• TapetKlister

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Jag hade BIM den 11/10 och är alltså idag på BIM+2.
    Testade idag, - stickan visade negativt. Fortfarande ingen mens.

Någon mer som passerat BIM som vill vara med i denna tråd?
    Dela med sig av sina eventuella graviditestsymtom? :)

Längtar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 10:29
    Min mens kom på BIM+8. Plussade månaden efter på BIM-5, yay :D
  • Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!
  • Annelie68
    lammet skrev 2010-10-22 21:42:04 följande:
    37,2 är INTE feber oavsett hur låg temp du har annars!! /Läkare
    Där satte du spiken i kistan! Litar inte på läkare över huvud taget längre! Om jag känner det som om jag har feber när jag 37,5 grader så har jag feber! Muntermometer mäter inte riktigt rätt temperatur! Det borde du veta som läkare (vilket jag tvivlar på att du är). Köpt legitmationen eller?
  • Annelie68
    susieq82 skrev 2010-10-22 21:57:39 följande:
    vad jag tänkte oxå..."vanlig" temp ligger väl på typ mellan 36.8-37.4.
    Men herregud! Fattar ni trögt eller! Jag har jätte låg normal kroppstemeratur annars! Ligger normalt när jag mäter men en muntermometer på 36,1 till 36,3! Nu låg jag på 37,2 på muntermometer och 37,5 mätt med örontermometer! JAG har feber om JAG har 37,5!
  • Annelie68
    Annelie68 skrev 2010-10-22 22:04:04 följande:
    Men herregud! Fattar ni trögt eller! Jag har jätte låg normal kroppstemeratur annars! Ligger normalt när jag mäter men en muntermometer på 36,1 till 36,3! Nu låg jag på 37,2 på muntermometer och 37,5 mätt med örontermometer! JAG har feber om JAG har 37,5!
    susieq82 skrev 2010-10-22 21:57:39 följande:
    vad jag tänkte oxå..."vanlig" temp ligger väl på typ mellan 36.8-37.4.
    För den delen så har jag under kvällen kännt att tempen gått ner igen ocn nu har jag 36.5. Jag påstod inte att jag hade HÖG feber. Jag är ju enligt läkaren på kvinnokliniken ej gravid så temperaturökningen kan ju inte bero på det.. smärtorna i äggstockarna  var i stort sett  påhittade enl läkaren... Ingen förklaring finns till varför jag inte fått min mens och varför jag hade så ont i äggstockarna i 3 dagar... Och att läkaren ej hittade min högra äggstock på VUL gjorde det mig orolig ikväll när jag kände att temperaturen gick upp och jag kände mig febrig.. för det gjorde jag!
  • susieq82
    jisses......du borde nog chilla så inte tempen stiger ännu mer, skämt åsido. Jag menade verkligen inte att trampa dig på tårna...
  • Melsie
    Jag har oxå låg temp. ca 36.5 så folk tror ju man är dum i huvvet när man säger att man har feber o 37.5 grader.

Ingen aning om vad du kan ha. är frustrerande att inte veta.
    Senast idag hade jag njursten o gallsten....
    Kan bara hoppas att du hittar orsaken till allt!
  • Annelie68
    Melsie skrev 2010-10-22 22:19:08 följande:
    Jag har oxå låg temp. ca 36.5 så folk tror ju man är dum i huvvet när man säger att man har feber o 37.5 grader.

Ingen aning om vad du kan ha. är frustrerande att inte veta.
    Senast idag hade jag njursten o gallsten....
    Kan bara hoppas att du hittar orsaken till allt!
    Suck ja... Känns som om man skulle behöva en riktig genomgång.. för jag känner mig gravid men är ju inte det enligt läkaren.... Men som sagt, jag litar inte på läkare - har varit med om alldeles för mycket. Funderar på att starta en tråd med frågan om när folk anser sig ha feber.

Jag känner mig gravid och temperaturen ökar... mensen kommer inte... ont i äggstockarna.. fast det har som tur det lugnat sig. Bara lite molvärk nu. Får ta och sova ut ordentligt imorgon och hoppas på att mensen kommer under natten.. vet inte om jag orkar med en dag till utan mens..
  • noname92
    christalia79 skrev 2010-10-22 14:19:27 följande:
    Jösses!! Vad säger barnmorskan om detta? Har de gjort någon undersökning?
    dom säger åt mig att vänta bara... tills det gått 6 månader då kan dom undersöka, sen skickade dom ´hem mig.
  • zara04

Och sverige som var kannda for att ha bra sjukvard,,inte nu langre KNAPPAST...

• Annelie68
    zara04 skrev 2010-10-22 23:20:12 följande:
    Och sverige som var kannda for att ha bra sjukvard,,inte nu langre KNAPPAST...
    Tyvärr har Sverige INGEN sjukvård längre.. den har gått i graven...
  • Coriander
    Annelie68 skrev 2010-10-22 22:24:40 följande:
    Suck ja... Känns som om man skulle behöva en riktig genomgång.. för jag känner mig gravid men är ju inte det enligt läkaren.... Men som sagt, jag litar inte på läkare - har varit med om alldeles för mycket. Funderar på att starta en tråd med frågan om när folk anser sig ha feber.

Jag känner mig gravid och temperaturen ökar... mensen kommer inte... ont i äggstockarna.. fast det har som tur det lugnat sig. Bara lite molvärk nu. Får ta och sova ut ordentligt imorgon och hoppas på att mensen kommer under natten.. vet inte om jag orkar med en dag till utan mens..
    Jag är blivande BM och till temperatur frågan kan jag svara precis som läkaren gjorde lite tidigare i tråden: Oavsett vad man har för kroppstemp i vanliga fall, så räknas det inte som feber förrän man når 37,5. Jag har själv en låg temp på 35,8 som "normalt", men fortfarande då jag på riktigt har varit sjuk eller haft någon infektion stiger tempen lätt över 38... oftast när jag verkligen är sjuk är tempen runt 39. Så om din kropp verkligen skulle motverka ex. någon infektion med feber så skulle den sannolikt stiga klart över 37,5. Det är skillnad mellan att "känna" sig ha feber och att på riktigt ha feber!

För övrigt föreslår jag att du tar dig till vanliga akuten om du är så orolig. Vi alla är i denna tråd lika frågande gällande våra egna kroppar och frustrerade, men jag kan nog tycka att du tar steget längre. Du menar att KK hade fel i sin diagnos, att personen som skrev ett råd till dig som läkare skulle ha köpt sitt leg. och att ingen lyssnar på dig och din smärta. Liksom vart får du allt ifrån?

Hittills är det ju ingen annan som skulle ha hoppat på någon i denna tråd..och sen kommer du och anklagar någon för att ljuga om sitt yrke när denna vill ge dig ett vänligt råd..*skakar på huvudet*. Flera av inläggen i denna tråd är riktade till dig och visar sympati mot den smärtan du befinner dig i. Kom ihåg, att vi alla sitter i samma "båt"...ingen annan av oss har dock haft behov att klanka ner på någon. 

Nu kan du (och andra) tycka, att jag är väldigt hård mot dig. Jag vill bara slippa läsa dramatiska utspel och sedan hur du sopar det hela under mattan. Vad får du av det liksom? Är du ute efter uppmärksamhet eller att folk ska tycka synd om dig? Det är synd att du mår dåligt, men du riktar nog din frustration mot fel publik.  
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!