längden!

Och om det nu inte fungerar så ska det väl finnas dejtingsidor (seriösa) på nätet?

• Anonym (The Ass Man)
    Elsa64 skrev 2010-10-20 09:23:08 följande:
    Visst kan du ragga i vardagen, kör på!
    När jag var singel blev jag uppraggad på gatan en gång och en gång på pendeltåget. Pendeltågsgrejen var en långdragen flirt med långa blickar under veckor - härligt Skrattande.

Till "The Ass Man" - jag tror du tjänar på att spara de komplimangerna tills du har henne på kroken.
    Kroken = första dejten på restaurangen eller man har kommit in i farstun?
  • Alighieri
    Anonym (gift) skrev 2010-10-20 11:00:26 följande:
    Problemet med att ragga i vardagen är väl att det stora flertalet har sambo/pojkvän/gift. Tror det är bättre att ragga i vardagen på nån som du träffar på mer än en gång, jobbet, tunnelbana, bekanta, grannar. Helt enkelt att det är större chans. Men om du vågar och inte är rädd för ett nej, så varför inte. Är du en trevlig karl så skulle då jag bli sjukt smickrad men tacka nej då jag är gift!

Vore kul om du ts berättar om hur många gånger du testat och om du får någon som svarar ja. Lycka till!
    ja det är ett otal kvinnor med fasta förhållande, som man lyckliggjort genom att bekräfta deras värde på köttmarknaden genom olika åtgärder.
  • Elsa64
    Anonym (The Ass Man) skrev 2010-10-20 12:44:13 följande:
    Kroken = första dejten på restaurangen eller man har kommit in i farstun?
    Tills du vet om hon är intresserad av dig skulle jag säga.
  • Anonym (S)

Åh absolut :P blickar, leende.. åh me like

• Anonym (7wonder)

Vilket tjat att "killar alltid har en baktanke" osv. Ja, tjejer har inga baktankar då menar ni? Det mesta beror på vilken synvinkel man betraktar saker och ting ur. Engångsragg på krogen är väl ok? Bara alla inblandade vet vad de ger sin i?

Nu är jag visserligen kille och är utom åsiktbarometern här men jag känner ju att det skulle vara LÄTTARE att gå fram till en tjej på Ica än på krogen. Personligen är jag inte alls förtjust i krogen för det är så högljutt och ta med en full tjej hem? Aldrig i livet men det kan påverka att jag är som jag är, dygnets alla timmar för jag dricker inte, insåg att jag inte blev snyggare, bara mer bäng i skallen. Har även märkt att tjejerna uppskattar att man är nykter samt att man ha stake nog att kunna ge komplimanger i nyktert tillstånd.

//H

• illythedestroyer

En bra flört är alltid uppskattat! Tänk vad mycket roligare dagen blir om man får lite uppskattning. TS, jag säger bara Go for it! Men du kanske ska undvika raggningsfraser i stil med Snygga kläder, de skulle passa på mitt golv

• Akropol
    illythedestroyer skrev 2010-10-20 20:14:01 följande:
    En bra flört är alltid uppskattat! Tänk vad mycket roligare dagen blir om man får lite uppskattning. TS, jag säger bara Go for it! Men du kanske ska undvika raggningsfraser i stil med Snygga kläder, de skulle passa på mitt golv
    Va fan det är ju min standardfras. Har du något tips på när den funkar för jag har inte fått med någon hem än.
Svar på tråden Tjejer: Dumt att ragga på er på vardagen?