-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden vuxen med blöja
-
Ni andra som använder blöja vilken sort använder ni?
Jag:
Dag Tena Pants super
Natt Tena Slip Maxi -
Nej de förståss, även om man skulle bli påkommen så kanske folk tycker det känns lite jobbigt och därför inte visar att dom vet eller har sett.Anonym (41 år med blöja) skrev 2012-02-01 18:05:04 följande:Har blivit avslöjad av en vän att jag har blöja, skulle aldrig kunna att gå fram till en som har blöja om man skulle upptäcka det. Ända stället som jag inte har blöja är på jobbet.
Kommenterade exvis din vän när hon råkade se att du hade blöja?
Ser att du inte behöver blöja på jobbet, för mej är det tvärtom behöver den alltid när det kan vara långt till toalett. -
Ytterst få som vet något om mina blöjor såvitt jag vet i allafall, familjen vet ju förståss det vore ju närmast omöjligt att dölja.Anonym (en till) skrev 2012-02-02 08:07:27 följande:Det var ju bra.
Hur är det med er andra som använder blöja, hur blir ni bemötta från
personer som står er nära?
Visst var det jobbigt i början, men efterhand blir man så van vid det att man själv knappast tänker på att den finns. -
Dag Abri san nr 5Anonym (sängvätare) skrev 2012-02-02 09:34:00 följande:Ni andra som använder blöja vilken sort använder ni?
Jag:
Dag Tena Pants super
Natt Tena Slip Maxi
Natt Abri san nr 9 -
Använder själv både tygblöjor och molicares allt i ett.
-
Det här med bemötande är intressant. När jag träffade min fru första gången var jag livrädd för hur hon skulle reagera - men hon tog det för vad det är: en del av mig och någonting som jag inte kan göra så mycket åt.(har en neurologiskt betingad inkontinens).
På jobbet är det heller ingen stor sak. Generellt sett så berättar jag om mina blöjor för de som behöver få veta det. Vad övriga tycker eller tror bekommer mig inte.
Ang blöjor så använder jag Molicare Super Plus. -
Jag tror att ens egna inställning till inkontinens och blöjor är ganska avgörande för hur man blir bemött, jag menar att om man själv inte gör det till ett stort problem så gör inte omgivningen det heller att prata öppet är nog också viktigt i sammanhanget.
Du själv verkar ha en öppen attityd kring dina bekymmer, men det är nog långt ifrån alla i våran situation som har kommit så lång,t jag själv exvis.
Därför tror jag att forum som dessa är viktiga för oss som är drabbade. -
Har föstått att en del inkontinenta använder tygblöjor det är ju såklart bra för miljön att återanvända, är det inte mycket besvär med exvis tvätt?
Finns tygblöjor som är anpassade för vuxna som allt i ett eller är dom raka hur fixeras dom? -
Anonym (läckan) skrev 2012-02-03 08:23:51 följande:Har föstått att en del inkontinenta använder tygblöjor det är ju såklart bra för miljön att återanvända, är det inte mycket besvär med exvis tvätt?
Finns tygblöjor som är anpassade för vuxna som allt i ett eller är dom raka hur fixeras dom?
Nå som vet var man kan köpa vuxen tygblöjor?
Gärna allt i ett?
Jag själv brukar ta vikblöjor från imse vimse o läggga i som förstärkningblöjor i vanliga. -
Menar du i vanliga engångsblöjor? då blir det ju lite både och, borde finnas någon slags fixeringsbyxa för tygblöjor det finns ju för barn har jag sett men jag har aldrig sett att det finns i storlekar för vuxna.Anonym (sängvätare) skrev 2012-02-03 09:29:27 följande:Nå som vet var man kan köpa vuxen tygblöjor?
Gärna allt i ett?
Jag själv brukar ta vikblöjor från imse vimse o läggga i som förstärkningblöjor i vanliga.