• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden vuxen med blöja
  • ElisaT
    labina skrev 2011-01-11 15:18:43 följande:
    Om frågan var till mig så är det mest attends pullon och slip active, för det är det jag får av vårdcentralen. Är jag på resande fot är det vad jag får tag på i det land jag är, om det jag har med mig tar slut..

Men då kommer jag osökt in på hur svårt det är i Sverige. Jag kom med flyget från USA förra året när askmolnet lamslog flygresenärer och väl i Stockholm för vidar flyg till min hemort (som var inställd) och mitt bagage var inte med planet från USA så tog blöjorna slut. Jag försökte med apoteket på flygplatsen men det hade dom inte i sitt sortiment??????? så jag fick med bindor och papper ta mig vidare i både tåg, buss och bil till hemorten 1 dygn senare.... snacka om skavsår mellan benen......
    Så krångligt för dig. Känner med digSkäms

Flyget ja, Hur känner du dig når du går genom säkerhetskontrollerna? Om det piper och dom skall känna på en, märker dom det då? Bara det gör ju att man blir så nervös att man läcker.
    Och dom nya röntgenskannarna, ser dom allt då?

Men dom är kanske vana med sånt här?

• ElisaT
    labina skrev 2011-01-11 20:06:23 följande:
    Det är nog vanligare än man tror att även vuxna går med blöja, jag är iallafall glad att det lyfts fram och andra vågar skriva om det...
    Jag tror att det inte är ovanligt alls. I varje fall mycket vanligare än man tror.
    Jag vet en kille som har blöja när han joggar,
  • Anonym (Tinn)
    ElisaT skrev 2011-01-12 23:32:51 följande:
    Jag tror att det inte är ovanligt alls. I varje fall mycket vanligare än man tror.
    Jag vet en kille som har blöja när han joggar,
    Varför har han det just då?
  • Anonym

Vart köper man blöjor för vuxna? Kan vara bra att veta om man skulle behöva. Har nog en ganska liten blåsa och behöver kissa ofta, så långa utflykter (ex en tur på stan) är besvärliga och kräver att man alltid har nära till en toalett.

• labina

Jag är inte närvös i flygkontroller, jag har aldrig blivit tästat eller visat ngt... Jag flyger minst ett par resor i mnd och även utanför Sverige, nej närvös är jag inte.. I mitt hand bagage har jag byte så det ser dom nog i röntgen apparaten, men det får dom.. Varför skall jag vara närvös för det, jag ser mitt handikap som vilket annat handikap som hälst, skall dom med rullstol vara mera närvös än andra?? nej jag är stolt som inte bryr mig...

Jag får mina blöjor från vårdcentralen, men här är några sidor som säljer, man får SMS avi och hämtar ut anonymt.

www.familjeapoteket.se/web/apotek.aspx
    www.abenashop.se/index.php
    www.vuxshopen.se/sv/
    www.plusvardag.se/web/Startsida.aspx

• Anonym
    Sofia L skrev 2011-01-11 15:28:57 följande:
    Jag har liten blåsa och använder blöja ifall jag måste gå ut på stan. Använder hellre blöja än kissar ner mig, för jag hittar sällan en toa när jag måste gå. Några av mina kompisar gör samma sak men hur vanligt det är vet jag inte.
    Tror också att många fler än man tror har problem att hålla tätt men hur många som väljer att använda blöja är ju svårt att veta eftersom det inte är något man direkt väljer att skylta med.
    Det är ju just det som är problemet att de flesta lider i tysthet och inte har någon att prata med som förstår.
    Själv har jag använt blöja i många år till och från, tror att du har en poäng där Sofia med att hällre ta på blöja än att riskera att kissa ner sej på stan.
    Visst skulle jag gärna slippa men nu är läget som det är och blöjan ger mej ändå möjlighet att fortsätta att leva som jag helst vill, vet inte riktigt vad som skulle krävas för att det ska bli lättare att prata om sådana här problem.
    Så vitt jag vet så är det bara min uroterapeut och så förståss min fru som känner till mina bekymmer, men ibland skulle det vara skönt om fler i min närmsta omgivning kände till och även förstod.
  • Urban 589

jag har abriform allt-i-ett blöjor dag som natt för att jag kissar på mig.söker en tjej med blöja

• Jennifer 060828
    Urban 589 skrev 2011-06-29 21:24:23 följande:
    jag har abriform allt-i-ett blöjor dag som natt för att jag kissar på mig.söker en tjej med blöja
    Detta är ingen dejtingsajt
  • Malajen1970

Är ju inte det men det är få tjejer som vågar berätta att de använder blöjor. sedan behöver man inte söka här direkt. Vill man komma i kontakt med blöj tjejer så finns det en sida för sånt med som man kan söka vänner och m.m.

Svar på tråden vuxen med blöja