-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden vuxen med blöja
-
Hej!
Jag har samma problem, måste alltid ha blöja annars kissar jag på mig. Så skönt att det finns blöjor att få, jag använder Attends 10 L dag som natt. Känns tryggt at ha på sig blöja känner bara att det blir varmt, känner inte att jag blir kissig nödig utan bara kommer. -
Inget behov fysiskt, men det känns så tryggt och skönt att bära blöja, och då mår jag bra. Så alla är vi olika.
-
Jag önskar ingen ett sådant handikapp som jag har fast det är skönt att inte vara ensam om det. Jag blev retad i skolan för att jag gick med blöja och behövde byta på rasterna och önskar att andra hade haft mer förståelse för det. Likaväl som om att glasögon accepteras som hjälpmedel framför ögonen ska blöjor accepteras som hjälpmedel framför könsorganen, för vuxna. Jag kissar på toaletten för att spara på blöjorna och för att tönna blåsan när jag byter blöja fast om jag inte kan gå på toaletten på en timme kan jag kag jag inte hålla mig från att kissa i blöjan. När blåsan är söm mest aktiv kan det komma kiss i blöjan bara 20 minuter efter att jag har satt på mig den. Nu ligger jag i sängen med en skön Tena blöja som ska rädda madrassen och sängen när jag kissar i sömnen utan att märka det.
-
Använder med blöja 24/7 har haft inkontinens sen jag var 12 och är idag 48. Lika jobbigt fortfarande att byta blöja på jobb eller när man inte är hemma.
-
Har samma känsla med blöja på. Jätte skönt.Anonym (Anonym man med blöjbehov) skrev 2019-09-02 00:15:19 följande:
Hejsan!
Jag är en vuxen använder Molicare byxblöjor därför att jag har svårt för att hålla mig när jag blir kissnödig. Jag älskar mina blöjor då de ger mig en skön känsla i underlivet medan det är jätteskönt för mig att bara kunna kissa när jag blir kissnödig. Utåt sett så skäms jag för mitt blöjbehov och ofta önskar jag att jag kunde hålla mig lika bra som andra fast njuter också av mitt underbara blöjliv. Det är skönt att sova med blöja och slippa gå upp och kissa och sedan kan jag vakna med en nerkissad blöja som fortfarande är skön. På dagen när jag kan gå på stan och åka buss och Tunnelbana och ha långa arbetspass är det mycket skönare att kissa i blöjan än att tvingas hålla mig fast jag måste också hitta toaletter där mina nerkissade blöjor kan bytas mot torra och sköna blöjor.
-
Vi känner med varandra då vi har samma problem. Kan inte tänka mig att vara utan blöja därför att då blir det en pina för mig att gå med våta och fläckiga kläder. Därför är det jätteskönt för mig att ha blöjor dag och natt då jag ofta inte märker att jag kissar I dem förrän de blir så uppsvällda så att de måste bytas.Martinpanties1 skrev 2023-12-07 06:15:54 följande:Har samma känsla med blöja på. Jätte skönt.
-
jag har inkontinens så det inbär att jag kissa/baja på min så jag kan inte vara utan blöja har varit med om en olycka som gjorde att inte jag kan håla tätt har varit det i 23 år jag är 44 år gammal
om någon är nyfiken på vad jag har varit med om då kan ni bara fråga mej -
Alltså det verkar ju som att ni dels har svårt att hålla er, och att det är ett problem, men samtidigt så är ni nöjda med situationen?
Tänker också att man borde försöka att hålla sig och sträva efter att gå till toaletten normalt, men ändå ha blöjan för säkerhet i så fall, om man har problemet. Men det verkar ju som att ni även gör i blöjan med flit? Men jag kanske missförstår. -
Jag har bara blöjor på mig för att det är skönt fast jag använder dem sällan. Det är bara en fetish för mig.
-
Det är lätt för andra att säga att man ska kunna hålla sig tills man hittar en toalett då folk inte vet hur det känns att ha ett sådant handikapp som jag har. Jag vet inte hur det känns att kunna hålla sig i timmar mellan toalettbesök. Jag kissar faktiskt ofta på toaletten för att tömma blåsan och spara på blöjorna fast när jag har en liten och aktiv blåsa kan det komma i blöjan en halvtimme efter att jag har kissat på toaletten. Jag kissar aldrig i blöjan med flit utan det är omöjligt för mig att hålla mig när jag blir kissnödig och då är mina blöjor räddningen i nöden. När jag sover har jag ingen koll på blåsan och kissar omedvetet ner mina stora tjocka Tenablöjor.
-
imgs.search.brave.com/L045rNXpvoQ4khzen8PlybGgqbRFaiHW-iNfFTC8W5c/rs:fit:860:0:0/g:ce/aHR0cHM6Ly9hc3Nl/dHMuaWNhbmV0LnNl/L2ltYWdlL3VwbG9h/ZC9jc19zcmdiL3Rf/cHJvZHVjdF9sYXJn/ZV8yeF92MS92MTY2/ODk5OTQyOC9rbXV4/aGd4b3d4bGR0bHc0/OWpvbS53ZWJwAnonym (Anonym man med blöjbehov) skrev 2024-02-10 01:32:06 följande:
Det är lätt för andra att säga att man ska kunna hålla sig tills man hittar en toalett då folk inte vet hur det känns att ha ett sådant handikapp som jag har. Jag vet inte hur det känns att kunna hålla sig i timmar mellan toalettbesök. Jag kissar faktiskt ofta på toaletten för att tömma blåsan och spara på blöjorna fast när jag har en liten och aktiv blåsa kan det komma i blöjan en halvtimme efter att jag har kissat på toaletten. Jag kissar aldrig i blöjan med flit utan det är omöjligt för mig att hålla mig när jag blir kissnödig och då är mina blöjor räddningen i nöden. När jag sover har jag ingen koll på blåsan och kissar omedvetet ner mina stora tjocka Tenablöjor.
-
Om du menar mig så tänkte jag att det är väl ändå det man borde vilja sträva efter, men ändå ha blöjan som säkerhet? Men en del verkar trivas i situationen och kissa i blöjan med flitAnonym (Anonym man med blöjbehov) skrev 2024-02-10 01:32:06 följande:
-
De som har det som en fetisch gör nog det, fast jag använder de bara ibland. Oftast bär jag dem bara för känslan som ett plagg.Anonym (...) skrev 2024-02-10 14:05:42 följande:Om du menar mig så tänkte jag att det är väl ändå det man borde vilja sträva efter, men ändå ha blöjan som säkerhet? Men en del verkar trivas i situationen och kissa i blöjan med flit
-
Nu när det har blivit varmt har jag testat att promenera en timme utan blöja och försökt hålla mig. Då hade jag sandaler som inte skulle bli förstörda av kiss. Jag kissade på toaletten innan jag gick hemifrån fast jag började känna mig kissnödig efter 35 minuter och försökte hålla mig fast det inte gick. Jag fick en stor fläck mellan benen och det rann längs benen ner i skorna. Sådana test gör jag varje sommar utan att lyckas hålla mig och när jag inte kan leva med att byxorna gång på gång blir nerkissade måste jag ha blöja. Varje gång jag kissar i blöjan är det lika svårt att inte kissa som att inte andas och då är det mycket skönare att ha blöja än att ha våta och fläckiga kläder.
-
Meddelande borttaget